Pazar “İhtiyacımız olan bilinçli bir toplum”

“İhtiyacımız olan bilinçli bir toplum”

15.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

İlk sayısı martta çıkacak olan Cyclist Türkiye dergisinin editörü Gökhan Kutluer, Türkiye’deki bisiklet kültürü üzerine yayın yapacak dergiyi anlattı. Kutluer’e göre Türkiye’nin bu konudaki eksiği bilinçli bir toplum...

“İhtiyacımız olan bilinçli bir toplum”

Türkiye 1 Mart’tan itibaren yeni bir dergiye kavuşuyor: Cyclist Türkiye. Bisiklet kültürü üzerine yayın yapacak dergiyi editörü Gökhan Kutluer’den dinledik. Kutluer, Cyclist dergisinin İngiltere, Avustralya ve Yeni Zelanda’da sadece yol ve yarış bisikleti sahiplerine hitap eden yayınlar yaptığını fakat Türkiye’de basılı tek bisiklet dergisi olacağı için ülkedeki bisiklet kültürü ile tüm bisiklet disiplinlerine uygun yayın yapacaklarını söylüyor.

“Bisiklet satışlarında ciddi bir artış var”
Aylık yayın yapacak Cyclist Türkiye’de okur neler bulacak? Gökhan Kutluer amaçlarının bisikleti popüler hale getirmek olduğunu söylüyor. “Bunun için de bisiklet kültürünü destekleyen projelerin içinde olacak ve eğitimlere katılacak, bisiklet dostu işletmelerin çoğalmasını teşvik etmek için çalışmalar yapacağız” diyor.
Türkiye’deki bisiklet kültürünün yurt dışındaki örneklerle kıyaslandığında çok geride olduğunu söyleyen Kutluer “Fakat” diyor, “Son yıllarda ufak da olsa bir hareketlilik söz konusu. Bisiklet satışlarında ciddi bir artış var.”
Kutluer’e Türkiye’nin bu konuda neye ihtiyacı olduğunu da sorduk. “Daha bilinçli bir topluma ihtiyacımız var” diye cevapladı: “Bisikletin varlığına saygı duyulmalı. Belediyeler şehir içi ulaşıma entegre şekilde bisiklet yolları yapabilirse bisikletli sayısı da artacaktır. Ne yazık ki ülkemizde bisiklet yolu denince akla sahillerdeki gezi amaçlı yollar geliyor. Oysa bisiklet yollarının ulaşım amaçlı olması gerek.” n