Geri Dön

“Türkiye bizim için çok önemli”

Foursquare’in yöneticilerinden Noah Weiss İstanbul’daydı. Uygulama sayesinde birçok mekan keşfettiğini söyleyen Weiss, Türkiye’nin çok önemli bir pazar olduğunu, insanları dinlemeye daha çok zaman ayıracaklarını söylüyor

“Türkiye bizim  için çok önemli”

Tüm dünyada 55 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan, şimdiye kadar 6 milyarın üzerinde check-in’in yapıldığı bir sosyal paylaşım platformu Foursquare. İçinde 60 milyon tavsiye ve milyonlarca mekanı barındırıyor. İşte bu platformun ürün yönetimi başkan yardımcısı Noah Weiss geçtiğimiz günlerde Kristal Elma konferansında bir konuşma yapmak için ülkemize geldi. Biz de bunu fırsat bilip kendisiyle bir söyleşi yaptık. Weiss, İstanbul ziyareti sırasında uygulama aracılığıyla birçok mekan keşfetmiş.

İlk önce yeni uygulamanız Swarm’ı sormak istiyorum. Foursquare’i ikiye böldünüz denebilir bu yeni uygulama için... Neden buna ihtiyaç duydunuz?

İnceleme yaptığımızda Foursquare’in iki ana sebeple kullanıldığını gördük. İlki arkadaşlarınızla iletişim halinde olmaktı. Bu da check-in’lerle oluyordu. İkinci sebepse gidebilecek güzel yerler bulmaktı. Kullanıcılarımız yüzde 95 ihtimalle bu ikisinden sadece biri için Foursquare’e başvuruyordu. Bizde bu iki özelliği iki uygulamaya bölmeye karar verdik. Bir de Amerika’daki birçok insan Foursquare’den kişisel tavsiyeler bekliyordu. Bu insanların çoğu check-in’lerle ilgilenmiyordu. Hatta “Check-in özelliği olmayan ama kişisel tavsiyelerde bulunan bir uygulama olsa çok işe yarardı” diyenler de oluyordu. Böylece biz iki ayrı uygulama yaratmaya karar verdik. Böylece iki iş için de daha iyi çalışan uygulamalar elde ettik.

Foursquare’i check-in’ler ve tavsiyeler için ikiye bölmek zorlu muydu? Nelerde zorlandınız?

Evet. Gerçekten zorlayıcıydı. Bence en zoru Foursquare’i tam olarak nasıl ikiye ayıracağımıza karar vermekti. Tabii birçok kez de kullanılabilirlik testi yaptık. Bu da aylar sürdü. Bu tasarımın sorunsuz olup olmadığını anlamak için önemliydi. Fakat bu ayrışmayı gerçekleştirdikten sonra mesela Türkiye’de her zamankinden daha çok check-in yapılması bizi çok memnun etti. Şimdi de Türkiye’den daha çok kişinin Foursquare’den yararlanarak daha çok mekan keşfetmesini sağlamak istiyoruz.

“En havalı mekanlar hemen ekleniyor”

“Türkiye bizim  için çok önemli”

İstanbul’dayken sizin için de yararlı oldu mu Foursquare?

Evet, tabii ki. İlk önce bir tur yaptım ben tarihi yerleri görmek için; Sultanahmet Camisi, Ayasofya... Fakat uygulama yeni yerler bulmak için çok kullanışlı. Bir arkadaşım bana İstanbul’daki mekanların ortalama iki yıl ayakta durduklarını, sürekli açılıp kapandıklarını söyledi. Mesela bir mekan keşfetmek için bir kitap alıyorsunuz fakat o kitap geçen yaz yayımlandıysa siz ya yeni mekanları ıskalıyorsunuz ya da kitaptan öğrendiğiniz bir mekan kapanmış oluyor. Foursquare’de bunu yaşamazsınız. En havalı yeni mekanlar da hemen ekleniyor. Ben daha önce de Türkiye’ye gelmiştim. Türkiye’den tanıdığım insanlar da var. Uygulamayı açtığım zaman hemen uyarı alıyorum: “Beş arkadaşın bu mekanda bulundu.”

