METABOLİZMANIZI HIZLANDIRMAK ve ENERJİK HİSSETMEK İÇİN

ENERJİK HİSSETMEK ve METABOLİZMANIZI HIZLANDIRMAK İÇİN

-İdeal kilonuza düşmek, bedeninizde birikmiş olan lüzumsuz yağların beslenmesi durumunu ortadan kaldırır. Böylece vücudunuz gereğinden fazla uğraşmak zorunda kalmayacağı için, sizin daha enerjik hissetmenizi sağlar.

-Enerjiniz düşükse kandaki demir düzeylerinizi kontrol ettirmekte fayda var. Çünkü demir eksikliği anemisi ülkemizdeki kadınlarda çok sık rastladığımız bir durumdur.

-Enerjik hissetmemenizin bir başka nedeni de tiroid bezinizin az çalışması olabilir. Oysa basit bir kan testiyle teşhis konulabiliyor.

-Yeterli ve dinlendirici bir uyku enerjinizin anahtarı gibidir. Bu nedenle gece 23.00-03.00 saatleri arasını tam karanlıkta ve uykuda geçirmelisiniz.

-Gün içinde mümkünse öğleden sonra 30 dakikalık küçük bir şekerleme yapın. Ancak bu süreyi aşmak kendinizi daha kötü hissetmenize neden olabilir.

-Her gün 2,5-3 lt su içmek enerjinizi de, dayanıklılığınızı arttırır.

-Akciğerlerinizi dolduracak şekilde doğru diyafram nefesi almak daha etkin bir oksijen girişi sağlayacağı için kendinizi daha enerjik hissettirir. Aklınıza geldikçe 3-4 kez ardarda derin nefes alın.

-Dik durduğunuzda daha rahat nefes alırsınız. Bu da daha çok oksijen ve daha çok enerji demektir.

-Her gün, gün ışığını görmek için dışarı çıkın. Gün ışığı serotonin salgınızı artıracaktır. Evinizi, çalışma ortamınızı gün ışığından mahrum bırakmayın. Sabahları enerjik uyanabilmek için gün ışığına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

-Ruh halinizi önemseyin. Kendinizi kötü hissettiğinizde enerjiniz düşer. Enerjinizi yükseltecek aktivasyonlar yaratın.

-Sevdiğiniz müzikler kendinizi iyi hissettirir ve enerjinizi yükseltir. Müziğin ve dansın büyüsünden kendinizi mahrum bırakmayın. Orpheus efsanesini hatırlayın!

-Günde 10.000 adım atmaya çalışın. Böylece kan deveranınız daha hızlı hareket eder, dokularınız daha iyi beslenir.

-Düzenli egzersiz beyin damarlarının da açık tutulmasını sağlar. Tüm vücut kan akışının yaklaşık %15’i beyinde gerçekleşir. Bu açıdan düzenli oksijen girişi, dolayısıyla egzersiz çok önemlidir.

Sağlık, neşe,esenlikler dileğiyle…

Dr. Yasemin ARSLAN

www.estetikklinik.com