Ekonomi Paris’te otomobil zamanı

Paris’te otomobil zamanı

01.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İki yılda bir düzenlenen, Avrupa’nın önde gelen fuarlarından Paris Motor Show, kapılarını açıyor. Bu yıl “yok”ların hayli yoğun olduğu fuarda, elektrikli ve otonom araçlar çoğunluğu oluşturacak.

Paris’te otomobil zamanı

Avrupa’ın en önemli ve eski otomobil fuarlarından biri olan, Franfurt ile dönüşümlü olarak iki yılda bir düzenlenen Paris Motor Show, basın günleriyle birlikte 2 Ekim’den itibaren kapılarını açıyor.

Bu yıl pek çok önemli markanın “pas geçtiği” fuar, yine pek çok elektrikli ve otonom (kendi kendine gidebilen) yeniliklere ev sahipliği yapacak.

Bununla birlikte Çinli ve Vietnamlı markalar da, Paris’teki boşluğu tamamlamaya çalışacak.

BMW ve Mercedes’in kendi “elektrikli markaları”na ait yeni modelleri burada tanıtmaya hazırlanırken, Ferrari, Mercedes, Hyundai gibi markalar da daha güçlü model versiyonları ve yeniliklerini gösterecek.

Volkswagen, Ford, Fiat Chrysler, Volvo, Mazda fuarda yer almayan markalardan...

Paris’te otomobil zamanı

İsim aynı, ruh farklı

Koreli üretici Kia, bu fuarda tamamen yeni ve stationwagon karoserili “ProCeed” modelini tanıtıyor. Daha önce Cee’d modellerinin coupe ve üç kapılı versiyonu için kullanılan bu isim, tamamen farklı ve eşsiz bir modelde yaşayacak. Özellikle Avrupa pazarı tasarlanıp geliştirilen aracın, 2019 yılı başlarında satışa sunulması planlanıyor.

Heyecan veren bekleyiş

Alman üretici BMW, baştan aşağı yenilenen üç yeni modelini ilk kez Paris’te gösterecek. Markanın tutkunları, yeni nesil BMW 3 Serisi Sedan’ı beklerken, yeni X5 ve Z4 de burada ilk kez gösterilecek. Fuarda ayrıca tamamen yeni BMW 8 Serisi, M5 Competition ve daha uzun menzile kavuşan BMW i3 ile BMW i3s modelleri de yerini alacak.

Üç yenilik bir arada

Toyota’nın Paris Otomobil Fuarı’ndaki standında, yeni nesil Corolla Touring Sports modelinin yanı sıra yeni nesil RAV4 haliyle Türkiye ve Avrupa pazarlarında da satışına başlanacak yeni Camry yerini alıyor. Yeni RAV4 ve Camry, 2.5 lt hibrit teknolojili motora sahip. Minik Yaris, bu fuarda 20. yaşını kutluyor. 20 yıl önce ilk kez Paris’te gösterilen Yaris’in yıldönümü için özel üretilen “Y20” versiyonu da sergilenecek.

Paris’te otomobil zamanı

Vietnamlı marka da geliyor

Geçen yıl Vietnam’da yerli otomobil üretmek için kurulan Vingroup, ilk modellerini Paris’te tanıtmaya hazırlanıyor. Otomobillerin üretimi “Vin Fast” markasıyla yapılacak. Avrupalı tasarım ve yan sanayi şirketleriyle çalışan Vietnamlı firma, 2019 yılında yollara çıkmaya başlayacak.

Paris’te otomobil zamanı

Yeni nesil cep roketi

Fuarda yeni nesil elektrikli markası EQ’nun SUV modelinin yanı sıra yeni nesil B-Sınıfı’nı, yenilenen GLE’yi tanıtacak Mercedes, ayrıca yeni nesil A-Sınıfı’nın en güçlü versiyonu olan AMG A-35’i de gösterecek. Yeni nesil 2.0 lt dört silindirli turbo motoruyla araç, 306 HP güce sahip.

Paris’te otomobil zamanı

Aslan’ın geçmişi canlandı

Peugeot, Paris’te “E-Legend” adını verdiği, yakışıklı, elektrikli ve otonom (kendi kendine gidebilen) sürüş teknolojisine sahip konseptini getiriyor. Tasarım olarak, 1969’da satışa sunulan ve Pininfarina’nın imzasını taşıyan “504 Coupe”yi çağrıştıran otomobil, farklı sürüş modlarına da sahip. Otomobilin satışa sunulmayacağı söylenmekte.

