19.08.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
The Perseus Books Group yayıncılıkta yeni bir sayfa açtı. Yayınevinin ekim ayında yayımlayacağı “Cathy’s Book: If Found Call 650 266-8233” (Cathy’nin Kitabı: Bulduysanız 650 266-8233’ü arayın) isimli kitabın içinde Procter and Gamble’ın bir ürününün reklamı yapılıyor.
Bunun için P&G ile anlaşma imzalayan The Perseus Books Group yetkilileri, P&G’nin kitabın yazarlarına ve yayınevine anlaşma çerçevesinde ek para ödemediğini açıkladı. Ancak P&G, ürününün reklamı karşılığı, genç kızlara yönelik sitesinde kitabın tanıtımını yapmayı kabul etmiş durumda.
Bu arada yayınevinin yaptığı açıklamaya göre ürünün ismi kitap yazımının öncesinde değil sonrasında kitabın içine girdi.
Perseus yöneticileri, kitaba şu ana kadar beş ülkeden talep geldiğini, ilk baskının da planlandığı gibi 30 bin değil, 100 bin adet yapılacağını açıkladı. Kitap ayrıca internet ve cep telefonuyla da ücret karşılığı okunabilecek.
Uygulamayla ilgili olarak Türkiye’deki yayınevleri farklı görüşleri savunuyor. Yapı Kredi Yayıncılık yetkilileri henüz böyle bir uygulamayı düşünmediklerini belirtti. Remzi Kitabevi ise asla böyle bir uygulamayı düşünmeyeceklerini, bu uygulamanın etik olmadığını ve yazara müdahale edilemeyeceğini söyledi. Can Yayınları da, daha çok edebiyat eserleri basan bir yayınevi olarak kitap içinde reklamın hoş olmayacağını ifade etti.
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ
Doğan Kitap: Mehmet Yaşin
Altın Kitaplar: Batu Bozkurt
2002 yılı Dünya Kupası sırasında “Milli Takım ve Dünya Kupası” diye bir kitap çıkarmıştık. Milli Takım’ın sponsorlarından biri olan Efes Pilsen’in ilanlarını kullanmıştık o kitapta. Spesifik kitapları basmak kolay değil. Satıp satmayacağı garanti olmayan kitaplar çünkü.
En azından kitabın baskı parasını çıkarmış olduk böylelikle. Hamilelik, çocuk yetiştirme ya da benzer kitaplarda ilanlar kullanılabilir ama mesela bir romana, öyküye ya da denemeye ilan almayı asla düşünmeyiz.
Metis Yayınları: Semih Sökmen
Bir süre önce ay yüzeyine de reklam vermek isteyenler olmuştu. Her yere şirket imzası atma isteğinde, kibirli, kendini bilmez, açgözlü bir istila etme arzusu var. Reklamların giremediği yerleri “kurtarılmış bölge” olarak görüyorum. Kitaplar da öyle. Dünyanın gidişatından ayrı bir dünya kuruyorlar. Reklamın o dünyaya, hayallerimizin dünyasına bulaşmasını istemem.
Üstelik kitaplar, gazete ve televizyon gibi akış medyası değildir, ömürleri çok daha uzundur. Dolayısıyla kitaba basılmış bir reklam, o şirket ya da ürün ileride ne olursa olsun kitabın üzerinde kalmaya devam edecek. Bu çok sakıncalı. Kitaplara reklam almak yaygınlaşırsa, o kitapların çöp muamelesi göreceğinden de emin olabilirsiniz. Metis Kitapları’na reklam almayı asla düşünmeyiz.