Pazar İç çamaşırı artık dış giyim oldu

İç çamaşırı artık dış giyim oldu

21.03.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

İç çamaşırı artık dışarıda. Sutyen askılarını saklayan kalmadı. Beyaz bluzların altına rengarenk çamaşırlar giyiliyor. Kısaca eskinin ayıpları şimdinin modası. Bu sezon ise kadınların rahatlıkla dışarıya çıkarabileceği, bol desenli, çiçekli, rengarenk olanlar gözde

İç çamaşırı artık dış giyim oldu





Artık iç çamaşırı içte tıkılıp kalmıyor. Gömleklerin, ceketlerin içinden fırlıyor, pantolonlardan taşıyor. Hatta tek başına bile kullanılıyor.
Eskiden ayıp olan şeyler şimdi günlük hayatın bir parçası. Önce sutyenler ve askıları ortaya çıktı. Ceket içine sadece sutyen giymek bir aralar çok modaydı. Askılar ise çeşitlendi, süslendi. Açık renk gömlek altına sadece beyaz ya da ten rengi çamaşır giyilirken, sutyenin belli olması ayıpken şimdi, görünmezse olmuyor. Bu arada ceketlerin içine özel dantelli, dekolteli fanilalar üretiliyor. Bir de düşük belli pantolonlar ve ortaya çıkan külotlar meselesi var.
Kısacası dış giyimcilerin de desteği ile iç çamaşırı görülebilir hale geldi, kıyafetin aksesuvarı oldu. Hal böyle olunca, iç çamaşırının da takip edilmesi gereken bir modası ortaya çıktı. Zeki Triko, Ayyıldız ve Marks&Spencer yetkililerinden öğrendiğimize göre bu sezon renkli, birkaç kumaşın birleşmesinden oluşan rengarenk, desenli, özellikle de çiçekli çamaşırlar gözde. Bir de üst başka, alt başka kullanılıyor, herkes kendi takımını kendi yaratıyor.
Kendimiz gezdiğimiz zaman ise bunlarla birlikte klasiklerin de yani beyaz, siyah, ten rengi belki biraz lacivert ve gül kurusu takımların kenarlarda yine de durduğunu görüyoruz. Özellikle spor, pamuklu, en az iki renkli, çizgili ya da desenli daha genç işi dedikleri külotlara bolca rastlıyoruz. Ayrıca Marks&Spencer'ın önden iki düğmeli erkek boxer'larına benzeyen minik külotları da ilgi çekici. Beyoğlu'nun küçük dükkanlarında gece hayatını renklendirecek çamaşırlar hâlâ satılırken, Zara'nın neredeyse ayda bir modelleri değişen makul fiyatlı spor, genç kız iç çamaşırlarını da mağazaya uğrayanlar beşer onar sepetlerine dolduruyor.


Aksine iç çamaşırı özellikle bu yıl her yerde görülebilecek bir ürün haline gelecek.


Türk kadınlarının çok yukarıdakileri, yani çok az bir kısmı çamaşırın modası olduğunu biliyor. Türkiye çamaşır konusunda Avrupa'dan çok geride. Çünkü Türk kadınları kıyafeti, mayoyu dışarıda giyiyor, gösterebiliyor, sükse yapıyor. Mağazalarda öyle şeylere şahit oluyoruz ki; yazın 15 tane mayo alan kadının iç çamaşırları feci olabiliyor. Biz çamaşırda 600 model yaptık, bu delilikmiş. 20 model yetiyor herkese.
"Bir erkeğin karşısına her gün başka çamaşırla çıkmak lazım"


İç çamaşırının da aynı mayo gibi satacağını düşünerek başladık bu işe. Dünyadaki en iyi iç çamaşırını yapıyoruz. Yani Victoria's Secret'ı falan beş geçeriz. O yüzden de Türkiye'nin orta halli kesimine göre bizim çamaşırlarımız pahalı. Ama tahmin ettiğimiz kadar müşteri olmadı. Şimdi çamaşıra devam edeceğiz ama daha tepedeki kadın için az ürün yapacağız. Bir kısmını da Avrupa'ya göndereceğiz.


Bir de kimse karısına yeni bir iç çamaşırı aldığı zaman "Aa, ne güzel" demiyor. Ha onu giymiş, ha öbürünü. Yani bu durum biraz da erkeklerden kaynaklanıyor. Çünkü kadın soyunduğu zamanlarda güzel bir sutyenle çok seksi durur. Belki zaten sutyensiz seksi de olmuyordur çünkü çıkardığında düşecek her şey. Bunların farkına varması lazım erkeğin. Kadını teşvik etmeli. Bir erkeğin de karşısına her gün değişik iç çamaşırları ile çıkmak mühimdir. Her defasında farklı bir poz, farklı bir resim.


