Pazar Sokağınızın adı bir gece ansızın değişebilir

Sokağınızın adı bir gece ansızın değişebilir

04.05.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bir sabah uyandığınızda sokağınızın adının değiştirildiğini öğrenebilirsiniz. Belediyelere; cadde, sokak, otobüs durağı, spor tesisi gibi sosyal alanların adlarını markalara kiralama olanağı sağlayan Belediye Sosyal Alanlar Projesi ilk meyvelerini vermek üzere

Sokağınızın adı bir gece ansızın değişebilir

Haber Ajansı’nın sahibi Aydın Coşkuntürk son birkaç aydır Belediye Sosyal Alanlar Projesi üstünde çalışıyor. Bu proje, belediyelere ait cadde, sokak, spor tesisi, kültür merkezi, sağlık ocağı ve otobüs durakları gibi sosyal alanların adlarının markalara kiralanmasına olanak sağlayacak. Proje, 30 Mart Yerel Seçimleri’nin ardından hız kazandı. Yakında önemli bir marka sizin evinizin bulunduğu caddeye ya da sokağa sponsor olabilir.
Aydın Coşkuntürk bu projenin fikrini medya planlama sektöründe çalışan oğlu
Altuğ Coşkuntürk sayesinde geliştirmiş.
Zaten yakın zamanda da bu projeyi oğluna devredecek. “Reklam sektörünün ne kadar büyük olduğunu oğlum sayesinde öğrendim” diyen Coşkuntürk reklam pastasının büyüklüğünü görünce girişmiş bu işe. İlk başlarda zorlanmış da... “Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Telif Hakları Müdürlüğü’ne başvurduğumda garipsendim. Böyle bir şeyin mümkün olmadığını söylediler. Fakat telif haklarını aldım. Daha sonra da projeyi insanlara anlatmaya başladım. Yine garipsendi proje. Fakat belediyelerin bu proje sayesinde para kazanacağını, hizmetlerin daha iyi hale geleceğini, gelirleri arttıktan sonra belki de belediyelerin emlak vergisinden vazgeçeceğini söylediğim zaman insanlar olumlu yaklaştı.”

“Nispetiye, Bağdat, İstiklal caddeleri büyük ilgi görüyor”
Aydın Coşkuntürk’ün geliştirdiğe projeye markalar da ilgi gösteriyor. Coşkuntürk’ün anlattıklarına göre birçok marka taleplerini çoktan iletmiş. Hatta anlaşmalar imzalanmak üzere. “Pazartesi ya da salı günü altı ya da yedi anlaşma tamamlanabilir” diyor Coşkuntürk. Nispetiye, Bağdat, İstiklal caddeleri markaların en büyük ilgiyi gösterdiği yerler. Hatta Nispetiye Caddesi’ne önemli bir talip var: Turkcell. Coşkuntürk’e göre Mısır Çarşısı’nın önünden geçen
Ragıp Gümüşpala Caddesi’ne de Koç Grubu ilgi gösteriyor.
Coşkuntürk’e bu projenin sınırının olup olmadığını, markaların köprülere de isimlerini verip veremeyeceğini soruyoruz. Cevaplıyor: “Eğer belediye ‘Benim bütçem yetmiyor. Projelerim var ama yapamıyorum. Köprüleri de değerlendirmek istiyorum’ derse değerlendirebilirler. Benim arzum bu mecralardan kazanılan paraların vatandaşa hizmet olarak geri dönmesi. Çünkü bu projeyle kârlı çıkan vatandaş olacak. Sonuçta bu sokaklar satılmıyor. Ben şuna inanıyorum: Satılan yok olur, kiralanan kazandırır.”

“Sokaklar markanın yüzü olunca özel projeler yapılır”
Belediye Sosyal Alanlar Projesi sadece belediyelerin kasasına giren paralarla vatandaşlara fayda sağlamayacak. Coşkuntürk markaların adlarını verdiği sokaklara özel projeler geliştireceği inancında. Bu konuda “Markalar o caddenin temizliğinden hatta binaların kötü görüntüsünden bile kendilerini sorumlu hisseder. Çünkü o sokak artık onların
yüzü olacak. Hatta markaların kendi sokaklarındaki vatandaşlara özel kampanyalar da düzenleyebilir. Adını verdiği sokaktaki insanlara bu televizyonları daha uygun fiyatlarla ya da daha uzun vadelerle satabilirler belki” diyor.
Peki bu proje adresler konusunda bir kafa karışıklığı yaratacak mı? Coşkuntürk yaratmayacağını düşünüyor. “Çünkü” diyor, “Bu projeyle caddenizin ya da sokağınızın
adı tamamen değişmeyecek. Sadece sokak isminin başına bir marka gelecek. Bu projenin kafa karıştırıcı olacağını düşünmüyorum.”