Kolay zayıflamanın 11 pratik yolu

Bu kışı fit geçirmeyi hedefleyenlere 11 basit tüyo ile kilolara elveda deme zamanı geliyor. Zayıflamanın pratik yolları...

Kolay zayıflamanın 11 pratik yolu

Yaş ilerledikçe azalan metabolizma hızı, kilo almaya davetiye çıkartabilir. 20 yaşın üzerinde kişiler ortalama her yıl yarım kilo almaya başlıyor. Diyetisyen Emre Uzun’un önerileri ile metabolizmanızı fişeklerken, her yıl istemeden kilo alımına engel olabilirsiniz. Bu kışı fit geçirmeyi hedefleyenlere 11 basit tüyo ile kilolara elveda deme zamanı geliyor.

New England of Medicine’da yayımlanan çalışmaya göre her 4 yılda 1.5 kg alındığı belirtiliyor. Peki ne yapmak gerek? İşte karşınızda her yıl istemeden alınan kiloyu önlemenin 11 yolu.

Kas yapın

Bilinen şu ki 1 kilo kas 1 kilo yağdan çok daha fazla kalori harcamamızı sağlar. Vücut kompozisyonunuz metabolizmanızın temelini oluşturuyor. Ortalama yarım kilo yağ günde 15 kkal yakmamıza sebep olurken, yarım kilo kas günde 85 kalori yakımı sağlıyor. Neredeyse kaslarımız günde 6 kat daha fazla kalori yakmamıza yardımcı oluyor. Yani kaslı bir vücuda sahip olmak sadece görsel olarak fayda sağlamakla kalmıyor, kalori yakımını da arttırıyor. Sporun bir diğer avantajı da harcanan kaloriden çok metabolizmayı hızlandırması. Ayrıca yapılan egzersizlerle beraber kas kazanırken, metabolizma hızımızı da arttırırız.

Daha fazla su için

Gün içerisinde minimum yarım litre su içilmesi kalori yakımını ortalama yüzde 30 arttırıyor. Diyetisyen Emre Uzun, besinlerin sindirimi sırasında kullanıldığını ve sıcak su tüketiminin aksine soğuk su tüketiminin daha fazla kalori yaktığına dikkat çekiyor. Soğuk su aynı zamanda mide ve beyin açlığı ile başa çıkarak tokluk hissi oluşmasına da yardımcı olur. Sporcularda dehidrasyondan korunmak için yeterli su tüketimi gerekiyor. Spor yaparken, susamayı beklememeli, her fırsatta su içmelisiniz.

Isıtıcıları kapatın

Kulağa ilginç gelecek ama soğuk havalar daha fazla kalori harcamanızı sağlar. Netherland’de yapılan bir araştırmada genç erkekler 10 gün boyunca soğuk bir odada tutuluyor, birkaç günün sonunda erkekler titrememeye başlıyor. The Jounal of Clinical İnvestigation dergisinde yayımlanan bir çalışmada ise soğuk ortamda bulunan erkeklerin 3 saatte fazladan 250 kalori yaktıkları ortaya çıkıyor.

Bu açıklamalar tüm kış kalorifersiz kalmak anlamına gelmiyor, sadece saunalara girerek, belinize streçler sararak, terleme yoluyla kilo kaybettiğimiz algısına kapılmamak gerekiyor. Fazla terlemek vücuttan fazla su kaybetmenize neden olur, giden yağ değil maalesef sudur.

Yedi saat uyuyun

Eğer egzersiz yapmak için uykunuzu atlarsanız kendinize iyilik yapmış olmazsınız. Uyku, kilo kaybederken insanların çok önemsemedikleri bir ihtiyaçtır. Uykunun yeterli olmaması sonucu obezite ve kilo alma gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Uykusuzluk durumunda vücut epinefrin, norepinefrin ve kortizol gibi stres hormonları salgılar. Sonuçta; uzun süreli olarak vücut metabolizması etkilenir, sabah uyandığınızda canınız tatlı ya da yağlı şeyler ister ve kilo alımı gerçekleşir. Gece ortalama 7 saat uyuyup sabah o şekilde egzersiz yapmanız gerekiyor.

D vitamini depolarınızı doldurun

D vitamini güneşle aktive olan bir vitamindir. Ülkemiz konumu gereği genellikle güneş alan bir ülke olmasına rağmen birçok kişi farkında olmadan D vitamini eksikliğine maruz kalıyor. Yapılan çalışmalar İskandinav ülkelerinde D vitamini eksikliklerinin Akdeniz ülkelerine göre daha az görüldüğünü gösteriyor. Bunun sebebi ise onların D vitamini eksikliğinin bilincinde olup tamamlayıcı kullanmalarıdır. Bir çok çalışma D vitamini eksikliği ile yağ hücrelerinin fonksiyonları ve obezitenin ilişkili olduğunu saptamış, ancak kilo kaybıyla ilişkisi tam olarak anlaşılmamıştır. Vücut için yeterince D vitamini sağlamak çok önemlidir. D vitamini kas ve kemik metabolizması için gerekli olup yeterli D vitaminine sahip olmayanların kasları gelişemez.

Daha fazla protein tüketin

Gelişmekte olan ülkemizde bir çok insan günlük alması gereken proteinin çok çok altında besleniyor. Kişi kilo başına 0.8-1.0 gr protein almalıdır, bu da 70 kilo bir birey için 56 gram protein anlamına gelir. Proteinin çok iyi iştah bastırıcı özelliği vardır, ayrıca protein sindirilirken enerji harcandığından metabolizmanızı fişeklemeye yardımcı olur.

Vücutta proteinin sindirimi basit karbonhidratlardan daha zordur. Vücudumuz proteini sindirirken, daha fazla çaba sarfeder ve sindirim sırasında daha fazla enerji harcar. Diyetisyen Emre Uzun az karbonhidratlı ve yeterli protein içeren yağsız (balık, yağsız yoğurt,yumurta, beyaz et gibi) ana öğünler tercih etmenizi ve en az 2 ara öğünü beslenmenize eklemenizi öneriyor.

Hareketsiz Yaşamdan Uzak Durun

İşteyken veya metroya giderken, asansör yerine merdiven kullanmamız gerektiğini, markete varmadan biraz önce aracımızı park edip yürüme gibi hareketlerle daha aktif olabileceğimizi hepimiz biliyoruz. Ancak, bu yeterli olmayabilir. Hareket etmek için her fırsatı değerlendirmeliyiz. Araştırmalar aktif olmayan hayatın termogenezi uzun zamanda etkilediğini , ve düzenli olarak erken kalkıp gün boyu hareket eden insanların fayda gördüklerini saptamıştır.

Aynı zamanda yürümeye zamanı olmayan insanların her saat başı kalıp 5 dakika yürümeleri gerekiyor. İlgi çekici bir araştırmada, zayıf sedanter kişi ile obez bireyi karşılaştırdığında zayıf kişinin gün içinde fazladan 152 dakika hareket ettiği saptamıştır. Sonuç olarak yaşam boyu küçük hareketlerin günlük olarak tekrar edilmesinin bize geri dönüşü büyük olabilir.

Yeşil çaydan kafein alın

Yeşil çayda bulunan epigallokateşin gallat metabolizmayı hızlandırmaya ve kilo vermeye yardımcıdır. Yeşil çaydaki kafein ise ikincil olarak metabolizmayı hızlandıran faktördür, ancak son yeşil çayınızı yatmadan 8 saat önce içtiğinizden emin olun yoksa kafein içeriğinden uykunuzu kaçırabilir. Ayrıca yeşil çayın günde mimimum 2, maksimum 3 fincan tüketilmesi öneriliyor.

Sağlıklı arkadaşlar edinin

Diyetisyen Emre Uzun yağlı patates kızartması yemek ve bira içmeyi teklif edecek arkadaşlar yerine sizinle birlikte sağlıklı yaşama adapte olacak arkadaşlar edinmenizi öneriyor. Araştırmalar yemek seçiminde özenli ve dikkatli olan arkadaşların bize de bu konuda yardımcı olduklarını gösteriyor. Bir araştırma sonucunda, obez arkadaşa sahip olanların yüzde 57 daha fazla obezite riski taşıdıkları ortaya çıkmıştır. Kısacası sağlıksız yaşayan arkadaşlardan uzak durun veya onları siz sağlıklı yaşama adapte edin.

Probiyotik Probiyotik Probiyotik

Bu aralar ne çok duyuyoruz değil mi bu terimi ? Probiyotikler ile obezitenin ilişkisini kapsayan ilgi çekici ve yeni bir çok çalışma yapılıyor. Henüz net sonuçlara ulaşamasakta probiyotiklerin diyete daha çok eklenmesinde bir sakınca yoktur. Bağırsak bakterileri metabolizmayı bütünü ile etkilerken, bağırsak florasını iyileştirerek daha fazla kalori yakmamıza yardımcı oluyor. Probiyotik haplardan çok diyete ekleyebileceğiniz kefir, süt, yoğurt ve peynirlerdir. Ayrıca sarımsak, soğan, lahana turşusu, pırasa, muz, yulaf kepeği içerdiği prebiyotiklerle probiyotiklerin bağırsak duvarına tutunmasına yardımcı olduğunu unutmayalım.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Kasım Stili: Kadife

