Yaşam Kamyon terörüne biri DUR desin!

Kamyon terörüne biri DUR desin!

11.08.2010 - 01:34 | Son Güncellenme:

Üç hafriyat kamyonu birbirleri ve zamanla yarışırken bir otomobili de aralarına alarak zincirleme kaza yaptı. Bölge sakinleri, F-1 pisti gibi kullanılan yolda kazanın ve tehlikenin eksik olmadığını söyledi

Kamyon terörüne biri DUR desin

Kemerburgaz ve Göktürk’te yaşayanlar, hafriyat döküm alanlarına sefer yapan kamyonların yarattığı “trafik terörü” nedeniyle isyan ediyor. Daha fazla sefer yapmak amacıyla aşırı hız yapan sürücülerden biri durumu şöyle özetliyor: “En an 120 kilometre hız yapıyoruz. Bu yolda bize F1 plotu Schumacher bile yetişemez.”

Yarış pisti gibi
Milliyet, çok sayıda kazanın meydana geldiği “ölüm yolu”nu inceledi. Göktürk ve Kemerburgaz bölgesinde ikisi İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne biri de Bayramoğlu Holding bünyesindeki Dünya Maden İnşaat’a ait üç hafriyat döküm sahası bulunuyor. Sahalara günde yaklaşık bin kamyon hafriyat boşaltıyor. 300’den fazla hafriyat şirketi, kamyonların boşalttığı yükün ağırlığına göre 50 ile 70 lira arasında ödeme yapıyor. TEM Otoyolu gündüz 10.00 ile 16.00 saatleri arasında, gece de 22.00’den sabah 06.00’ya kadar kamyon trafiğine açık olduğu için hafriyat şirketleri daha çok bu süreler içinde döküm alanına gidebiliyor. Beşiktaş’taki bir inşaattan gündüz saatlerinde hafriyat taşıyan bir kamyon en fazla 4 sefer yapabiliyor. Gece saatlerinde ise trafik daha tenha olduğu için sefer sayısı 7’ye kadar çıkabiliyor. Ancak bazı şoförler bir sefer fazla yapabilmek için trafik kurallarını hiçe sayıp hız sınırlarını alt üst ediyor.
15 kilometre uzunluğundaki yola Hasdal yönünden girdiğimizde birbiri ardına ilerleyen hafriyat yüklü kamyonların arasından geçiyoruz. Kamyonların çoğu yüklü olmasına rağmen saatte 100 kilometre hıza çıkabiliyor. Ağırlığı 40 tondan fazla olan kamyonlardan bazıları arkadaki otomobillere aldırış etmeden sol şeritten hızla ilerliyor. Boş kamyonlardan birisi önümüzde hızla ilerlerken, aracımızın hız göstergesindeki ibre saatte 130 kilometreye yaklaşıyor.

Kamyon şoförleri şöyle konuştu
Talip Mavi Bulut: Bu yolda hız denetimi yapılmıyor. En az 120 kilometre hız yapıyoruz. Bize F1 plotları, Schumacher bile yetişemez. Hızlı kullanmak zorundayız yoksa işimizden oluruz.
Hakan Esen: Bazı şoförler dinlenmek için duruyor. Kaybettiği zamanı kapatmak için de gaza yükleniyor.
Yüksel Şahmaz: Araçlarımızda takograf olduğu için 80 kilometreyi aşan işinden oluyor.

Patron baskı yapamaz
Bölgeye hafriyat taşıyan Atak İnşaat’ın sahibi Davut Tellioğlu ise şirketlerin şoförlere “hızlı gidin” diye baskı yapmasının mümkün olmadığını savunarak, “Şoför çok hızlı gitse bile kazanacağı zaman 5 dakikayı geçmez” dedi.
Göktürk ve Kemerburgaz’da yaşayanların sosyal paylaşım sitesi Facebook’ta kurduğu “Kemerburgaz yolundaki kamyonlara ve kazalara son” adlı grubun 149 üyesi var. Üyeler yolda atlattıkları tehlikeleri paylaşırken, daha fazla denetim yapılmasını istiyor.

Haberin Devamı

11 döküm alanı var
İstanbul’da 11 hafriyat döküm alanı var. Bunlardan ikisi İSTAÇ A.Ş.’ye, ikisi de İBB’ye ait. İSTAÇ’ın alanları Kemerburgaz İhsaniye köyü ile Silivri Çeltik köyünde. İBB’ninkiler ise Eyüp ile Şile Sahilköy’de. Özel şirketlere ait 7 döküm alanı Şile, Tuzla, Beykoz, Göktürk, Ayazağa ve Silivri’de bulunuyor.

Canavarın sevdiği yol
Hasdal-Göktürk yolunda meydana gelen kazalardan bazıları şöyle:
- 15 Eylül 2009: Dr. Ahmet Usul, yol kenarına park eden kamyonete çarparak hayatını kaybetti.
- 18 Nisan 2009: Zeki Bulak’ın kullandığı çöp kamyonu başka bir araç tarafından sıkıştırıldı. Trafik direğine çarpan çöp kamyonundaki 3 temizlik işçisi yaralandı.
- 29 Eylül 2009: Yağmur nedeniyle kayganlaşan yolda bariyerlere çarpan minibüsteki 9 kişi yaralandı.

Haberin Devamı

Şiddeti 1600 ton
İleri sürücülük teknikleri uzmanı Adem Avcı: Araçlar 100 kilometre hızla giderken duran bir nesneye çarpınca ağırlığının 40 katı şiddet uygular. 40 tonluk bir kamyon çarptığında 1600 tonluk bir çarpma şiddeti oluşuyor. 120-130 kilometre hızla giden 40 ton ağırlığındaki bir kamyon 250-300 metrede ancak durabilir.

Yazarlar