Stil Işık Üniversitesi Moda Günleri - Tasarım Vitrini: Medya

Işık Üniversitesi Moda Günleri - Tasarım Vitrini: Medya

15.02.2012 - 00:00 | Son Güncellenme:

Günümüzde medya... Işık Üniversitesi’nin bünyesinde düzenlenen ‘Tasarım Vitrini: Medya’ başlıklı konferansın konuşmacıları; Vogue ekibinden Genel Yayın Yönetmeni Seda Domaniç, Yazı İşleri Müdürü Zeynep Üner Uygur, Moda Fotoğrafçısı-Sanat Yönetmeni Ahmet Polat ve Moda-Stil Danışmanı Ece Sükan’dı. Konferansta, Vogue dergisinin medya alanındaki gelişimi ve Türkiye’de moda sektörüne adapte oluşu konuşuldu.

Işık Üniversitesi Moda Günleri - Tasarım Vitrini: Medya

 Işık Üniversitesi’nin bünyesinde düzenlenen ‘Tasarım Vitrini: Medya’ başlıklı konferansın konuşmacıları; Vogue ekibinden Genel Yayın Yönetmeni Seda Domaniç, Yazı İşleri Müdürü Zeynep Üner Uygur, Moda Fotoğrafçısı-Sanat Yönetmeni Ahmet Polat ve Moda-Stil Danışmanı Ece Sükan’dı. Konferansta, Vogue dergisinin medya alanındaki gelişimi ve Türkiye’de moda sektörüne adapte oluşu konuşuldu.

Moda dünyasının içinde olsun olmasın, moda ile ilgilenen herkesin tanıdığı dergilerden biri olan Vogue, medya sektöründe önemli bir isim. 

Bir markanın dünya pazarından Türkiye sektörüne adapte olmasının ve takip edilebilirliliğinin ne derece zor bir süreç olduğunu anlatan Genel Yayın Yönetmeni Seda Domaniç, derginin Türkiye edisyonunun hazırlıklarının yayınlanmasından yaklaşık 1 yıl önce başladığını ve uzun araştırmalar, değerlendirmeler sonucunda ekiplerinin toplandığını dile getirdi. 

Medya iletişim açısından insanlara ulaşabilen en geniş mecra, durum böyle olunca rekabet konusunda tüm medya iletişim organları farklı çalışmalar yapıyor. Vogue’un Türkiye edisyonu, Türk ve yabancı medya çalışanlarını bir arada tutuyor. Kendi içeriklerini hazırlayan dergi, diğer edisyonlarından birebir haber alarak yayınlamıyor, Yazı İşleri Müdürü Zeynep Üner Uygur özellikle bu konu üzerinde duruyor; “Ulusal yayınlardan birebir hikaye ve fotoğraflar almaktan yana değiliz, çünkü biz tamamen Türkiye edisyonu olarak çalışıyoruz. Türk bir fotoğrafçı ile çalıştığımızda yabancı bir modeli tercih ediyor, yabancı bir fotoğrafçı ve modelle çalıştığımızda ise mutlaka Türk geleneklerini, kültürünü yansıtan konular ya da mekanlar seçip, karma çalışmalar yapmayı tercih etmekteyiz” diyor. 

Moda ve Stil Danışmanı Ece Sükan, Vogue’un trendleri-moda haftalarını birebir takip ettiğini, markalarla ortaklaşa çalışmalar yaptığını söylüyor. Tüm içerikleri önceden belirledikleri için birkaç aylık içerik programları sezon başında hemen hemen kesinleşmiş oluyor. Geniş bir ekip olarak çalışıyorlar, ekibin kendi arasında bir ‘Vogue dili’ yaratılmış durumda. Böylelikle kimin ne dediği, ne demek istediği hemen anlaşılıyor. 

Vogue, Türk tasarımcılara ve markalara yer verme konusunda titizlik gösteriyor. Böylelikle global dünyada tanınırlık sağlama şansı sağlanıyor, uluslararası başarılar edinmiş isimler de Vogue Türkiye ile Türk kültürünü tanıma fırsatı buluyor. Ahmet Polat bu isimlerden biri. Uzun zamandır belgesel film çalışmaları yapan Polat, Vogue ailesine katıldığında moda dünyasından oldukça uzak olduğunu vurguluyor. Fakat farklı çalışmalar yapmanın vizyonunu ve portfolyosunu genişlettiğini ifade eden fotoğrafçı, şimdilerde Vogue Türkiye’de sanat yönetmenliği yapıyor. Sanatçı olarak her alanda sınırsız yaratıcılık kabiliyetini geliştirmeye çalışan sanatçı, moda çekimleri yapmaktan, tasarımcılarla çalışmaktan ve çekim hikayeleri yazmaktan oldukça memnun olduğunu dile getiriyor. Çalışmalarında moda, sanat, tarih öğelerini birleştirerek başarılı çalışmalara imza atan Polat, doğup büyüdüğü Hollanda’dan sonra Türkiye’ye dönmekten ve burada çalışmaktan memnun gibi…

Yazarlar