Kültür Sanat Pop-üniversite gerçek oldu

Pop-üniversite gerçek oldu

30.01.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

Almanya'da alaylı popstar çağı kapanıyor. Şimdi artık mektepli popstar'lar geliyor

Pop-üniversite  gerçek oldu






Eskiden pop star olmak için 'Hayat Okulu'ndan geçmek gerekiyordu, geçen yıl bu işi dünyanın çeşitli yerlerinde pop star yarışmaları üstlendi. Şimdi ise popçu adaylarının karşısına yepyeni bir seçenek çıktı: 2003 yılının Ekim ayında Almanya'nın Mannheim şehrinde gerçek bir 'popstar okulu' ilk öğrencilerini kabul etti: Pop Akademie, üç yıllık lisans programıyla uluslararası geçerliliği olan bir yüksekokul olarak eğitim vermeye başladı.
700 civarında başvurunun gerçekleştiği okulun kontenjanı her yıl için 55 olarak belirlenmiş.
Akademinin bünyesinde iki bölüm var: Pop Müzik Dizaynı (Pop Music Design) ve Müzik İşletmesi (Music Business). Bir yıllık temel eğitim alan öğrenciler, bu iki bölümden birinde uzmanlaşmak üzere derslerini seçiyorlar. Yapımcı, aranjör, organizatör gibi işin 'mutfağında' çalışacak elemanlar yetiştirmeyi amaçlayan 'Müzik İşletmesi' bölümünün dersleri arasında 'Müzik Pazarı', 'Marka', 'Artist Geliştirme', 'Müzik Ekonomisi', 'Finans Planlaması', 'Pop Gazeteciliği', 'İyi Bir Popstar Nasıl Olur?', 'Müzik Hakları-Sözleşme Türlerine Bakış', 'Plak Firmaları', 'Geleceğin Girişimcisi', 'Kayıt', 'Nasıl Hit Yaratırım?', 'Vergi', 'Prodüksiyon' gibi başlıklar yer alırken, pop star yetiştirmeyi amaçlayan 'Pop Müzik Dizaynı' bölümünün dersleri arasında 'Şarkı Sözü', 'Beste Yapma', 'Repertuar', 'Pop Tarihi' gibi derslerin yanı sıra bol miktarda 'Orkestra ile Çalışma', 'Bireysel Çalışma', 'Stüdyo' gibi uygulama/performans dersleri göze çarpıyor. Pop Akademisi'nin kapısı, Almanca dil yeterliliğine sahip, tüm dünyadan yabancı öğrencilere açık.

Avrupa Birliği destekliyor
Almanya, bugün %6.3'lük payı ile pop müzik endüstrisinin dördüncü büyük pazarı konumunda olmasına rağmen, piyasaya pop star yetiştirme açısından zayıf bir ülke. Pop Akademisi ile pazarda tüketici olarak kazandığı bu yeri, besbelli üretici olarak da genişletme niyetinde. Pop Akademisi'ni mali olarak destekleyen kurumların arasında, 2,5 milyon Euro'luk katkısıyla okulun maliyetinin %50'sini karşılayan Avrupa Birliği geliyor. Bunun ardından Almanya Ekonomi Bakanlığı ve Baden-Württemberg eyaleti gibi ciddi bir devlet desteği ikinci sırada göze çarpıyor. Maliyetin daha küçük bir kısmını ise ulusal veya uluslararası şirketler karşılıyor -bunların arasında Universal Records ve müzik kanalı MTV de var.
Akademinin öğretim görevlileri, halkın önüne çıkmaya, projeler geliştirmeye ve pratiğe özendirdikleri öğrencilerin, üç yıl sonra diplomalarını aldıklarında yetkin birer 'pop dünyası elemanı' olacaklarından ve çoğu ismin Avrupa ve Dünya listelerinde boy göstereceğinden emin olduklarını belirtiyorlar.
Pop tarihi, bugüne kadar 'alaylı'ların sahasıydı; kısmetse üç yıl sonra 'mektepliler'le de tanışmış olacağız.




POPULER KÜLTÜR