Kalbinizi koruyarak dilediğinizi yiyebilirsiniz!

Haftanın 5 günü beyaz et, iki günü kırmızı et… Etli yerine, sıvı yağlı sebze veya kurubaklagil... Izgara tavuk ve balık… Organik sebze ve sağlıklı ekmekler…Margarin yerine az tereyağı ve sıvıyağ…

Kalbinizi koruyarak dilediğinizi yiyebilirsiniz!

Beslenme, kalp sağlığını korumada en önemli unsur. Özellikle kalp ve damar sağlığını korumada yardımcı besinlerin tüketimi bu nedenle çok önemli.

Ancak yaşamı sağlıklı beslenmeye göre programlamak da doğru değil. Hem kalbi koruyup hem de istediğinizi yemek mümkün. Ancak bunun için ölçüyü kaçırmamak gerekir. Sağlıklı beslenmeyi tamamen bırakmamak için küçük kaçamaklar yapılabilir.

Memorial Şişli Hastanesi Kardiyoloji Bölümü’nden Uz. Dr. Deniz Şener, hem kalbi korumanın hem de damak zevkinden vazgeçmeden beslenmenin yollarını anlattı.

Haftada bir dilediğinizi yiyin

İnsanların tüm yaşamlarını sağlıklı beslenme alışkanlıklarına dayalı olarak yaşaması mümkün değildir. Bir süre sonra bıkkınlığa neden olur ve sağlıklı beslenmeyi tamamen bırakmak gibi sonuçlara götürür. Kişilerin zaman zaman örneğin haftada bir kez canının çektiği şekilde istediği besinleri tüketmesinde sakınca yoktur. Seyrek olarak bu tür kaçamakların yapılması sağlıklı beslenmeye zarar vermez. Ancak bunun dışındaki 6 günde kuralların dışına çıkmadan beslenmelidir.

Hafta sonu kırmızı hafta içi beyaz et

Haftanın 5 günü beyaz et, iki günü kırmızı et tüketilebilir. 5 gün balık ya da tavuk veya hindi, 2 gün yağsız sığır eti ızgara olarak tercih edilmelidir. Dengeli beslenme içinde kırmızı etin de yeri vardır. Bir öğünde 100-200 gram arasındaki et tüketilebilir. Et ızgara olarak yenecekse, yağları eridikten sonra alınıp, haşlama olacaksa suyu içilmeden yenmelidir. Etin kalorisi yüksektir. O nedenle kırmızı eti hafta sonu tüketmek daha uygundur. Çünkü spor ve egzersiz programları daha çok hafta sonu yapılır ve yenilen etin kalorisi bu dönemde harcanabilir.

Sebzelerden semizotu etlerden balık

Kalp için en sağlıklı et, balıktır. Daha sonra hindi ve tavuk ardından da kırmızı et gelir. Bu üçünün tüketimi dengeli beslenme açısından önemlidir. Etin dışında sebze ve meyvelerin yanı sıra kurubaklagillerin kolesterolü düşürücü özellikleri ile sağlıklı beslenme açısından çok büyük önemi vardır. Sebzeler içinde en yararlı olanı semizotudur. Çünkü balıkta bulunan omega 3 ve 6’yi içerir. Enginar da kalp için en çok yararlı olan ikinci sebzedir. Kuruyemişlerden; badem, fındık ve cevizde iyi huylu kolesterolü yükselten yağlar bulunur. Ancak bunların kalorisi yüksek olduğu için sınırlı tüketim gerekir. Kalp için yararlı olan bir besin de ketentohumudur. Bütün bunların yanında rengi kırmızı olan besinlerden; nar ve siyah üzüm tüketimi de kalp için oldukça yararlıdır.

Sebzeyi et ve kıymayla pişirmeyin!

Eti tencere yemeği şeklinde yemek, etle birlikte sebzenin birlikte piştiği yemekler zararlıdır. Çünkü etin eriyen yağı sebzeye karışır. Et ayrı ızgara olarak, sebze de sıvı yağda pişirilmelidir. Tavuğu haşlayıp suyuna pilav ve çorba yapmak, pişen sebzenin içine kıyma ya da et koymak kalp sağlığı açısından yanlış bir beslenme alışkanlığıdır.