Kristal Elma için bir konuşma yaptınız ama İstanbul’dan hemen ayrılmadınız. Hafta sonu boyunca şehirdeydiniz. Neler yaptınız?

Karaköy’de bir otelde kalıyorum. Karaköy’deki birçok yeme-içme mekanını görme fırsatım oldu. Kahve mekanlarına da uğradım. Ve tabii eğlenmek için kulüpler de var. Galata’yı gezdim. Çok da güzel bir kahve dükkanı keşfettim. Adını hatırlamıyorum ama çok kaliteli çekirdekleri vardı. Ministry of Coffee (MOC) adlı kahveci de çok iyiydi. New York’tan alıştığım gibi soğuk demleme yapıyorlar.

Peki ya restoranlar?

Bir önceki gün Hamdi’de çok güzel bir yemek yedim. Ben ne yemem gerektiğine Foursquare’de bakmıştım. Fakat daha sonra yakınlarımda oturan bir aile bana tavsiyede bulunmak istedi. Ben de “Tabii ki” dedim. Bana yaklaşık 10 farklı tavsiyede bulundular. Ben de
“Bu tavsiyeleri Foursquare’e yazmanız lazım. Çok iyiler” dedim. Böylece harika bir yemek yemiş oldum. N

“Güncel bilgileri kullanıcılara borçluyuz”

Foursquare ile ilgili bir sonraki hamleniz ne olacak?

Bir şeyler inşa ederek ve bunları insanlara sunarak çok zaman harcadık. Şimdi insanları dinlemek istiyoruz. İstanbul’da olmamın bir sebebi de bu. Çünkü Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Rakamlara baktığımız zaman her şey çok iyi. Fakat ben insanlarla konuşmak istiyorum. Önümüzdeki bir-iki ayı böyle geçireceğim. Superuser’lar (Süper kullanıcılar) ile bir görüşme de yapacağım İstanbul’a gelmişken. Süper kullanıcılar, Wikipedia’nın editörleri gibi. Bunlar en tutkulu kullanıcılarımız. Bilgilerin güncel kalmasını onlara borçluyuz. Yeni mekanları, mekanların çalışma saatlerini güncelliyor,
bir mekan iki kere sisteme girmişse,
bir çakışma varsa bunları düzeltiyorlar.

Foursquare’e göre balıkçılarda top 10

Balık sezonunun açılmasıyla birlikte İstanbul’daki balık restoranları da dolmaya başladı. İşte Foursquare’e göre İstanbul’da en beğenilen balık restoranları:

1)Eleos - Yeşilköy

2)Taç Balık - Çubuklu

3)Set Balık - Tarabya

4)Lacivert Restaurant - Anadolu Hisarı

5)Tuzla Balıkçısı - Tuzla

6)Poseidon - Bebek

7)Adem Baba - Arnavutköy

8) Sandal Balık - Yeniköy

9)Moshonis Balıkçısı İsmail Chef - Feneryolu

10)Cunda Balık Restaurant – Bostancı

“Umarım Türkiye sosyal medya konusunda daha rahat olur”

Bilmiyorum duydunuz mu ama Türk hükümeti bazı sosyal paylaşım sitelerini yasakladı. Siz sektörden biri olarak bu durumdan endişe duyuyor musunuz?

Foursquare ve Swarm daha çok arkadaşlıkla alakalı. Bizim çok yakın bir temasımız olmuyor hükümetlerle. Fakat ben açık fikirli olmak gerektiğini düşünüyorum. Umarım Türkiye sosyal medya konusunda daha rahat olur.

Yunanistan'dan skandal hareketYunan askerinin göçmenleri yasa dışı yollarla Türkiye tarafında bıraktığı görüntüler ortaya çıktı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber