Detoksla Fark Yaratmak

Detoks nasıl yapılır? Sağlıklı yapılan ve kısa süreli Detoksla yaşam kalitenizde fark yaratmak mümkün mü?

Detoks; Vücuttan toksinlerin atılmasını sağlayan, kısa süreli yapılması gereken diyet ve beslenme şeklidir. Detoks Diyetinde sindirim sistemi rahatlar, anti-aging, kilo verme ve gençleştirme gibi yaşam kalitesini arttırıcı sonuçlar elde edilir.

Detoks yapılmaz ise de; Toksinler vücuttan atılmayarak, kan dolaşımı yavaşlar, cilt bozuklukları oluşur, oksijen ve besin maddeleri hücrelere ulaşamaz, ödem, yorgunluk ve ileri aşamalarda ise Obezitenin yerleşimine sebep olmaktadır. Kanser, depresyon, hormonal sorunlar, diyabet gibi hastalıkların oluşumunu sağlar. Vücudumuzda biriken toksinler karaciğer, cilt, böbrekler, sindirim sistemi, lenf sistemindeki zararlı bakterileri düzenli yapılan detoksla atmamız mümkündür.

Gün içinde tükettiğimiz katkı maddesi ihtiva eden yiyecekler, vücut ve temizlik malzemeleriyle temas, çevre ve hava kirliliği organizmamızda birikiyor ve zararlı hale geliyor. Toksinler vücuttan zamanında atılmadığında ise ödem, kilo artışı, Obezite, yorgunluk vb yaşam kalitemizin bozulmasını sağlayan sonuçlar ortaya çıkarıyor. Detoks ise, organizmamıza zararlı olan toksinler ve artıkların beslenme değişikliği ve diyetle vücuttan atılıp temizlenmesi ve arındırılmasıdır.

Aşırı zayıf ve şişmanlar, kanser hastaları, emzirenler, MS hastalığı olanlar, tansiyon problemi, organ yetmezliği ve tip 1 şeker obezite detoks programından uzak durarak, doktorundan onay alarak uygun diyet programıyla yapmaları uygun olur. Sağlık Bakanlığı bünyesinde İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Sağlıklı Yaşam Merkezleri kurulmuş olup https://www.gidahatti.com/saglikli-hayat-merkezi-105616/ linkinde yardım alarak detoks onayı ve diyeti alınabilir. Kamu ya da özel hastanelerin diyetisyen doktorlarıyla da irtibata geçerek detoks diyeti düzenlenmesi sağlanabilir.

Detoks Nasıl Olmalı; Şeker ve şeker içeren ürünler, alkol, kafein ve sigara, içilmemelidir. Bitki çaylarının içilmesi önerilir. İşlenmiş olarak hazırlanan gıdalar tüketmemelidir. Kızartılmış gıdalar yenmemelidir. Hayvan eti tüketimi ise balık ağırlıklı olup, somon gibi ürünler tüketilir. Günde tuz tüketimi (1 çay kaşığı) 5 gram olmalı, Glutensiz veya glüteni düşük ürünler tüketilmelidir.

Kuru baklagiller, sert kabuklu kuruyemişler, yağlı tohumlar tüketilmelidir. Tüm sebzeler özellikle yeşil olanlar ile kırmızı meyvelerin tüketimine ağırlık verilmelidir. Roka, dereotu, maydanoz, biberiye, zencefil, zerdeçal, soğan, sarımsak, fesleğen, marul gibi ürünleri bol bol tüketmelidir. Uyku kalitesi ve yaşam kalitesinin arttırılması da detoks etkisinde yenilenmeyi, antiaging etkisini sağlamaktadır.

Sağlıklı yaşam kalitesi için belirli aralıklarla detoks yapılması yaşam kalitenizin arttırılmasını sağlayacaktır.