Kasım Stili: Kadife
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Sabah saatlerinde eşinizle birlikte hızlı bir iletişim içine girebilirsiniz. Yoğun bir gündeminiz olabilir. Tepkilerinizi kontrol etmelisiniz. İkili ilişkilerinizde denge arayışı içinde olacağınız zamanlar var. Ticari görüşmeler yapabilirsiniz. Anlaşmalarda dikkatli olmanız gerekebilir. Akşam saatlerinde daha eğlenceli programlar yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki gündeminiz yoğun olabilir. İletişimin kendiliğinden aktığı bir gündesiniz. Gün içinde yapacağınız programlar sizi rahatlatacaktır. Sizi yoran ve yıpratan koşullara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Beraber çalıştığınız kişilerden yardım alabilirsiniz. Akşam saatlerinde keyif aldığınız uğraşlarla ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde yoğun bir haberleşme içinde olabilirsiniz. Yaratıcılığınızı kullanacağınız işlere yönelmek isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerde daha kolay riskler alabilirsiniz. Güzel olan şeyler için harcamalar yapacağınız zamanlar var. Akşam saatlerinde arkadaşlarınızla sohbet etmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde ailenizle ilgili haberler alabilirsiniz. Ev hayatınızda hareketli bir gündem sizi bekliyor. Eskiden kalma konularla ilgileneceğiniz zamanlar olabilir. Güven arayışı içinde olabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme kaydetmek isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde keyif aldığınız işlere yönelebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eğitim konusunda yoğun bir gün geçirebilirsiniz. Sabah saatlerinde yazışma ve konuşmalar sizi fazlasıyla meşgul edebilir. Hazırlayacağınız sözleşmelerde dikkatli olmanızda fayda var. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Akşam saatlerinde ikili ilişkilerinizle ilgilenme fırsatı bulabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili gelişmeler yaşayacağınız bir gündesiniz. Sabah saatlerinde görüşmeler de yoğunluk olabilir. Ticari konularla ilgili anlaşmalar gündeme gelebilir. İş hayatınızda alacağınız destekler nedeniyle hafiflemiş hissedebilirsiniz. Akşam saatlerinde keyif aldığınız şeyler için harcamalar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni başlangıçlar yapmak isteyeceğiniz zamanlar içindesiniz. Kişisel niyetlerinizi rahatça ortaya koyabilirsiniz. İletişimden kaynaklı aksaklıklara dikkat edin. Ticari konular gündeme gelebilir. Kişisel hassasiyetiniz olduğu konulara yönelmek isteyeceğiniz zamanlar var. Akşam saatlerinde sevdiklerinizle planlar yapmak size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde elinizde olmayan nedenlerden dolayı iletişim problemleriyle ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Alınan kararlarda dikkatli olmakta fayda var. Gizli düşmanlar olabilir. Kontrol kaybı yaşamamaya özen göstermelisiniz. Kendi iç dünyanıza yöneleceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde rahatlatıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eşiniz ve yakın çevresindeki değişikliklerle ilgilenebilirsiniz. Bazı konularda çok fazla sorumluluk alıyor olabilirsiniz. Kendinize bakmanız gereken zamanlar olabilir. İç uyumunuzu yakalamaya çalışabilirsiniz. Yeni kararlar almak için uygun zamanlar olmayabilir. Sorumlu olduğunuz konularda kendinizi ortaya rahatça koyabileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki sorumluluklarınızla ilgileneceğiniz bir gündesiniz. Sabah saatlerinde yoğun bir gündeminiz olabilir. İletişimin hızlı aktığı zamanlar var. Gün içinde hedeflerinize ulaşmak için uygun koşullar oluşacak. Sağlam temeller atmak isteyeceksiniz. Akşam saatlerinde arkadaşlarınızla plan yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde görüşmelerin yoğun olduğu zamanlar olabilir. Ticari anlaşmalar yapabilirsiniz. Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz zamanlar var. Keşfetmek ve anlamlandırmak için yolculuklar planlayabilirsiniz. Gün içinde etrafınızdaki kişilerle düşüncelerinizi paylaşmak size iyi gelecektir. Akşama doğru keyifli konular söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kriz yaratan koşullar oluşabilir. Sabah saatlerinde hızlı akan iletişimden kaynaklı problemler yaşayabilirsiniz. Sakin kalmaya özen gösterin. Finansal konularda yenilenmeye gitmek isteyebilirsiniz. Ortaklı para konuları gündeminizi meşgul edebilir. Akşam saatlerinde aşk hayatınız canlanabilir. Yeni ortamlara girebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber