Diyabette Doğru Beslenme Önerileri

Yayınlanan son veriye göre Avrupa'nın en şişman ülkesiyiz... Şişmanlık beraberinde birçok hastalığı getiriyor, bu hastalıklardan birisi ise diyabet yani şeker hastalığı. Dünya genelinde de çığ gibi büyüyen şeker hastalığına yönelik 14 Kasım Dünya Diyabet Günü'nde çeşitli etkinlikler ve eğitimler düzenlenmektedir. Beslenme ise hem şeker hastalığından korunmada hem de var olan hastalığın tedavisinde önemli bir paya sahiptir. Diyabette nasıl doğru beslenilir?

1. Dengeli beslenmek anahtarınız olsun.

Gün içerisinde tüm besin gruplarını tükettiğinizden emin olun. Besin grupları; süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri (kurubaklagiller de bu gruba dahil), sebze, meyveler, ekmek ve tahıllardır.

2. Tükettiğiniz karbonhidratın miktarı kadar türü de önemli.

Daha sağlıklı karbonhidratları tercih edin. Örneğin beyaz unlu yerine tam buğday unlu ekmekler, sofra şekeri/tatlı yerine meyve, pirinç yerine bulgur, beyaz makarna yerine integral makarna gibi.

3. Lif tüketiminizi artırın.

Lifli besinler, kan şekerinin dengelenmesinde önemlidir. Daha fazla lif için; kurubaklagiller, sebzeler, kabuklu meyveler ve tam tahıllardan faydalanın.

4. Yeterli su tüketimine özen gösterin.

Kan şekeri yüksekliğinin önlenmesinde günlük su tüketimi yeterli olmalıdır. Yeterli su tüketip tüketmediğinin anlaşılması için idrar rengi kontrol edilebilir. Bir diyabetli bireyin idrarının rengi koyulaşmamalıdır.

5. Fazla kilolardan kurtulun.

Diyabetten korunmada ve diyabetin tedavisinde özellikle karın çevresindeki yağlardan kurtulmak şart. Sağlıklı beslenerek ideal kiloya ulaşmak için beslenme uzmanından destek alın.

6. Pozitif düşünün.

Stres, bütün vücudumuzun ve hormonlarımızın dengesini bozan en berbat durumdur. Mümkün olduğunca pozitif düşünmek ve yaşanan olaylara gerçekten strese, üzüntüye değer mi diye bakmakta fayda var.

Sağlıklı günler dilerim,

Diyetisyen Sevde Kahraman

E-Mail :

İnstagram : http://www.instagram.com/dytsevdekahraman/

Facebook : http://www.facebook.com/diyetisyensevdekahraman/