Çalışan hamileler nasıl beslenmeli?

ART Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği uzmanları çalışan hamilelere beslenme konusunda bilgi veriyorlar.

Çalışan hamileler nasıl beslenmeli?

Hamilelik döneminde düzensiz beslenme annenin sağlığını ve bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilir. Yeteri kadar beslenmemek bebeğin gelişimini nasıl olumsuz etkiliyorsa, aşırı derecede beslenmek de bebeğin iri doğmasına ve bazı sağlık sorunları yaşamasına neden olabilir.

Bu nedenle hamilelik dönemi boyunca anne adayının ve bebeğin sağlığını korumak için tüm besin gruplarını kapsayacak biçimde dengeli ve düzenli bir beslenme programını uygulamak oldukça önemlidir. Ancak çoğu anne adayı yoğun çalışma ve iş hayatı içinde dengeli beslenme imkanı bulamıyor. Oysa belli beslenme ilkelerini gözeterek anne ve bebeğin sağlığını korumak, her ikisinin dengeli beslenmesini sağlamak mümkündür.

Dengeli beslenmek için nelere dikkat edilmeli?

Hamilelikte de bozulmayan bir kural vardır. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu nedenle ister evde, ister işyerinde mutlaka kahvaltı yapılmalı. Kahvaltı mutlaka süt, peynir, yumurta gibi besinleri içermeli. Bununla birlikte kan şekeri dengesini sağlayan çavdar veya tam buğday ekmeğinin tüketimi ihmal edilmemeli.

Ana öğünlerle beraber ara öğünler de önemli bir yere sahip. Düzenli olarak tüketilen ana öğünler ara öğünlerle desteklenmeli. Kan şekeri sorunlarının yaşanmaması için azar azar ve sık sık yemekte fayda var.

Ara öğünlerde tüketebileceğiniz farklı besinler tüketmeye özen gösterin. Sağlığınız için en yararlı olan besinler arasında süt, yoğurt, ekmek, peynir, kuru meyveler, ceviz, fındık, ve badem sayılabilir. Ancak burada da özellikle kuru meyve ve fındık, ceviz gibi gıdalarda fazla kalori alımını engellemek için tüketim miktarına dikkat etmek gerekir.

Anne adayları için bir diğer önemli besin kaynağı sebze ve meyvelerdir. Vitamin ve mineral alımı açısından önemli olan sebze ve meyvelerden 5 – 7 porsiyon tüketilmesi sağlıklı bir beslenme programının olmazsa olmazı. Her gün ana veya ara öğünlerde sebze veya meyve tüketmek gerekir. Meyveler mevsimlere göre seçilmeli ve iyi yıkandıktan sonra kabuğu ile tüketmek tercih edilmeli.

Hamilelik döneminde gereksiz kalori tüketimi engellenmeli. Ekmek, pilav, makarna gibi gıdalar az tüketilmeli. Buna karşın protein alımını artırmak için et, tavuk, balık, baklagiller ve yeteri kadar vitamin alabilmek için bolca sebze ve meyve tüketilmeli.

Mutlaka tüketilmesi gereken gıdalar arasında süt ve süt ürünleri önemli rol oynar. Süt içemiyorsanız bunun yerine mutlaka günde 3 – 4 porsiyon yoğurt, ayran, kefir gibi süt ürünleri tüketimi ihmal edilmemeli.

Hamilelik döneminde süt ürünleri kadar önemli olan bir diğer besin türü proteindir. Özellikle ızgara veya fırında pişirilmiş et, tavuk ve balık tüketimi anne ve bebek sağlığı açısından önem taşır. Bununla birlikte yumurta çok önemli bir protein kaynağıdır. Anne adayının haftada 3 -4 defa iyi pişirilmiş yumurta tüketmesi düzenli beslenmesi için önemli bir yere sahiptir.

Normal şartlarda altında önemli bir fonksiyona sahip olan sıvı tüketimi hamilelik döneminde de ihmal edilmemeli. Pek çok hamilede görülen kabızlık sorununu çözmek için sıvı tüketimi oldukça önemlidir. Kabızlık sorununu çözmek için kabuğu soyulmamış meyve, salata ve sebze tüketmek de önemli bir rol oynar. Bununla birlikte fırsat bulduğunuzda kısa yürüyüşler yapmak da sindirim sisteminizi hızlandırır.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Cumartesi Gezmesi

Cumartesi Gezmesi
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün Ay Yengeç’te ilerliyor. Hafta sonunda evinizi ya da ailenizi ilgilendiren konulara daha çok zaman ayırabilirsiniz. Ev ve yerleşimle ilgili gelişmeler de sizi etkileyebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizden haberler, ziyaretler ve konuşmalar daha meşgul edici olabilir. Aynı zamanda gizli konularla da karşılaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eğer alışveriş yapmayı düşünüyorsanız biraz daha mantıklı davranmalısınız. Parasal konularda kendinizi daha fazla endişeli hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken kişisel alanda daha aktif ve heyecanlı olabilirsiniz. Sezgilerinizden de yararlanmayı bakın ve gerçekçiliği elden bırakmayın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kimi zaman duygusal nedenler yüzünden kararsızlık yaşayabilirsiniz. Ailenize, evinize yönelik işlerde aceleci davranmamalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaş çevrenizde sizi duygusal açıdan meşgul eden hassasiyetler gündeme gelebilir. Gereksiz endişelerden uzak kalmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Daha iddialı ve kararlı olabileceğiniz bir gündesiniz. Ancak her zaman haklı olduğunuzu düşünmemelisiniz. Sorumluluklar da önemli.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi daha coşkulu ve yaratıcı hissedebileceğiniz imkanlar var. Yaratıcı konular, yolculuklar sayesinde yeni şeyler keşfedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Yengeç’te ilerlemekte. Bugün sizi etkileyen psikolojik nedenlere dikkat etmelisiniz. Başkalarından duygusal beklentilerinizi dengelemeye bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yakın beraberliklerde ya da evlilik hayatında daha duyarlı olmanızı gerektiren konular olabilir. Karşınızdaki kişilerde güven arıyorsunuz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonunu boş geçirmeyeceğiniz görülüyor. Sizi bağlayan meşguliyetler de olabilir. Kişisel açıdan biraz daha düzene girmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün aklınızın değil, duygularınızın, sezgilerinizin yolunu takip edebilirsiniz. Zevklerde ve keyiflerde aşırılıklara da kaçabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber