Öğün Atlamayan Çocuklar Okulda Daha Başarılı

Okulların açılmasıyla birlikte ailelerin, yaz tatildeyken bazı değişikliklere uğrayan alışkanlıkları tekrar düzene sokmaları gerekiyor.

Öğün Atlamayan Çocuklar Okulda Daha Başarılı

Özellikle besleme bu konuda büyük önem taşıyor. Çocukların gerek sağlıklı ve düzenli beslenmesi, gerekse okul başarılarını bir basamak üste taşıması için yiyip içtiklerine çok dikkat edilmesi gerekiyor. Kahvaltının çocuklar için en önemli öğün olduğunu söyleyen Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uz. Dyt. Yeşim Çelik, okul çağı çocuklarda beslenme hakkında bilgi verdi.

Anne-baba çocuğa örnek olmalı

Yaz tatilinde kazanılan yeni alışkanlıklar (uyku saatlerindeki değişiklikler, sabah geç kalkıldığı için kahvaltı saatinin sarkması ya da öğle yemeğinin atlanması, sıvı tüketiminin ve ara öğünlerin azalması) okulların açılmasıyla yerini; yeterli, dengeli ve düzenli beslenmeye bırakmalıdır. Yetersiz ve düzensiz hale gelen bu beslenme alışkanlıklarını düzenlemede, anne babalara büyük iş düşmektedir. Çocuğu zorlayarak veya ödül-ceza yöntemiyle değil; mantıklı bir şekilde anlatarak ve onlara örnek olarak düzeni sağlamak gerekmektedir. Çocukların duyduklarından ziyade gördüklerini uyguladıkları unutulmamalıdır.

Kahvaltı alışkanlık haline gelmeli

Çocuklar için kahvaltı en önemli öğündür. Sağlıklı bir kahvaltı, çocukların güne zinde başlamasını sağlamakta, gün içerisinde yapılan faaliyetlerin; anlama, algılama, anımsama ve verimli bir şekilde olması açısından büyük önem taşımaktadır. Kahvaltının ebeveynlerin gözetiminde, okula gitmeden yapılması önerilmektedir. Dengeli bir kahvaltının çocukların okul başarısında olumlu etkileri vardır. Kahvaltı yapılmadığı durumlarda yorgunluk, dikkat dağınıklığı, baş ağrısı ve okul başarısında düşmeler gözlemlenir. Bu nedenle kahvaltıyı alışkanlık haline getirmek gerekmektedir.

Beslenme çantasından cevizi eksik etmeyin

Dengeli bir kahvaltıda; peynir, yumurta, tahıllı ekmek, domates, salatalık, maydanoz, biber gibi yeşillikler ile dilimlenmiş taze meyveler mevsimine uygun olarak bulundurulmalıdır. İçecek olarak da taze sıkılmış meyve suyu ve süt tercih edilmelidir. Ceviz, kahvaltılarda olması gereken, içeriğindeki yağ asitleri ile beyin gelişimine yardımcı bir besindir. Pekmez, bal, fındık ezmesi veya reçel de çocukların günlük enerjilerine katkıda bulunabilecek karbonhidratlı besinlerdir. Bazen çeşitlilik sağlamak için çocuklara kahvaltılık gevrekler de verilebilir. Yanına taze sıkılmış meyve suyu, taze dilimlenmiş meyve, ceviz ve fındık eklenirse kahvaltı daha yeterli hale gelecektir. Çocukların sıkılmamaları açısından bazen kahvaltıda peynirli veya sebzeli gözleme, börek veya simit de verilebilir.

Öğle yemeğinin evde hazırlanması önemli

Çocuğun okulda geçirdiği vakitlerde beslenme olanaklarını çok iyi tanımak gerekmektedir. Bazı okullar tabldot seçenekleri sunmakta, bazı okullarda ise fastfood tarzı yemeklere çocuklar çok rahat ulaşmaktadır. Ayrıca toplu beslenme yapılan yerlerde çıkan yemekler, çocukların damak tadına uygun olmayabilir ya da alışkın olmadıkları yemekleri tüketmek istemeyebilirler. Bu konuda çocuk asla suçlanmamalıdır. Aileler, okulda hazırlanan menüleri kontrol ederek, çıkan yemekler konusunda fikir sahibi olabilir ve çocuğun öğle yemeğini tüketmek istemediği durumlarda evden götürmesi sağlanabilir. Bu durumda, tavuklu, peynirli, ton balıklı sandviçler hazırlanabilir; yanına salata, ayran, süt veya meyve suyu gibi alternatifler sunulabilir.

Ara öğün yapmayan çocuklar daha çok abur cubur tüketiyor

Vaktinin büyük kısmını okulda geçiren çocukların beslenme çantasına sağlıklı atıştırmalıklar konulmalıdır. Aşırı yağlı, şekerli, tuzlu yiyeceklerden ve gazlı içeceklerden uzak durulmalı; bunların yerine süt, yoğurt, taze meyve, meyve suyu, kuru yemiş, kuru meyve, peynirli sandviç, evde yapılmış kek ya da kurabiye gibi atıştırmalıklar tercih edilmelidir. Yapılan araştırmalar, ara öğün yapmayan çocukların abur cuburu daha çok tükettiğini, ana öğünleri de kimi zaman atladıklarını göstermektedir.

Akşam yemeklerinde et ve sebze tercih edilmeli

Akşam yemeklerini çocuğunuzla yemeniz, sadece porsiyonunu doğru ayarlamanız gerekmektedir. Akşam yemeklerinde et ile pişirilen sebze yemekleri; süt grubundan ayran ya da yoğurt; tahıl grubundan ise pilav, makarna ya da ekmek eksik edilmemelidir. Özellikle kalsiyum içeriği fazla olan süt ve süt ürünleri çocuğunuzun kemik ve diş gelişiminde önemli rol oynamaktadır. Sebze yemeği ile vitamin, mineral ve karbonhidrat ihtiyacı karşılanır. Çocukların sağlıklı beslenmesi için gerekli porsiyon yetişkinlerin ortalama 1/3'ü kadardır. Bunun dışında çocuğa fazlasını yemesi konusunda ısrarcı olunmamalıdır.

Küçük yaşlarda su içme alışkanlığı kazandırılmalı

Çocuklara su içme alışkanlığını küçük yaşlarda kazandırmak çok önemlidir. Okula giderken mutlaka yanlarına su şişesi koyulmalı ve gün içerisinde bunu tüketmeleri konusunda telkinde bulunulmalıdır. Sağlıklı beslenme alışkanlığı, çocuklara okul ve sosyal hayatta zindelik, başarı getirmektedir. Alışkanlıkların değişmesinin zaman aldığı unutulmamalıdır. Yaz boyunca serbestçe yemeye alışan çocuğun, sağlıklı bir beslenmeye geçmesi için zaman gereklidir. Bu konuda ailelere düşen, onlara karşı sabırlı ve destekleyici bir yaklaşım izlemeleridir.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Feminen Enerji

Feminen Enerji
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün niyet ettiğiniz şeyleri yapmak için kendinizi hazır hissedebilirsiniz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularda daha hassas olabilirsiniz. Gün içinde keyif aldığınız konulara zaman ayırabilirsiniz. İmaj değişikliği için uygun bir gündesiniz. İlişkiler önem kazanabilir. Tartışmalara dikkat etmenizde fayda var. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bilemediğiniz konularda kendinizi yalnız hissedebilirsiniz. Kendi iç dünyanızla ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı kontrol kaybı yaşamayın. İkili ilişkilerinizde tartışmalar yaşanabilir. Bazı olayların daha rahat farkına varabilirsiniz. Harekete geçmeden önce düşünmek için kendinize fırsat tanımalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün geleceğinizle ilgili yeni ümitler besleyeceğiniz olaylar yaşayabilirsiniz. Arkadaşlarınıza zaman ayırmak için uygun bir gündesiniz. İş hayatınızda alacağınız destekler, sorumlu olduğunuz konuları daha kolay toparlamanıza yardımcı olacaktır. İkili ilişkileriniz gündeminizi meşgul edebilir.  Olgunlaşma içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınız gündeminizi meşgul edebilir. Hedeflerinize ulaşmak için bazı kararlar vermeniz gerekebilir. Göz önünde olmaktan hoşlanacağınız bir gündesiniz. Devlet ile ilgili konular ön plana çıkabilir. Gün içinde kendinize ve sevdiklerinize zaman ayırmak size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün aşk ve ilişkilerinizde hareketli bir gündesiniz. Yakın ilişkilerinizde ani çıkışlar yapmamanızda fayda var. Gün içinde size zevk veren konulara daha fazla yönelebilirsiniz. Harcamalarınıza dikkat etmenizde fayda var. Kendinizi daha özgür hissedeceğiniz zamanlardasınız. Karşınızdaki insanların isteklerine önem vermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ortaklı konulara dikkatinizi verebilirsiniz. Sizi krize sokan konulara karşı özen göstermenizde fayda var. Korku ve endişe duyduğunuz konuları göz ardı etmekte zorlanabilirsiniz. Yakın ilişkilerinizde bazı kararlar alabilirsiniz. Gün içinde aşırı harcamalardan uzak durmalısınız. Akşam sevdikleriniz için sürprizler hazırlayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir.  Yakın ilişkide olduğunuz kişilerle denge içinde olmak sizin için önemli olabilir. Tamamlanma içinde olabilirsiniz. Gün içinde sizi uğraştıran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konularda farkındalık yaşayabilirsiniz. Zevk aldığınız konulara yönelebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınızla ilgilenebilirsiniz. İşlerinizi planlamanız sizi rahatlatacaktır. Birlikte çalıştığınız kişilerin hayatlarıyla ilgilenebilirsiniz. Sizi yoran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Yakın ilişkilerinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Gün içinde kendinize de zaman ayırmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün uğraştığınız işlerde kendinizi daha fazla ifade etmek isteyebilirsiniz. Aşk ve ilişkileriniz gündeminizi meşgul edebilir. Keyif aldığınız konularda harcamalar yapabilirsiniz. Kadınlarla ilgili konular dikkat çekebilir. Bazı konularda risk almaya yakın olabilirsiniz. Sevdiklerinize hediyeler alabilirsiniz. Harcamalarda aşırıya kaçmamaya özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ailevi konular gündeminizi meşgul edebilir. Gün içinde ev hayatınızla ilgili sıkışmalar yaşayabilirsiniz. Bu durum sizi güven arayışına itebilir. Geçmişe ait konular gündeminizi meşgul edebilir. Babanızla ilgili konuları ihmal etmeyin. Gün içinde duygusal zamanlar yaşayabilirsiniz. Yakın ilişkilerinize daha fazla zaman ayırmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iletişimin yoğun olduğu zamanlar içindesiniz. Uğraştığınız konularla ilgili eğitimler alabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde kendinizi duygusal hissedebilirsiniz. Yakın ilişkilerinizde yeni farkındalıklar içinde olabilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda kişisel yeteneklerinizi kullanmanız gerekebilir. Uğraştığınız işlerde tamamlanma yaşayabilirsiniz. Maddi kaynaklarınızla ilgili düzenlemelere gidebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konulardaki yaşadığınız sıkışıklıklar sizi tekrar organize etmeye itebilir. Gün içinde sevdiklerinizle paylaşımda bulunmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber