Hedef, genç dinleyiciler

BESTECİ KAMRAN İNCE, VOKALİST MELİS SÖKMEN VE KEMANCI CİHAT AŞKIN KONSER İÇİN BİRLİKTE Şef Kamran İnce yönetimindeki konserde; İncenin Keman Konçertosu "In White" (solist Cihat Aşkın), Luciano Berionun "Folk Songs" (solist Melis Sökmen), Henryk Goreckinin "Kleines Requiem Fur Eine Polka" adlı eserleri ile yine İncenin "Flight Box" isimli eserleri seslendirilecek.n Melis Hanım, Gineye akrabalarınızı aramaya gideceğinizi duymuştuk, sesiniz çıkmıyordu. Size teklif nasıl geldi? Melis Sökmen: Onu bir türlü gerçekleştiremedim. Gruba girişim ise şöyle oldu; İnce telefon etti ve "Böyle bir projede yer almak ister misin?" diye sordu. Hoşuma gitti, onur duydum. Ekip çok iyi. Kendi çalışmalarım da sürüyor. Popüler kültür içinde yer almadığımdan dolayı basına yansımıyor olabilir ama var olan ve sürekli çalışan bir sanatçıyım. Yeni bir albüm çalışmam da var. n Sizin dans geçmişiniz de var. Konserde dans etmeyi düşünüyor musunuz? M.S.: İleride olabilir. Çünkü kısıtlanmış bir çalışma değil. Konser içinde dansın olması daha da renklendirebilir, aralarda mesela... Aslında önümüzdeki yıl dans tiyatrosu kurmak gibi bir projem var. n Konserde çalınacak eserlerinizin hikayeleri nedir? Kamran İnce: Cihatın solistliğini yaptığı "In White" adlı eserimi bestelerken, Kuzey ülkelerindeki günbatımını düşünüyordum. Burada güneş batarken ışık mat bir beyazlık alır. Diğeri "Flight Box" adlı eserim. Bu da ABDde gölün kıyısında kanatlı bir binanın açılışı için ısmarlanmıştı. Bir tarafından bakınca kuş, diğer tarafından bakılınca ise gemiye benziyordu. Bu eser uçuşun özgürlüğü ve hızlılığı ile geminin yavaşlık hissini yansıttı. n Birlikte çalışmak nasıldı? M.S.: Kamran İnce çok eğlencelidir. Çocuk gibi sürekli hareket halindedir, etrafa laf atar ve takılır. K.İ.: Ankaraya giderken, Kadıköyden ekibi aldık. Aklıma geldi, bir perküsyon aletine daha ihtiyacımız vardı, o da araba jantının disk freni. Çok güzel bir sesi var. Yolda lastikçi gördük. Gidip bir tane aldım ve Ankaradaki konserde kullandık. n İstanbul Modern Müzik Grubu nasıl oluştu? K.İ.: Öğrencilerimizin uluslararası eserlerini çalmak ve İTÜde olmayan bu yeni müzik topluluğunu başlatmak için üç yıl önce kuruldu. İlk günlerde iki yaylı, iki üfleme, bir piyano ve bir perküsyondu. Şimdi 16 kişiyiz. Küçük bir orkestra gibi. 8 Ocak Salı, İTÜ Süleyman Demirel Konser salonu; 9 Ocak Çarşamba, CRR Konser salonu. Bilgi için: (0212) 232 98 30 Türkiyenin önde gelen müzisyenlerinden; besteci şef Kamran İnce, keman virtuozu Cihat Aşkın ve vokalist Melis Sökmen bir araya geldi. Üçlü, 8 Ocaktaki konserlerine perküsyon olarak bir araba jantını da dahil edecek. Yurtdışında daha çok tanınıyor KAMRAN İNCE: 1960 Amerika doğumlu. Annesi Amerikalı, babası ise Türk. İlk müzik eğitimini Ankara ve İzmir konservatuvarlarında aldı. Oberlin ve Eastman Müzik Okulunda doktorasını tamamladı. Ersin Pertanın yönettiği "Kuşatma Altında Aşk" ve bağımsız Amerikan sinemacılarından Madeline Schwartzmanın "Aphrodisiac" adlı filmlerinin müziğini besteleyen İnce, "Prix de Rome" ve "Lili Boulanger" ödülleri sahibi. Solist diplomasını Londradan aldı CİHAT AŞKIN: İstanbul doğumlu Aşkın, 11 yaşında girdiği İTÜ Türk Müziği Devlet Konservutarında Özel Yetenekli Çocuklar sınıfında Profesör Ayhan Turan ile keman eğitimine başladı ve 1989da mezun oldu. Daha sonra Londraya giderek Kraliyet Müzik Prof. Rodney Friend ile çalışarak solist diploması aldı. City Üniversitesinde çalışmalarına devam eden Aşkın, 1998 yılında doçent unvanı aldı. İlk resitalini 16 yaşındayken veren Aşkın, İTÜ Müzik Yüksek Lisans Programı Anabilim Dalı Başkanı. Altın Güvercin ödülü kazanmıştı MELİS SÖKMEN: Ankara doğumlu Sökmen çocukluğunu Almanyada geçirdi. Bale, caz dans, modern dans ve klasik gitar eğitimi aldı. 1986 yılında Grup Lokomotifte solisti oldu. Aynı yıl Kuşadası Altın Güvercin Yarışmasında ikincilik ödülünü kazandı. 1990 yılında ilk albümü "O Zaman"ı çıkardı. 1995 yılında ikinci albümü "Öze Dönelim"le müzik hayatına devam etti. 2001 yılında Journalist Jury-Universetalent Prag birincilik ödülünü kazandı. "Modern müzik denince halkın aklına kapı gıcırtısı geliyor" Cihat Aşkın: Çok az. Modern müzik olunca insanlar kaçıyorlar. Sanki dinleyemeyecekmiş gibi radyoyu kapatıyorlar. Klasik müzik dinleyicisi de çok azaldı. Klasik müzikçiler gençliğin sesini yakalayamadılar. Yeni dinamizm çok daha farklı şeyler istiyor. Yerel enstrümanlar, caz, rock, pop gibi müzik tarzları var. Klasik müzik bunlara çok yabancı kalıyor. Aydın müzikçilerimiz halkı kucaklamadıkları için insanlarımız ister istemez kaçıyorlar. Geniş halk kitlelerinin seveceği bir müzik olmalı. Bizim konserlerimiz de böyle. İlk defa bu tür müzik dinleyecek olan birine kötü gelmeyecektir. n İnsanlar neden kaçıyor modern müzikten? Kamran İnce: Hatırladıkları kadarıyla kapı gıcırtısı gibi olmasından dolayı sanırım. Modern müzik denildiğinde Türk halkının aklına bir şey gelmiyor. Bu çok bakir bir alan. Modern müzikten asıl Avrupada ve Amerikada kaçıyorlar. Birçok insanın bu müziği dinleme şansı var ama kaçıyor. C.A.: Bizim Türkiyedeki problemimiz kendimizi bir türlü yenileyememiz oldu. Bugün de mesela 1930larda, 40larda kalıyoruz. Daha hiç 80, 90, 2000leri yakalayamadık. Yeni bir söylem olduğu zaman insanlar ellerinin tersiyle ittikleri için böyle oldu. n Ülkemizde modern müziğe ilgi ne düzeyde?

17 Eylül 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber