Hamileysen doğru beslen

Anne adaylarına mutlu yolculukta beslenme konusunda tavsiyelerde bulunan Op. Dr. Önoğlu, "Kendin için değil bebek için tüket" dedi.

Hamileysen doğru beslen

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Ahmet Seçkin Önoğlu, doğru beslenmenin, bebeğin anne karnında zihinsel ve fiziksel olarak sağlıklı büyüme ve gelişmesini, annenin sağlıklı bir gebelik, emziklilik dönemi yaşamasını büyük ölçüde desteklediğini söyledi. Gebe kadının vücudundaki değişikliklere uyum sağlaması için ağırlık kazanımının önemine değinen Op. Dr. Önoğlu, "Bebeğin ağırlığı, artan kan hacmi, büyüyen göğüsler, plasenta ve amniyotik sıvı annenin ağırlık artışına katkıda bulunmaktadır. Sağlıklı yetişkin kadınlar için gebelik süresince normal ağırlık kazanımı 10-14 kilogram aralığındadır. Gebelik başlangıcında kilolu olan bireylerin 8-10 kilogram aralığında, adölesan ve gebelik başlangıcında zayıf olan gebelerin 14-16 kilogram ağırlık kazanmaları normaldir. Gebelik süresince yeterli ve dengeli beslenemeyen anne adayları, önerilenden az veya fazla kilo kazanırlar. Bu durum anne ve bebek için olumsuzluk yaratabilir" dedi.

Gebelik dönemindeki her kadının "Artık çift canlısın bol yemen gerekir" cümlesi ile karşı karşıya kaldığına dikkat çeken Önoğlu, "Peki gerçekten annenin ve bebeğin sağlıklı bir gebelik süreci yaşaması için bu kadar fazla enerjiye ihtiyacı var mıdır?" sorusuna şu yanıtı verdi:

"Evet, bebeğinizin zihinsel ve fiziksel olarak sağlıklı büyüme-gelişmesi, sizlerin sağlıklı bir gebelik süreci geçirmesi ve emziklilik dönemine vücudunuzun hazırlaması için enerji gereksiniminiz artar. Fakat bu artış toplumumuzun algıladığı gibi ölçüsüz ve bilinçsiz yemek değildir. Gebeliğe başlangıç ağırlığınız normal aralıkta ise; ilk 3 aylık dönemde günlük 150 kalorilik, son 6 ayda ise günlük 300 kalorilik enerji artışı yeterlidir. Eğer gebeliğe başlangıç ağırlığınız normalin üzerinde ise ilk 3 ay fazladan enerjiye ihtiyacınız yoktur. Hatta ağırlığınız gebelik için risk yaratacak kadar fazla ise ilk 3 ay içerisinde diyetisyeninizin hazırlamış olduğu beslenme programı ile kilo kaybetmeniz mümkündür. Gebeliğin 4’üncü ayından sonra günde 150 kalorilik enerji artışı yeterlidir. Gebelik öncesi ağırlığınız normalin altında ise veya 21 yaşının altındaysanız; depolarınızın hem gebelik hem de emziklilik dönemi için desteğe ihtiyacı var demektir. Bu nedenle ilk 3 ay günlük 250 kalorilik enerji artışı, 4’üncü aydan sonra 300 kalorilik enerji artışına ihtiyacınız vardır."

ANNE ADAYLARINA BESİN TAVSİYELERİ

Özel Çınarlı Kadın Doğum Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Op. Dr. Ahmet Seçkin Önoğlu anne adaylarına besin konusunda şu tavsiyelerde bulundu:

"Soframızın olmazsa olmazı; ekmek. Özellikle tam buğday ekmeği tercih etmeniz, B grubu vitaminine olan ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olacaktır. Kahvaltının besin deposu yumurta. Anne sütünden sonra insanın ihtiyacı olan tüm besin öğelerini bulunduran tek besindir. Ayrıca yumurta en kaliteli protein örüntüsüne sahip. Bu nedenle özellikle gebelik gibi vücudun besin ögelerini kullanarak yeni bir oluşum içerisinde bulunduğu dönemde mutlaka her sabah bir yumurta tüketmelisiniz. Güçlü bir iskelet yapısı için süt ve süt ürünleri; Günlük 3 su bardağı (600 ml) süt grubu sizin ve bebeğinizin Kalsiyum ihtiyacını karşılar. Mide bulantılarının yoğun olduğu ilk 3 ay sütle aranız iyi olmayabilir. Süt yerine yoğurt, ayran, cacık, kefir gibi süt ürünlerini tercih edebilirsiniz. Pirinç pilavı yerine bulgur; Pirinç pilavı, makarna, erişte gibi glisemik indeksi yüksek besinler yerine bulgur tercih etmeniz gebelik sürecinde gestasyonel diyabet ( gebelik şekeri) ile karşı karşıya kalma riskinizi azaltır. Bulgur pilavının bir artısı da B grubu vitaminleri ve protein oranının pirinç pilavına göre daha yüksek olmasıdır. Daha zeki çocuklar için omega-3; Gebelik sürecinde tükettiğiniz omega-3 bebeğinizin beyin gelişimine büyük katkı sağlar. Bu nedenle beslenme programınızda mutlaka ceviz, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve balık gibi omega kaynaklarını bulundurmalısınız. Hem lezzetli hem değerli kuru meyveler. Özellikle demir deposu olan kuru üzüm, kuru kayısı, kuru erik, kuru incir gibi besinler hem tatlı ihtiyacınızı karşılar hem de bol miktarda B1, B2, B3, B6, A, C ve E vitamini, demir, potasyum ve magnezyum içeriği ile bebeğin gelişimine katkı sağlar. Konstipasyonu (Kabızlık) önlemek için bol posa: Gebelik sürecinde pek çok kadının k?busu olan konstipasyon (kabızlık) probleminin çözümü aslında çok kolay. Lif oranı yüksek olan sebze, meyve, kuru baklagiller, esmer ekmek ve bulgur gibi gıdaların beslenmenizde yer alması barsak hareketlerinizin düzene girmesini sağlar. Ayrıca diyetinizde sebze ve meyvelerin yer alması vitamin ve mineral açısından da sizi destekler. İlk 3 ay folik asit; eksikliği bebeğin spina bifida (ayrık omurga) gibi nöral tüp bozukluklarına sebep olabilir. Bu nedenle gebelik süresince mutlaka yeşil yapraklı sebzeler, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar ve kuru baklagilleri tüketmeye özen gösterin."

