Ramazanda Kabızlığa Dikkat

Mubarek ramazan ayının yaz aylarına denk gelmesiyle birlikte uzayan aç kalma süreleri sınırları zorlayan seviyelerde artış gösterdi. Sahur ve iftar arasındaki bu zaman dilimi boyunca aç kalan ve besin alamayan mideye iftarda aşırı yüklenmek hazımsızlık, şişkinlik ve kabızlık gibi problemlere sebep olmaktadır.

Aslında sağlığımızı hem fizyolojik olarak hemde psikolojik olarak korumak birazda bizim elimizde. Zaten önemli olan ibadetimizi yaparken bir yandan da sağlığımızı koruyabilmek. Ramazan ayında bu tür sindirim sıkıntılarını, beslenme düzenimizde dikkat edeceğimiz birkaç noktayla atlatmak mümkün.

Öncelikle alacağımız tedbir ve önlemler ile ilk dikkat etmemiz gereken konu günlük ihtiyaç duyduğumuz su miktarını alabilmek. İftar ve Sahur arasındaki sürenin yaklaşık 17-18 saatleri bulması otomatikmen bize kısa sürede yiyeceğimizi ve içeceğimizi günün geriye kalan süresinde yani uyku uyumazsak yaklaşık 6-7 saat içerisinde tüketme imkanı bulabilecez. Yani bu kısa süreli 6-7 saatlik zaman diliminde günlük ihtiyacımız olan en az 2-2,5 litre suyu iftar ile sahur arasında azar azar tüketmeye özen göstermeliyiz.

Oruç tuttuğumuz dönemlerde iftar sonrası vücudumuza enerji verirken birde vücudumuzun sıvı ihtiyacını ve elektrolit dengesini de sağlayan, gün boyu bitkin düşen bedenin tekrar canlanmasına yardımcı olacak ayran, komposto, sebze ve meyve tüketimini arttırmalıyız.

İftara çorba içerek başlanması sindirim problemlerini giderirken doygunluk hissinin de oluşmasına yardımcı olmaktadır. Çorba ile oruç açtıktan 15-20 sonra hafif ve az yağlı bir ana yemekle devam edebilirsiniz. İftarda porsiyonları küçültmek hem aşırı kilo alımı hem de hazımsızlık gibi sindirim problemlerini önlemek için iyi bir tercih olacaktır. İftar yemeği mümkün olduğunca yavaş ve iyice çiğnenerek Yenmelidir.

İftar sofrasında yağlı ve kızartma türü besinler tüketmek yerine daha hafif yiyecekler tüketilmelidir. Sofralarımızda bağırsakları çalıştıran ve kabızlığı önleyen

lifli yiyecekleri tüketmeye özen gösterilmelidir. Ancak bu yiyeceklerin tüketimi de bol su tüketimi ile desteklenmelidir.

İftarda çorbadan 15-20 dakika sonra etli bir sebze yemeği, salata, bir kase yoğurt veya iki su bardağı ayran ile devam etmek uygun bir seçim olacaktır. İftardan 1-1,5 saat sonra yürüyüş yapılması ve yarım saat kadar yürünmesi sindirim sistemini rahatlatacak ve kabızlık probleminin de yaşanmasını önleyecektir.

Kabızlıkta Uzak Durun!

Sindirim sistemi rahatsızlığı yaşadığımız dönemlerde bu süreci daha hızlı atlatabilmek adına bir takım besinlerden uzak durmak bu süreçten hızlı bir şekilde kurtulmamızıda sağlayacaktır. Bu besinler; Pirinç, Patates, Ayva, Muz ve Şeftali gibi yiyeceklerden uzak durmanız kabızlık sürecinizi bir nebze kısaltacaktır.

Kabızlıkta Diyetinize Mutlaka Ekleyin!

Sindirim sistemi rahatsızlığı yaşadığımız dönemlerde bu süreci daha hızlı atlatabilmek adına bir takım besinleri de diyetimize mutlaka eklemekliyiz Örneğin; Laksatif etkili meyveler(Kavun, karpuz ve kayısı gibi) Lif ve posa içeriği yüksek sebzeler, Prebiotic içeriği yüksek süt ürünleri yada takviyeleri.

Diyetisyen Yunus Kapar
İstanbul Diyet

İletişim için

Mail: dytyunuskapar@gmail.com

Facebook



Instagram

Youtube

Pinterest

Linkedin