Kütahya PEDAGOG MEHMET TEBER: ÇOCUKTA OYUN VE HAREKET YOKSA PSİKOLOJİK OLARAK SIKINTIYA GİRER

PEDAGOG MEHMET TEBER: ÇOCUKTA OYUN VE HAREKET YOKSA PSİKOLOJİK OLARAK SIKINTIYA GİRER

06.12.2014 - 11:47 | Son Güncellenme:

.

PEDAGOG MEHMET TEBER: ÇOCUKTA OYUN VE HAREKET YOKSA PSİKOLOJİK OLARAK SIKINTIYA GİRER

Kütahya’da belediye ve Sancak Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği tarafından düzenlenen
‘Çocuğumuzu Anlayabiliyor muyuz?’ konulu konferansa konuşmacı olarak katılan Pedagoji Derneği Başkanı Uzman Pedagog Mehmet Teber, ebeveynlere tavsiyelerde bulundu.
Çocukların model alarak ve taklit ederek öğrendiğini anlatan Teber, "Televizyondaki sevimli kahramanlar aracılığıyla çocuğun hayatına giren şiddet unsurları, çocuğun ileriki yaşamına da zarar veriyor" dedi.
Teber, "Çocuğunuz bir fidan ve onun suyu da takdir sözleridir. Anne-baba aşağılamaz, yüreklendirir. Hata yapan çocuğa bağırmak, aşağılamak, kendinizi tatmin etmektir. Bu eğitim metodu değildir. Çocuğunuz bardakla su içmeye çalışırken, bardak elinden kaydı ve yere düşüp kırıldı. Bu durumda bir çok anne-baba çocuğuna kızar, ona hatasını telafi etmesi için fırsat vermezler. Bu durumda yapılması gereken, kırılanı, döküleni çocukla beraber temizlemektir. Bezle yeri silmek çocukların zevkle yapabilecekleri bir iştir ve onlarda sorumluluk duygusunu geliştirir. Duvarı çizen çocuklara duvarın silinmesinde görev vermek, eşyasını kıran çocuğa onu tamir etmesi için zemin hazırlamak, elbisesini kirleten bir çocukla birlikte elbiseyi temizlemek, çocukların daha sorumlu yetişmesini sağlar” şeklinde konuştu.
"ÇOCUK, OYUN VE HAREKET DEMEKTİR"
Pedagog Mehmet Teber, bir çocuğun yeteri kadar oyun oynamaz ve hareket etmezse psikolojik olarak sıkıntıya gireceğini söyledi.
Teber, "Çocukların dünyasında önemli birkaç kavram vardır. Bu kavramlar çocukların dünyasında olmadığında çocuklar zarar görür. Bunlardan iki tanesi oyun ve harekettir. Bir çocuk yeteri kadar oyun oynamazsa ve yeteri kadar hareket edemezse psikolojik olarak sıkıntıya girer. Günümüzde uzayan eğitim süreleri, sokak ortamının olmaması gibi nedenlerle çocuklar bu iki değerden mahrum kalıyor. Teneffüsler bu iki ihtiyacın karşılandığı alanlardır. Bu nedenle okul bahçelerini gözlemlediğimizde öğrencilerin koştuğunu, o kısa sürede oyun oynadığını görürüz" diye konuştu.
Televizyondaki şiddet sahnelerinin çocukların zihnine kazındığını ifade eden Pedagog Mehmet Teber, "Bir çocuğun 12 yaşına gelene kadar TV’de 100 bin şiddet sahnesi gördüğüne işaret eden Teber, ’Bu sahneler nedeniyle şiddeti çözüm yöntemi olarak görüyor ve duyarsızlaşıyor" şeklinde konuştu.
"TELEVİZYONDAKİ KAHRAMANLAR, ÇOCUĞA ZARAR VERİYOR"
Çocukların model alarak ve taklit ederek öğrendiğini anlatan Teber, "Televizyondaki sevimli kahramanlar aracılığıyla çocuğun hayatına giren şiddet unsurları, çocuğun ileriki yaşamına da zarar veriyor" dedi.
Çoğu TV kahramanının insan ilişkilerindeki sorunları çözerken iletişimi, diyalogu değil de şiddeti kullandığına işaret eden Teber, "Çocuk da kendi ilişki ve sorunlarını şiddet ile çözebileceğini zanneder. Bizim zamanımızda He-man, Temel Reis, Power Rangers, Batman gibi çizgi filmler vardı ve hepsinde çözüm yolu şiddetti. Şimdilerde ise Benen, Bakugan, Tranformers, Süperman var. Yani şiddet tohumları zihinlere ekilmeye devam ediyor. Şu anda gördüğümüz üçüncü sayfa haberleri ekilen bu tohumların bir yansıması sadece" diye konuştu.
Çocukların ’subliminal’ adı verilen bilinçaltı teknikleriyle şiddet ve cinsel içeriklerle birebir muhatap olduğunu dile getiren Teber, "Teknikler aracılığıyla bilincin fark edemediği ses ve görüntüler beyne iletiliyor. Bu mesajlar birçok filme ve çizgi filmlere yerleştirilebilir ve fark edilmesi neredeyse imkansızdır" ifadelerini kullandı.
Teber’e konferans sonrası Belediye Başkanı Kamil Saraçoğlu tarafından çini tabak hediye edildi.(EFE)