Paris’te otomobil zamanı

Tofaş 50 yılı devirdi

Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden biri olan Tofaş, 50. yılını kutlarken, gelecekte de başarısını sürdürmeyi hedefliyor. Avrupa’da tek noktada en çok üretim kapasitesine sahip 10 üretici arasında yer alan Tofaş’ın, bir 50 yıl daha başarısını sürdürmesi için çalıştıklarını belirten CEO Cengiz Eroldu, Tofaş’ın 50 yılda Türkiye sanayisinin ilerlemesinde öncü rol oynadığını, yeniliklere imza attığını hatırlattı.

Eroldu, “Bunlar arasında Avrupa’ya ilk kitlesel boyutta ihracat yapmak, küresel pazarlarda satılan bir modelin tek üretim merkezi olmak, fikri ve sınai mülkiyetine sahip olduğu taşıt araçları geliştirmek ve üretmek, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) için belirli teknolojileri küresel kullanım için geliştiren bir Ar-Ge merkezi olmak gibi başarılar da var” ifadelerini kullandı.

Paris’te otomobil zamanı

F1 pistinde şenlik tadında hafta sonu

Geçtiğimiz hafta sonunda binlerce kişi, yollarda nadir görülebilen egzotik otomobillerden klasiklere, off-road araçlarından motosikletlere kadar pek çok motorlu aracı görmek, eğlenceli bir festival yaşamak için “V Weekend Motoring”e katıldı. Intercity İstanbul Park’ta düzenlenen etkinlikte ziyaretçiler, otomobil ve motosiklet şovları, DJ performansları, drift gösterileri ve ödüllü yarışmaları ücretsiz olarak izleme olanağı buldu.

V Weekend Motoring festivali etkinlikleri öncesinde düzenlenen toplantıda konuşan Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, “Fuarcılık anlayışını değiştirecek bir festivale imza atıyoruz. Otomotiv sektöründeki hemen hemen tüm markaların katıldığı festivalimizde fuarcılık yaklaşımını, canlı sergiye dönüştürdük” dedi.

Paris’te otomobil zamanı

Gerçek değil ‘sanal’ camları var

Ferrari, İtalya’nın Maranello kentindeki fabrikasında, “Icona” adı verilen sınırlı sayıdaki özel seri konseptlerini tanıttı. Serinin üyeleri “Monza SP1” ve “SP2”, yepyeni bir sınıfın doğuşuna ön ayak olurken, bu sınırlı sayıda üretilecek araçlar, koleksiyonerler ve özel müşterilere hitap edecek.

Monza SP1 ile SP2 modelleri, 750 Monza, 860 Monza ve 1948 model 166 MM gibi 50’li yılların şampiyonalarında marka adına sayısız zafer kazanan modellerden ilham alınarak geliştirildi. Monza SP1, tek koltuklu gerçek bir yarışçı olarak eşsiz sürüş deneyimi yaşatırken, SP2, aynı deneyimi 2 koltuklu olarak sunuyor. Her iki otomobilde de karbon fiber parçalara yer verilirken, tasarımları, bildik tüm Ferrari modellerinden ayrışıyor. Bu otomobillerde, 6.5 lt’lik, 810 HP güç ve 720 Nm tork üreten V12 motora yer veriliyor. 0’dan 100 km/s’ye sadece 2.9 saniyede ulaşan otomobiller, 0’dan 200 km/s’ye ulaşmak içinse 7.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Tavan ve ön camın kaldırılmasıyla saf spider-roadster deneyimi vaat eden otomobillerde, patentli hava tahliye sistemi üzerine kurulu “sanal ön cam” fonksiyonu mevcut. Üstelik gerçek bir Formula 1 otomobili deneyimi sunan bu otomobillerin şanslı sahipleri, Lora Piana ve Berluti markalarının tasarladığı yarış tulumu, kask, eldiven, atkı ve sürüş ayakkabılarını da satın alabiliyor.

Fiyatlarının 1 milyon doların üzerinde olması beklenirken, modellerin üretimin 500 adetle sınırlanacağı tahmin ediliyor.

Paris’te otomobil zamanı