Ekonomi Özilhan’ın macera adası

Özilhan’ın macera adası

31.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Adel Kalemcilik, yeni markası Adeland ile Avrupa’nın en büyük kırtasiye fuarı Paperworld’de gövde gösterisi yaptı

Özilhan’ın macera adası

Kuruluşu 51 yıl öncesine dayanan Anadolu grubu şirketlerinden Adel Kalemcilik, Frankfurt’ta düzenlenen Avrupa’nın en büyük kırtasiye fuarı Paperworld’de yeni markası “Adeland”ı tanıttı. Yeni marka kendisine, “Renklerin hüküm sürdüğü Adeland’ın kapıları maceraya açılıyor” sloganını seçti.

Haberin Devamı

Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, perakende grubunda yer alan Adel’in stratejik öneme sahip olduğunu belirterek, “Ürettiğimiz kalem ve kırtasiye ürünleri, Türkiye’ye özgüvenli ve yaratıcı nesiller yetiştirmek gibi önemli bir misyonu üstleniyor. Diğer yandan dünyanın en köklü kalem markası Faber-Castell ile ortaklığımız sayesinde ülkemize yabancı yatırımcı kazandırarak önemli bir katma değer yaratıyoruz” dedi. Özilhan, grupta halka açık şirketlerden biri olan Adel’in, yükselen performansıyla hissedarlarına sürdürülebilir kazanç sağladığını da ifade etti. Şirketin 2017 yılı 3. çeyrek cirosu bir yıl öncesine göre yüzde 15 artarak 297 milyon TL oldu.

Özilhan’ın macera adası

Yurtdışında hamle yapacak

Grup olarak faaliyet gösterdikleri her alanda ülke içinde ve dışında yatırım yapmaktan kaçınmadıklarını ve dünya ekonomisi gerçeklerini dikkate alarak harekete ettiklerini kaydeden Tuncay Özilhan, Rusya’da 1998 krizi öncesinde ağaç fabrikası almak istediklerin ancak daha sonra vazgeçtiklerini hatırlattı.

Haberin Devamı

Özilhan, fırsat olursa ileriye yönelik olarak Rusya’da yatırım düşünebileceklerini belirtti.

Adel’in eğitime özel önem verdiğini vurgulayan Özilhan, şöyle devam etti: “Çocuklarımızın eğitiminde kullanılan ürünlerin kalitesi ne kadar önemliyse Türkiye’nin geleceğinde öğretmenlerin yerini çok önemli görüyoruz. Kime en çok emek vermek gerekir diye sorulursa ben kesinlikle “Öğretmen” derim.”

Özilhan’ın macera adası

Bölgesel ‘çıkarma’

5 yıllık ihracat stratejileri çerçevesinde yeni pazarlara adım atmak kadar bulundukları pazarlarda derinleşmeye de önem vereceklerini belirten Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, 50 ülkeye ihracat yapıldığını söyledi. Kırtasiye sektöründe rakamların kuruşla ifade edildiğini ve başarının imparatorluğa dönüştüğünü söyleyen Hizaler, “Hedefimiz yakın coğrafyada bölgesel güç olmak” dedi.