Güne poğaça ile başlamak kalbi yorar!

Yağlardan kalp için en zararlı olanı margarinlerdir. Tereyağı ve kuyruk yağı margarine göre daha kabul edilebilir düzeydedir. Tüm bu uyarılara rağmen margarin tüketimi ülkemizde çok fazla miktardadır. Özellikle unlu mamuller bu anlamda sakıncalı yiyeceklerdir. Bunların yapımında bildiğimiz margarinlerin ötesinde de son derece sağlıksız yağlar da kullanılmaktadır. Pastanelerden alınan poğaça, açma, simit gibi unlu mamulün içinde bulunan yağlar kalp sağlığı açısından son derece zararlıdır ve mümkün olduğunca tüketmemek gerekir. Çünkü zeytin, peynir ve domates gibi kahvaltılıklar yerine; börek, poğaça, açma gibi ürünlerle kahvaltı yapmak, güne bu kadar ağır yiyeceklerle başlamak kalbi yorar. Böyle bir kahvaltı ile güne başlamak, canlılığın yitirilmesine de neden olur.

Rafine şeker kalp için tehlikeli!

Şekerin tam olarak sofradan kaldırılması mümkün değildir. Ancak son zamanlarda çok önemli hale gelen şeker metabolizması ve insülin direnci nedeniyle, şekerin de en sağlıklı olanını tercih ederek kalbi korumak mümkündür. Bunun için rafine şekerden uzak durmak önemlidir. Şekerin türlerinden en çok şeker kamışından elde edilen şekerlerin tercih edilmesi gerekir. Beyaz şeker yerine esmer olanı tüketilmelidir. Bazı tatlıları yaparken meyvenin kendi şekerinin tadı ile yapmak daha mantıklıdır.

Her besinin organik olanını alın!

Beslenmede en önemli nokta organik ürünlerin seçilmesidir. Kalp sağlığı için tavsiye edilen yiyeceklerin sağlıklı olarak tüketimi de çok önemlidir. Bunun için;
- Kalp için çok yararlı olan balığın nereden yakalandığı, hangi şartlar altında üretildiği çok önemlidir.
- Kaliteli bir protein olan ve haftada 3-4 adet yenmesinde bir sakınca bulunmayan, özellikle de beyaz kısmı oldukça yararlı olan yumurtanın da hangi koşullarda elde edildiği de önemli bir konudur.
- Tavuk eti tüketirken; tavuğun nasıl beslendiğinin ve yaşam koşullarının önemi vardır.
- Yiyecekleri organik olarak üretildiği bilinen yerlerden almaya özen gösterilmelidir. Organik tarım ürünlerinin satıldığı pazarların sayısı artırılmalı ve devlet denetiminde desteklenmelidir. Organik tarımın desteklenmesi ve üretimin de artması ile talep yükselmesini sağlanarak bu tarz pazarlarda satılan ürünlerin fiyatları da önemli ölçüde aşağı çekilebilir.
- Özellikle kana çabuk karışan beyaz pirinç ve ekmek tüketimi kalp için zararlı olduğundan, bunun yerine tahıllı ekmek ve bulgur tercih edilmelidir. Ancak sağlıklı ve kaliteli ekmek elde edebilmek için de imalatların çok iyi denetlenmesi gerekir. Tahıllı unların sağlıklı bir şekilde üretilerek, sağlıklı ekmekler olarak sofralara gelmesi çok önemlidir.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Şehirde Turist

Şehirde Turist
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
KOVA
BALIK
Bugün

