Danışanlarıma hep önerdiğim, kendim de formumu korumak için uyguladığım bir yöntemdir, ana öğünler kadar ara öğünlere de özen göstermek. Özellikle kilo vermek ya da kilo korumak isteyenler için önemli bir ayrıntı bu.

Sağlıklı ara öğün seçenekleri bir yandan, kan şekerini dengede tutup açlık krizlerini önler. Diğer yandan da metabolizmayı hızlandırıp yağ yakmaya yardımcı olur. Elbette burada önemli olan hangi besinlerin tüketilmesi gerektiğini bilmek.

Hem kilo vermek hem de kilo korumak isteyenlerin tercih edebileceği sağlıklı ara öğün seçenekleri listesi hazırladım. Bence bir göz atın. İçlerinden biri mutlaka sizin için...

Yulaf ezmesi: Hem hazırlanması kolay hem de son derece sağlıklı. Öncelikle yulaf, kompleks karbonhidratlar açısından zengin. Kilo vermek isteyenler için önemi ise kan şekeri dengesini korumaya yardımcı olması. İçerdiği lif de cabası.

Bir de küçük kullanım önerisi: Yulaf ezmesine birkaç tane çilek, yaban mersini ya da ahududu gibi şeker oranı yüksek olmayan meyveler de ekleyerek bir sonraki ana öğüne kadar tokluk hissi sağlayabilirsiniz.

Çiğ badem: Danışanlarıma da sıklıkla önerdiğim bir ara öğün seçeneği çiğ badem. Ama dikkat! Tuzsuz olması koşuluyla. Badem, sağlıklı yağlar açısından da protein açısından da son derece zengin. Bu konuda önemli olan ayrıntı bademi ne miktarda tüketeceğiniz.

Faydalı olduğunu düşünerek avuç avuç çiğ badem yemenizi önermiyorum elbette. Bir gün içinde sadece bir avuç badem yeterli.

Hurma: Kilo verme sırasında birçok kişinin eksikliğini hissettiği yiyeceklerden biri tatlılar. İşte hurma zaman zaman sizi pençesine alan o tatlı krizlerini önlemek için birebir. Ayrıca içerdiği

vitamin ve mineraller de cabası.

Gün içinde iki tane Medine hurması tüketerek hem tatlı ihtiyacınızı giderirsiniz hem de kendinizi uzun süre tok hissedersiniz. Ama bir kez daha tekrarlıyorum: İki tane hurmanın üstüne çıkmayın!

Kabak çekirdeği: Size bunu daha önce uzun uzun anlatmıştım. Sadece zaman geçirmek için tüketilen bir besin değil kabak çekirdeği. Öncelikle Omega 3 deposu ve sağlam bir protein kaynağı. Bu özellikleriyle ara öğün olarak tüketilebilir. Ama yine vurgulamak istiyorum ki, kabak çekirdeği tuzlu olursa ve bir avuçtan fazlasını tüketirseniz hiçbir faydası olmaz, tam tersine kilo verme sürecinizi olumsuz etkiler. Bu yüzden tuzsuz olarak ve sadece bir avuç tüketin.

Avokado: Hem lif hem de sağlıklı yağlar açısından son derece zengin bir besin. Kan şekerinizi dengeleyip açlık krizlerini engeller. Tekrara düşmüş olmak istemem ama avokadoyu da dikkatli tüketmek gerekir.

Sonuçta sağlıklı da olsa yağ içeren bir meyve. Bunun için günde yarım avokadoyu geçmemenizi öneririm.

Türk kahvesi: Benim favori ara öğünlerimden biri. Metabolizmayı hızlandırıp yağ yakmanızı kolaylaştırır. Ayrıca tokluk hissi sağlar. Ama elbette şekersiz içmeniz kaydıyla. Yanında da kocaman bir bardak su tüketirseniz faydası bir kat daha artar.