Onların kocaları sadece iç çamaşırının değil birçok şeyin farkında değildir. 1, 2, 3 şey bilirler... Gerisi yoktur. 20 tanesini bilenler bu işten anlar.


Kalçalara bakanlar klasik erkekler. Kadının her tarafını birden göreceksin. Bazı erkekler var kadınlardan daha iyi. Geliyor 20 tane alıyor ve çok zevkliler.


Daha çok transparanları beğeniyorlar. Bikini şeklindeki sutyenler, danteller falan alıyorlar.


Mesla türbanlılar çok iç çamaşırı alırlar. Mağazada da denemiyorlar, 20 tane alıyor, çıkıyorlar.


Günlük olarak kullanamayacağınız ponponlu, tüylü külotlar, boncuklu korsemiz var. Basite kaçmadan yapıyoruz.


Aslında Avrupalı, dolgusuz ince kumaştan sutyen giyiyor. Bizim toplum Amerikalı gibi, tutucu ve büyük göğüs peşinde. O yüzden dolgulular tercih ediliyor. Hem daha büyük gösterdiği hem de meme ucunu gizlediği için. Çok çıkıntılı ise mutlaka sünger takviyeli giymek lazım. Eğer çok çıkıntılı değilse çift kat kumaşlı çamaşırları kullanabilirsiniz.

Ayırt edelim:
G-string: Arkası ipli külot.
String: Yanı ipli külot.
Tanga: Yanı ince külot.
Balenli: Mika destekli.
Kaplı: İçinde sert kap olup memeye şekil veren sutyen.


Mayoları iç çamaşırdan ayırmak hayli zor
Zeki Triko baş tasarımcısı Yasemin Karabeyoğlu anlatıyor
Bu yıl bütün haut couture tasarımcıları gece elbiseleri ve günlük şıklık için 1920 ve 1950 yıllarının çamaşırlarından yola çıktılar. Bu iç çamaşırcıları destekledi. İç çamaşırı da görülebilen bir ürün haline geldi.
Renkli, desenli ürünler, birkaç kumaşın birleşiminden oluşanlar moda oldu. Artık iç çamaşırları ile bikinileri, mayoları birbirinden ayırt etmek bir hayli zor.
Büstiyerler, işlemeli danteller, metal aksesuvarlar, romantik desenler iç çamaşırlarında bir arada kullanılacak.
Düşük bel ve şort külotlar bu sezon da var. Dekolte sutyeni, silikonlu göğüsler için telsiz sutyenler, küçük ve ayrık göğüsler için yaklaştıran, irileştiren sutyenler de koleksiyonda yer alıyor.
Şimdi uyurken şort külotların üzerine fanila giyiyorlar. Takım yapıyorlar. Ayrıca ceketlerin içine giyilebilecek, özel, önleri dantelli, dekolte fanilalar da çok satılıyor.

"Bir yıl içinde 35 bin jartiyer sattık"
Ayyıldız Genel Müdür Yardımcısı Hakan Nikbay anlatıyor
Bu sene desenli modellerimize ağırlık verdik.
Koyu renkli ürünlerimizin üzerinde kırmızı gibi dikkat çekici renklerle yapılan işleme ve desenler koleksiyonumuzun en önemli parçalarını oluşturuyor.
Takımların pabucu dama atılmıyor ama günümüzde gençlerin kendi tercihlerini yapmaları ve özgürlükleri çok önemli. Bu iç giyime de yansıyor. Gençler kendi zevkleri doğrultusunda kendi "takımlarını" özgürce yaratabiliyorlar.
Ayyıldız olarak bir yıl içinde yaklaşık 35 bin adet jartiyer sattık.

Sezonun rengi lila, deseni çiçekler
Marks&Spencer İç Giyim Ürün Sorumlusu Gülçin Ergun anlatıyor
Bu sezon lila rengi, dantel-koton karışımı iç çamaşırları çok moda. Takımlar yerine alt başka, üst başka kullanılıyor. Böylece seçme şansı çoğalıyor.
Desenlerde ise çiçekler çok var, bir de puantiyeler.
Özellikle ince askılı, destekli, sutyen gerektirmeyen atletler çok tutuluyor.
Yine son yıllarda boy leg dediğimiz, erkek boxer'larına benzeyen küçük, şort külotlar da çok satılıyor. Bunların sporları olduğu gibi, dantellileri de var.
Bizde en çok sutyen satılıyor. Şu sıralar iki yandan biraz sıkıştırıp, ortada toplayan push-up'lar çok gidiyor. Bir de günlük kullanım için dantel sutyenler.
Sutyen askısı artık gözüktüğü için multiway sutyenlerimiz var. Bunlar normal askılı olarak kullanılabildikleri gibi askıları çıkabiliyor, önden ya da arkadan çapraz olarak bağlanabiliyor ya da boyundan geçebiliyor.