Editörün Seçtikleri Orkid #KizGibi Olimpiyat meşalesini yaktı!

Orkid #KizGibi Olimpiyat meşalesini yaktı!

28.06.2016 - 17:53 | Son Güncellenme:

Tüketicilerin yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Orkid, 2016 Rio Olimpiyat Oyunlarında Türkiye’yi temsil edecek Milli Tekvandocu Nur Tatar’a #KızGibi destek verdi.

Orkid #KizGibi Olimpiyat meşalesini yaktı

Orkid ve Nur Tatar yeni #KızGibi videosunda, dünyanın her yerindeki kızları, #KızGibi spor yapmaları konusunda teşvik etti.

Haberin Devamı

Şimdiye kadar “spor kızlara göre bir şey değil” lafını kim bilir kaç kez duymuş veya kızlardan oluşan takımların mücadele ettiği spor salonlarının yarısının boş olduğunu görmüşsünüzdür. Peki, bu durumun ergenlik çağında herhangi bir sporla ilgilenen kızların hevesini kırdığını hiç düşündünüz mü? 2015’de yapılan bir Orkid araştırmasına göre kızların yüzde 72’si, ne yapması ya da yapmaması gerektiğinde toplum tarafından kısıtlandığını dile getirdi. Ayrıca kızların yarısından fazlası toplumsal kısıtlamaların en az on yıl ortadan kalkmayacağını hatta daha da kötüye gideceğini, herhangi bir değişikliğe yönelik umutları olmadığını ifade etti. Bu durumu değiştirmek isteyen Orkid, #KızGibi Durdurulamaz adını verdiği bir kampanya düzenleyerek kızların neler başarabileceğini dünyaya göstermek istedi ve #KızGibi’nin izlenme rekorları kıran videolarına bir yenisini daha ekledi.

Haberin Devamı

Orkid #KızGibi kampanyasında Orkid’in 2016 Rio Olimpiyat Oyunlarında destek verdiği 23 yaşındaki Milli Tekvandocu Nur Tatar, paylaştığı hikâyesiyle kızların sporu bırakmaması için çağrıda bulundu: “Orkid #KızGibi kampanyasının bir parçası olabildiğim, ergenlik çağındaki kızlara özgüven verebildiğim ve sporu bırakmamaları için bir şeyler yapabildiğim için kendimle gurur duyuyorum.”

Yapılan çoğu araştırma, hangi düzeyde olursa olsun herhangi bir sporla ilgilenen kızların daha yüksek bir özgüvene sahip oldukları ve hayatta karşılaştıkları zorluklarda özgüvenlerini koruma becerisi kazandıklarını gösteriyor. 2015 yılında yapılan ve Amerika’da tüketici verilerinin araştırıldığı bir çalışmanın sonuçlarına göre düzenli olarak spor yapan 18-24 yaş aralığındaki kadınların özgüveni herhangi bir sporla uğraşmayan kadınlara göre iki kat daha yüksek[i]. Ayrıca en son Orkid araştırmasına katılan kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven, takım çalışması ve liderlik becerilerinde artış olduğunu söylüyor; 67’si ise toplumun kızların spor yapması fikrine pek sıcak bakmadığını savunuyor.

P&G Orkid Yardımcı Direktörü Michele Baeten: “Olimpiyat Oyunları dünyanın dört bir yanından gelen kadın sporcuların gururlu gözlerle izlendiği bir spor müsabakası; biz de bunun dikkatleri sporun kızlardaki özgüveni arttırmada ne denli kritik bir rol üstlendiğine çekebilmek için müthiş bir fırsat olduğunu düşündük. Olimpiyat sporcularını, Uluslararası ve Milli Olimpiyat Komitelerini ve diğer kurumları bir değişim başlatmaya ve kızlarımızın spora teşvik edildiği ve spora #KızGibi sarılabileceği bir dünya yaratmaya çağırıyoruz.”

Haberin Devamı

`Always Ergenlik ve Özgüven Araştırması IV. Dalga´da Elde Edilen Önemli Bulgular

• Kızların yarısından fazlası (%51’i) 17 yaşından önce sporu bırakıyor
• Ergenlik çağında sporu bırakan her 10 kızdan 7’si spora ilgi duymadıklarını ifade ediyor
• Kızların sadece üçte biri toplumun kızları spora teşvik ettiğini düşünüyor
• Kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven (%62), takım çalışması (%64) ve liderlik becerilerinde (%54) artış olduğunu söylüyor

Yazarlar