Bugün maddi kazançlarınızla ilgili konularda daha fazla düşünebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda yeniden harekete geçmek sizi rahatlatacaktır. Sabah saatlerinde hayaller içinde olabilirsiniz. İlerleyen zamanlarda akıcı koşullar söz konusu. Gün içinde kendi fikirlerinizi yaymak için çaba gösterebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kişisel hassasiyetiniz olan konulara daha fazla yönelmek isteyebilirsiniz. Bazı konularda yeni başlangıçlar yapmak için harekete geçebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konulara başkalarının katılması sizi daha fazla motive edebilir. İşlerinizde kendi fikirlerinizi savunmak için çaba gösterebilirsiniz. Değişimler yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bilemediğiniz konularda fikir belirtmemeye özen göstermelisiniz. Kendinizi öne attığınız durumlar olabilir. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı kontrol kaybı yaşayabilirsiniz. Sabah saatlerinde olayları net görmekte zorlanabilirsiniz. İşlerinizi toparlamak için başkalarından yardım almanız sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gelecek planlaması yapmak isteyebilirsiniz. Beklentileriniz için harekete geçmek daha kolay olacaktır. Gün içinde arkadaşlarınızla paylaşım içinde olabilirsiniz. Yakın ilişkilerinizde değişim dönüşüm yaşayabilirsiniz. İş hayatınızda fikirlerinizi savunmak isteyebilirsiniz. Alacağınız destekler olsa da kendinizi ön plana atmadan önce düşünmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki gelişmeler sizi toparlanmaya itebilir. Hedeflerinize ulaşmak için yeni fikirler ortaya atabilirsiniz. Toplum önünde olmak sizi daha iyi hissettirecektir. Sorumlu olduğunuz konularda kısmetleriniz olabilir. Akışı koşullar söz konusu. Kendi egonuzu yumuşatmanız gereken zamanlar olabilir. Değişime açık olun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni ufuklara açılmak için adım atabilirsiniz. Bazı olayların bütünü görmek daha kolay olabilir. Başkalarının katılımla hayallerinizi daha rahat gerçekleştirebileceğiniz bir gündesiniz. Kendinizi çok daha rahat ifade edeceğiniz bir gündesiniz. Akşam saatlerinde yaşanacak değişiklikler keyfinizi kaçırmasın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde sizi endişelendiren konulara karşı daha hassas olabilirsiniz. Size kriz yaratacak konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. İlişkide olduğunuz insanlarla kopmalar yaşayabilirsiniz. İfadelerinize dikkat etmeniz gerekebilir. Finansal konularda yenilenmeye gidebilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullara dikkat etmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda daha hayalci olacağınız bir gündesiniz. Bazı konuları netleştirmekte zorlanabilirsiniz. Gün içinde akıcı koşullar söz konusu. Keyif aldığınız konularla ilgilenebilirsiniz. Ortaklı konularda tamamlanmalar yaşayabilirsiniz. Kendinizi ifade ederken karşınızdakinin durumunu da düşünmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda sorumlu olduğunuz konulara konsantre olmakta zorlanabilirsiniz. İş arkadaşlarınızdan alacağınız desteklerle daha rahat ilerleyebilirsiniz. Risk almak isteyeceğiniz konular olabilir. İkili ilişkilerinize özen göstermelisiniz. Gün içinde doğabilecek imkânlar söz konusu. Hareketli bir gündeminiz olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Yaratıcılığınızı ikili ilişkilerinize yönlendirmek isteyeceğiniz bir gündesiniz. Kendinizi ifade ederken biraz daha yumuşak olmaya özen göstermelisiniz. Bazı olayları net görmekte zorlanacağınız zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda yeniden harekete geçebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ailevi konular önem kazanabilir. Bazı işlerinizi bu nedenle ertelemek zorunda kalabilirsiniz. Ev hayatınızda değişiklikler meydana gelebilir. Sorumlu olduğunuz işlerde konuların üstesinden daha rahat gelebilirsiniz. Yakın çevrenizden alacağınız destekler var. Planlarınızdaki değişiklikler uzun vade de iyi sonuçlar getirebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün oldukça hareketli, hızlı bir gündeminiz olabilir. Sabah saatlerindeki sözleşmelere dikkat etmenizde fayda var. Dikkatinizi toplamakta zorlanabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler sizi uğraştırabilir. Yeni haberler alabilirsiniz. İlişkilerinizi olgunlaştıracağınız olaylar yaşayabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizde akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber