Editörün Seçtikleri Hedef koyunca sınır tanımıyor

Hedef koyunca sınır tanımıyor

30.05.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Hedef koyunca sınır tanımıyor

Hedef koyunca sınır tanımıyor


Dünya Sürat Tekneleri Şampiyonası’nı Türkiye’ye getiren İstanbul Offshore Derneği kurucusu Işık, ‘Batı’dan hiçbir eksiğimiz yok’ diyor


       Uğur Işık, hız merakını Türkiye’nin değişen yüzünü tanıtmaya dönüştürmüş sporcu bir işadamı. O, Türkiye’ye yakıştırılan önyargıları silmek için yanına devletin ve ailesinin desteğini alarak yola çıktığını söyledi. Işık, dünyanın en hızlı teknelerinin yarıştığı Dünya Sürat Tekneleri Şampiyonaları’nın 1998’den beri Türkiye’de yapılmasına ön ayak oldu.

Gençleri yetiştirecek

       Hislerini kamçılayan, “Türkiye’yi develerin yaşadığı yer olarak görenlere kendimizi ispatlama" hırsı. Amacı ise “İmrenerek baktığımız Avrupalı ve Amerikalılar’dan hiçbir eksiğimizin olmadığını" göstermek.
       Işık işe, bir yıl önce İstanbul Offshore Derneği’ni kurarak başladı; bu sayede dünyanın değişik ülkelerinde yapılan “Dünya Sürat Tekneleri Şampiyonasıönı Türkiye’de düzenleme olanağı buldu. Işık’ın sınırı burada da bitmiyor. Yeni sporcular yetiştirerek, bu sporu tanıtmak onun en büyük hedefi. İlk aşama ise gençlere verdiği sıkı bir eğitim...

Amaca ulaşıldı

       Işık, 1993’te küçük çapta yarışlar düzenlerken, dünya şampiyonalarını Türkiye’ye getirmeyi hayal ettiğini belirtti. Işık, ciddi bir ekip çalışmasıyla, amacına ulaştığını vurguladı.
       Organizasyonun ilk yılında zor dönemler yaşadığını söyleyen Işık, tüm ekibe video kasetler izlettirerek, bu sporu uzun uzun anlattığından bahsetti. 450 kişinin organize ettiği yarışlardaki işlerin şimdilerde tıkır tıkır yürüdüğünü kaydeden Işık, “Yarışlar için İstanbul Boğazı’nın hazırlanması çok zor. Çünkü derinliği fazla ve yarışa uygun hale getirmemiz için süremiz çok kısıtlı. Yarışlarda, 40-45 güvenlik teknesi çalıştırıyoruz. Diğer ülkeler bizim çok başarılı olduğumuzu düşünüyor. Dünyanın en iyi organizasyonu diyorlar hâlâ. Yurtdışında etkili bir tanıtım diye düşünüyorum. Kendi hobim olarak bakmanın ötesinde, Türkiye’nin tanıtımı olduğu için önem veriyorum. Aksi halde bir tekne alır, başka ülkelerde yarışırdım. Derneğimiz, Türkiye Yelken Federasyonu’nun çatısı altında. Yeterli sayıda kulüp çıkarabilirsek kendi federasyonumuzu kurmak istiyoruz" dedi.

Reklam gücü

       Uğur Işık, maliyeti yaklaşık 500 bin dolar olan organizasyonun, reklam gücünü kavrayabilecek firmalardan destek alarak karşılandığını belirtti. Işık, geleceğe ilişkin öneri ve hedeflerini şöyle anlattı: “İşadamlarının benzer organizasyonlara kalkışması lazım. Belki örnek oluruz. Türkiye’nin üç tarafı suyla çevrili. Bunu kullanamazsak yazıklar olsun. Şampiyonada başarılı takımların bütçeleri de iyi oluyor. Geçen sene yarıştığımız tekne zayıftı. Bu sene başa baş yarışacağımız bir tekneyle katılacağız. Herkesin teknesinden daha iyi bir tekneyle girmeyi hedefliyoruz. Birkaç sene sonra iyi dereceler alacağımıza inanıyorum. Mücadeleyi sonuna kadar götüreceğiz. Türkiye bu işin merkezi haline gelmeli."

Genel klasmanda yedincilik

       BAŞARILI organizasyonlara imza atmakla kalmayan Uğur Işık (solda), yarışlarda Türkiye’yi temsil de ediyor. İki kişinin kullandığı teknede Işık, gazı kontrol ediyor; direksiyonu, Fransa’dan okul arkadaşı kullanıyormuş. Işıklar takımıyla geçen yıl yapılan Dünya Class Birinci Offshore Şampiyonası’nın Dubai’deki ayağında, 41 puanla genel klasmanda yedinci oldu. Turizm Bakanı Erkan Mumcu’dan teşekkür plaketi, Dünya Federasyonu’ndan onur madalyası gelmiş; BBC’den de küçük bir kamera alan Işık, hepsini itininayla muhafaza ediyor ve gözünün önünden ayırmıyor.


Yazarlar