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Çılgın Çarşamba

Çılgın Çarşamba
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Sabah saatlerinde sorumluluklarınızda artışlar yaşanabilir. Bununla birlikte uğraştığınız işlerinizde sonuç alacağınız bir gündesiniz. Sizi yoran ve yıpratan konulara karşı enerjinizi korumanız gereken zamanlar olabilir. Gün içinde zevk aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşama doğru kendinizi rahatlamış hissedeceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ilgilendiğiniz konularda yaratıcılığınızı kullanmak isteyebilirsiniz. Böylece iş konularınız daha akıcı hale gelecektir. Sabah saatlerinde kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda olaylar rahatlayacaktır. Daha kolay risk alabileceğiniz zamanlar var. Hobileriniz için harcama yapabilirsiniz. Sevgilinizle zaman geçirmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde evinizle ilgili konularda daha fazla sorumluluk almanız gerekebilir. İş hayatınızla ilgili daha akıcı koşullar söz konusu. Güven aradığınız durumlara çekilebilirsiniz. Babanızla ilgili olaylarla ilgilenebilirsiniz. Hobilerinize zaman ayırmak size iyi gelecektir. Akşama doğru keyif aldığınız şeyler yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde iletişim yönünden kısıtlanmalar yaşayabilirsiniz. Yakın çevrenizle ilgili olaylar gündeminizi meşgul edebilir. İş hayatınızdaki konularda sonuca ulaşacağınız zamanlar var. Gün içinde kardeşlerinizle ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. Akşam saatlerinde birlikte zaman geçirmek için sevgilinizle plan yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi konularla ilgili dalgalanmalar gündeminizi etkileyebilir. Sabah saatlerinde yüklendiğiniz sorumlulukların sizi kısıtladığını hissedebilirsiniz. Gün içinde iş hayatında akıcı koşullar söz konusu. Kişisel yeteneklerinizi uğraştığınız iş üzerinde kullanabilirsiniz. Gün içinde başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Bununla birlikte ilerleyen saatlerde yeni başlangıçlar yapmak için hevesli olacağınız zamanlar var. İş hayatınızda emeklerinizin sonuçlarını almaya başlıyorsunuz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara yönelebilirsiniz. Sağlığınızla ilgilenmeyi ihmal etmemelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bilemediğiniz nedenlerden dolayı sabah saatlerinde kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Sorumluluklarınız artabilir. Gizli kalmış olaylara karşı kabullenme içine girebilirsiniz. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı kontrol kaybı yaşamamaya özen göstermelisiniz. Gün içinde riskli olacak kararlar almaktan kaçının.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecekle ilgili yeni beklentiler içine gireceğiniz bir gündesiniz. Çalışma hayatınızda alacağınız desteklerle, işlerinizi daha kolay sonuç alabileceksiniz. Ümit ettiğiniz konularda yapıcı koşullar söz konusu. Gün içinde zevk aldığınız şeyler için harcama yapmaktan çekinmeyeceksiniz. Akşam arkadaşlarınızla birlikte plan yapmak iyi olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Sorumluluklarınızda artış olabilir. İlerleyen zamanlarda hedeflerinize ulaştığınızı görebileceksiniz. Üstlerinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Annenizle ilgili olayları ihmal etmemeye çalışın. Yaratıcılığınızı uğraştığınız konuya yönlendirmek sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmaktan keyif alacağınız bir gündesiniz. Uğraştığınız konularla ilgili bütünü görüp, işlerinizi sonuçlandırabilirsiniz. Yeni yolculuklar planlayacağınız zamanlar var. Uluslararası konular gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde güzel olan şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşam iç uyumunuzu hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kriz yaratan durumlara karşı dikkatli olmanız gereken zamanlar içindesiniz. Sabah saatlerinde mali anlamda kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı olaylarla ilgilenebilirsiniz. Ortaklı para konuları gündeminizi etkileyebilir. İş hayatınızdaki konular daha akıcı. Gün içinde zevk aldığınız konulara zaman ayırabileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde ilişkinizle ilgili konular tarafından kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Yüklendiğiniz sorumluluklar fazla gelebilir. Uyum ve denge arayışı içine girebilirsiniz. Uğraştığınız işlerde sonuç alabileceğiniz bir gündesiniz. Yapacağınız anlaşmalara özen göstermelisiniz. Akşam saatlerinde eşinizle birlikte keyif aldığınız bir plan yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber