Çilekle Yağlarınızı Yakın

Ey çilek! Sen nelere kadirsin! Kocaman ve parlak kırmızı rengine, bulunduğu ortamı hemen etkisi altına alan kokusuna ve tadına kim dayanabilir ki? Evet, çilekten söz ediyorum. "Meyvelerin kraliçesi" olarak adlandırılan çilek, bu tanımı sonuna kadar hak ediyor. Madem öyle doğanın bize sunduğu bu armağandan, bir yandan metabolizma hızlandırıp bir yandan da sağlığımıza destek olmak için neden faydalanmayalım ki?

Gelin bugün çileğin başrolde olduğu birkaç tane metabolizma hızlandıran içecek tarifi vereyim size. Üstelik bu içecekler, sadece metabolizma hızlandırmakla kalmayacak aynı zamanda vücudunuz için gereken vitamin ve mineralleri almanızı da sağlayacak.

Ama tarifleri anlatmaya geçmeden önce yazımın başında da belirttiğim gibi "çileğin nelere kadir olduğunu" yani bu güzel meyvenin sağlık faydalarını şöyle bir hatırlatmak isterim.

Eğer amacınız vücudunuzda biriken yağları yakmaksa, çilek bu konudaki en iyi yardımcılardan biri. Çünkü antosiyanin içerir. Peki nedir bu antosiyanin? Kırmızı ve mor renkli meyve ve sebzelerde bulunur ve vücutta depolanmış yağların yakımına yardımcı olur.

Çileğin kilo verme ve kilo koruma konusundaki bir başka yardımı da kan şekerini dengede tutma konusundaki etkisi. Lifli yapısı sayesinde tüketildiğinde tokluk hissi sağlar.

Sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur ve kabızlığı önler.

Çileğin içerdiği antosiyanin, sadece yağ yakımında değil aynı zamanda kötü kolesterolün düşürülmesinde de etkili.

Çilek aynı zamanda flavonoid de içerir ki bu da kalp hastalıkları riskinin azaltılmasına yardımcı olur.

Gelelim çileğin bir diğer önemli faydasına. Güzel renkli, güzel kokulu çilek, aynı zamanda etkili bir antioksidan. İçerdiği C vitamini, antosiyanin ve kuersetin pigmenti bu konudaki etkisinin nedeni.

Kendi güzel, kokusu ve lezzeti güzel çileğin bir başka faydası daha var ki söylemeden geçemeyeceğim. Portakal ve greyfurttan daha fazla miktarda C vitamini içerir ve bu özelliği sayesinde de cilt kuruluğundan kırışıklıklara kadar bir çok soruna derman olur.

Çileğin sağlık faydalarını kısaca böyle anlattıktan sonra gelelim, metabolizma hızlandıran çilekli içecek tariflerine.

ÇİLEK VE MİSKET LİMONU

Gerekli malzemeler

1 su bardağı dolusu çilek (bütün ya da dilimlenmiş)

Yarım sürahi dolusu su

2 tane misket limonu (dilimlenmiş)

Yapmanız gereken tek şey çilekleri ve limon dilimlerini sürahinin içine koyup, dilerseniz buz küpleri de ekleyerek yavaş yavaş tüketmek.

ÇİLEK VE TAZE NANE YAPRAKLARI

Gerekli malzemeler

4 tane dilimlenmiş çilek

5- 6 tane taze nane yaprağı

Yarım sürahi dolusu su

Gelelim nasıl hazırlandığına... Yine çok basit... Bütün malzemeyi sürahideki suya ekleyin ve içeceğiniz birkaç dakika içinde hazır.

KARPUZ VE ÇİLEK

Bu kez biraz daha tatlı bir içecek hazırlayacağız.

Gerekli malzemeler

Yarım su bardağı dolusu dilimlenmiş çilek

Bir ince dilim karpuz (küçük küpler halinde doğranmış, çekirdekleri ayıklanmış)

Yarım sürahi dolusu su

Arzuya göre taze nane yaprakları ya da 1 tane misket limonu (dilimlenmiş)

Hazırlanışı: Bu da son derece kolay. Bütün malzemeyi sürahideki suya ekleyin sonra da yudum yudum tüketin. Bu içeceği damak zevkinize göre taze nane yaprakları ya da dilimlenmiş misket limonu ekleyebilirsiniz.

Çilekle hazırlayacağınız bu içecekler sayesinde öncelikle vücudunuz için gerekli suyu alacaksınız. Buna ek olarak hem detoks yapmış hem de sıcak yaz günlerinde sağlıklı bir şekilde serinlemiş olacaksınız.

AMA BU AYRINTIYA DİKKAT!

Biraz önce çileğin ne kadar faydalı olduğunu anlattım. Ama altını çizmek istediğim bir ayrıntı daha var. Öncelikle yiyecek ve içecekle ilgili her konuda olduğu gibi çileği tüketirken de abartıya kaçmamaya dikkat edin.

Çünkü çilek, bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Şimdi gelelim çilek tüketirken dikkat edilmesi gereken ayrıntılara.

Öncelikle çileği tüketmeden önce dikkatlice yıkayın. İyi yıkanmamış çilek tüketilmesi böbreklerde kum oluşması riskini artırır.

Çilek bol miktarda potasyum ve fosfor da içerir. Eğer böbrek yetmezliği sorununuz varsa çilek tüketme konusunda doktorunuzla konuşun.

Abartılı miktarda çilek tüketmek bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara yol açabilir.

Aşırı miktarda çilek tüketmenin bir başka yan etkisi de midede gaz ya da bulantı hatta bazen ishal gibi şikayetlerin ortaya çıkmasıdır.

BERSU EKİNCİ