03.11.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Chief Marketing Officer (CMO) yani üst düzey pazarlama yöneticilerinin yüzde 51’i kadın. En Etkin 50 CMO listesindeki Arçelik, Anadolu Efes, DYO, Eti, Garanti Ödeme Sistemleri, Ikea, Koçtaş, LC Waikiki, Mavi, Media Markt, Metro Market, Nestle, Petrol Ofisi, Penti, Procter & Gamble, TAB Gıda, Tadım, Teknosa, Türk Tuborg gibi ulusal ve uluslararası pek çok şirketin pazarlama koltuğunda kadınlar oturuyor.
Değerleri artıyor
Türkiye’nin en büyük şirketlerindeki çalışmalarıyla araştırmaya katılan CMO’ların ortalama tecrübe süresi 16.2 yıl, bulundukları pozisyondaki çalışma süreleri ise 3.9 yıl olarak tespit edildi. Çalışmalarını ortalama 24 kişilik ekiplerle sürdüren CMO’ların yüzde 51’ini kadınlar oluşturuyor. Pazarlama şirketlerinde görev alan CMO’lar arasında 2 bin kişilik ekip yöneten CMO’lar da bulunuyor.
Türkiye ekonomisine önemli katkıları bulunan şirketlerde görev alan CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10.3’ünü yönetiyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla gözlenen yüzde 1.2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor. 50 CMO’nun 30’u Türkiye’de kurulmuş markada görev alıyor.
Ödüller 20 Kasım’da
En Etkin 50 CMO ödül töreni, 20 Kasım Salı günü Hilton Istanbul Bomonti Hotel’de düzenlenecek CMO Summit 2018’de gerçekleşecek. Türkiye’nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak zirveye, Türkiye’nin önde gelen firmalarının üst düzey yöneticileri ve CMO’ları, pazarlama alanında çalışan orta ve üst düzey yöneticiler, pazarlama alanındaki ürün/hizmet sağlayıcılarının üst düzey yöneticileri, pazarlama ve yönetim uzmanları, sektör duayenleri katılacak. Zirveler düzenlenecek.