2 haftada 3-5 kilo vermek isteyenlere Amerika’dan formül

Plaj mevsimine az bir zaman kaldı. Herkes kilo vermek için çabalamaya başladı. Mayo Clinic’in uzman diyetisyenleri, yeni sağlıklı alışkanlıklar edinerek ve eski sağlıksız alışkanlıklardan kurtularak; 2 haftada 3-5 kilo vermenin mümkün olduğunu iddia ediyor.

Kilo verdiren bu formülleri “Mayo Clinic Diyeti” kitabından sizler için yazdım. Kitabın kapağında New York Times’ın En Çok Satanlar Listesinde birinci sıraya ulaştığı yazıyor. Kitabın sloganı “İyi beslen. Hayattan tat al. Kilo ver.” İşte kitaptan öneriler:

5 Alışkanlık Edinin

· Her sabah kahvaltı edin. Çok fazla yemeniz gerekmiyor. İyi bir başlangıç yapmanıza yetecek kadar yemeniz yeterli olacak.

· Her gün en az 4 porsiyon sebze ve en az 3 porsiyon meyve yiyin.

· Beyaz olan, rafine edilmiş veya yüksek ölçüde işlenmiş gıdalar yerine; tam tahıllı ekmeklere, tam buğdaydan yapılan makarnalara, esmer pirince, yulaf ezmesine ve diğer tam tahıllı ürünlere odaklanın.

· Yağ tüketirken sağlıklı olanları tercih edin. (Zeytinyağı, bitkisel yağlar, avokado, sert kabuklu yemişler ve bunlardan elde edilen yağlar, fıstık/fındık ezmesi vb.)

· Her gün en az 30 dakika yürüme veya egzersizi programınıza dahil edin.

5 Alışkanlıktan Vazgeçin

· Televizyon izlerken, bilgisayar başındayken yani ekran önünüzdeyken yemek yemeyin. Televizyon izleme süreniz de egzersiz sürenizi aşmasın.

· Tatlı bir şeyler yemek istediğinizde meyve yiyin. Bonbon, beyaz şeker, esmer şeker, bal, reçel, jöle, tatlılar, şekerlemeler, yüksek fruktozlu mısır şurubu bulunan yiyecekler, gazlı içecekler ve bazı kahve çeşitlerinden ise uzak durun.

· Öğünler arasında atıştırmak istiyorsanız, bunu sadece sebze ve meyve tüketerek yapın. Bunlardan başka bir şeyi öğün aralarında yemeyin.

· Bir iskambil destesinin büyüklüğünü zihninizde canlandırın (yaklaşık 85 gram et). Günlük kırmızı et, beyaz et ve balık tüketiminizi buna göre sınırlayın. Ayrıca süt ve süt ürünleri tüketiyorsanız, sadece kaymaksız süt ve az yağlı süt ürünlerini kullanın ve bunların tüketimini de ölçülü bir biçimde yapın.

· Ya dışarıda yemek yemeyin ya da sipariş verdiğiniz yiyecek ve içecekleri bu önerilere uymanıza engel olmayacak olanlardan seçin.

Fazladan 5 Alışkanlık Daha Edinin

· Gün boyunca yediğiniz ve içtiğiniz her şeyin, yiyeceklerin çeşitleri ve miktarları da dahil olmak üzere, bir kaydını tutun. (Kayıt tutmak, tam olarak ne yediğinizi ve ne kadar yediğinizi bilmenizi sağlar. Bu aynı zamanda, yeme davranışınızdaki sorunlu noktaları da tespit edebilmenize izin verir. Kayıt tutan kişiler, kilo vermekte daha başarılı olmaktadır.)

· Gün boyunca yaptığınız tüm egzersiz ve fiziksel aktiviteyi, türünü ve süresini de belirtecek şekilde kaydedin.

· Yürüdüğünüz veya egzersiz yaptığınız süreyi, günde en az 60 dakika olacak şekilde arttırın. (Bu süreyi elbette kendi hastalıklarınız ve koşullarınıza göre ayarlayın. Mantık sınırlarının dışına çıkmayın.)

· Yalnızca doğal halde bulunan yiyecekleri veya çok az işlenmiş, gerçek gıdaları tüketin. Konservelenmiş, kutulanmış ve direk tüketime hazır hale getirilmiş gıdalar gibi fazlaca işlenmiş gıdaları sınırlandırın veya bunlardan tamamen kaçının.

· Her gün, hemen başlayabileceğiniz ve o gün içinde başarabileceğiniz bir hedef yazın.

Okuyucuya Not:

Buradaki bilgilerin bir kısmını belki de önceden biliyordunuz. Ancak değişim için bilmek yetmiyor, uygulamak gerekiyor. Yukarıda yazılanlar kitabın 1. Kısmı olan “Kilo verin.” bölümünden derlenmiştir. Kitap "Kilo verin", "Kilonuzu yaşayın" ve "Diğer tüm ekstra bilgiler" olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır ve Alkım Yayınevi tarafından yayınlanmıştır. Kilo vermek isteyen diyabetliler içinse geçtiğimiz Şubat ayında “Mayo Clinic Diyabet Diyeti” kitabı yayınlanmıştır.

Güncel sağlık yazıları, röportajları ve yazarla iletişim kurmak için: https://www.facebook.com/metinuyarofficial