Ramazan Bayram'ında sağlıklı beslenme

Bir ay boyunca oruç tutan bireylerin metabolizmaları günde 2-3 öğün tüketmelerinden ötürü yavaşladı. Şimdi kapıda çeşitli mi çeşitli, lezzetli mi lezzetli, bin bir emek harcanarak yapılan yemeklerin olduğu bayram var. İnsan ister istemez başta oruç tutanlar olmak üzere aşırı bir yeme eğilimi içine giriyor. İpin ucunu kaçırırsak kiloların da birer ikişer arttığını biliyoruz artık. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım’a Bayramda sağlıklı beslenme önerilerini sorduk.

Ramazan Bayram'ında sağlıklı beslenme

PembeNar Özel - Serpil Dokurel

Ramazan boyunca niyetli olanlarınız günlük öğün tüketimini yavaş yavaş arttırmalı. 4-5 öğünle başlayıp bir iki gün sonra 6-7 öğüne çıkılabilir. Kahvaltı veya öğle yemeğini atlamak tatlı yeme eğiliminin artmasına, gereğinden fazla kalori almanıza ve aşırı yemenize neden olacağından öğünlerinizi düzenli bir şekilde yapmaya çalışın. Mümkün olduğunca davet edildiğiniz yerlere boş mideyle gitmemeye özen gösterin.

Aşırı alkol ve aperatiflerden kaçının. Bol bol su için. Çay, kahve, gazlı içecek tüketiminde aşırıya kaçmayın. Çayı şekersiz, açık ve limonlu içmeyi tercih edin. Kahveyi de şekersiz, bir fincandan fazla tüketmeyin. Şekersiz bitki çaylarını (yeşil çay, zencefil, nane, papatya, adaçayı, zerdeçal, kuşburnu vb.) şekersiz limonata, ayran ve taze meyve suları tercih etmeye çalışın.

Her zaman küçük porsiyonları tercih edin. Bu sayede hem kalori kontrolü sağlamış hem de az az farklı yiyeceklerin tadına bakmış olursunuz.

Yavaş yavaş yiyin. Küçük ısırıklar alıp, yavaş yavaş çiğneyin, yediğinizin tadına varın. Yemek yemeyi bitirdiğinizde masadan ayrılın. Masada sohbete veya dinlenmeye devam ederseniz aç olmasanız bile yemeye devam edebilirsiniz.

Herhangi bir davette bütün besin seçeneklerini gözden geçirin ve iyi beslenme alışkanlıklarınızı terk etmeden yemekten keyif aldığınız sağlıklı besinlere yönelin. Gün içinde aşırı besin tükettiyseniz akşam öğününü hafif yapın. Gittiğiniz bir yerde tatlı yediyseniz bir sonraki yerde de tatlıya yönelmeyin, onun yerine şekersiz bir içecek tercih edin.

Egzersiz yapmayı unutmayın. Açık havada yapacağınız yürüyüşlerinize aksatmadan devam edin. Her zaman olduğu gibi yemek tabağınızda dengeyi sağlamaya çalışın. Tahıl grubundan, süt-yoğurt grubundan, sebze grubundan ve protein grubundan dengeli bir tabak oluşturmaya gayret edin.

Karbonhidrat tüketimini azaltın. Pasta, kek, börekler, şekerlemeler, çikolata, şekerli içecekler, yüksek kalorili alkollü içecekler, kızartmalar, hazır besinler, aşırı soslu ve tuzlu yiyeceklerden, işlenmiş et ürünlerinden uzak durmaya çalışın. Çeşit çeşit mezelerden ve ara sıcaklardan kaçının. Tüketecekseniz hepsinden almak yerine 1-2 tanesini seçin ve birer yemek kaşığı kadar tabağınıza alın. Çoğunlukla zeytinyağlı sebze yemekleri, az yağlı süt ürünleri, ızgara, haşlama veya fırınlanmış et/tavuk/balığı, salataları, tam tahıllı ekmek vb. tüketin. Kalorisi ve yağı yüksek besinlerden kaçının. Şerbetli tatlılar yerine taze veya kuru meyveler, frozen yoğurtlar, sade dondurma, az şekerli meyve tatlıları veya sütlü tatlılar vb. tercih edin. Gün içinde tatlı yemişseniz veya içki tüketecekseniz herhangi bir öğünde bir daha meyve tüketmenize gerek yoktur.

Herkese mutlu ve sağlıklı nice bayramlar...

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Spor Ayakkabısız Yapamayanlar

Spor Ayakkabısız Yapamayanlar
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
KOVA
BALIK
Bugün

Kişisel yetenekler konusunda yapıcı girişimlerde bulunabilirsiniz. Maddi kaynaklarınız için kararlılık göstereceğiniz koşullar oluşabilir. İşinizle ilgili konularda daha hırslı davranıp, mücadeleci davranabilirsiniz.  Başkalarından destek göreceğiniz zamanlar var. Öğleden sonra karşınızdakini anlamak için daha çok çaba sarf edebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Günün ilk yarısında aşk hayatınızda sıkışmalar yaşanabilir. Kişisel açıdan önem verdiğiniz, yapıcı aktivitelerle uğraşmaktan zevk alabilirsiniz. Yeni başlangıçlar yapmak için azimli olacağınız zamanlar var. Kişisel hassasiyetiniz olduğu konularda esneklik gösteremeyebilirsiniz. Öğleden sonra üstünüzde duygusal baskı hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün farkında olmadığınız, gizli kalan konularla uğraşabilirsiniz. Sabah saatlerinde ilişkilerinizde sıkışmalar, yanlış anlaşılmalar olabilir. İçsel süreçler yaşayacağınız zamanlar var. Aşılması gereken engeller varmış gibi, koşulları zorlayabilirsiniz. Yaşadığınız olaylarda yapıcı davranmaya özen göstermeniz sizin için faydalı olur.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde arkadaşlarınızla ilişkilerinizde ufak tefek sıkıntılar yaşanabilir. Gelecek beklentilerinizi oluşturabilirsiniz. Yeni temeller atabilmek için güç sarf edeceğiniz ve yapıcı aktivitelerin olduğu zamanlar var. Akşam saatlerinde iletişim çatışmalarına karşı dikkatli olmalısınız. Fikirlerde çok ısrarcı davranmamakta fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızla ilgili konularda daha yapıcı davranacağınız bir gündesiniz. Bürokrasi ile uğraşacağınız zamanlar var. Hedeflerinize ulaşmak için hırslı ve kararlı davranabilirsiniz. Annenizle ilgili konular gündeme gelebilir. Bugün yaşayacağınız olaylara karşı kimi zaman esneklik gösteremeyebilirsiniz, sakin olmakta fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılma ve özgürleşme isteği içinde olabilirsiniz. İşyerinizde eğitimler düzenleyerek, fikirlerinizi yaymak isteyebilirsiniz. Gün içinde akademik konulara zaman ayırarak teknik bilginizi geliştirmek size iyi gelecektir. Gitmek istediğiniz yolculuklar için plan program yapmaya başlayabilir, arkadaşlarınızı da dahil etmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde ilişkilerinizle ilgili sıkışmalar yaşayabilirsiniz. Kriz yaratan durumlarla ilgileneceğiniz zamanlar var. Mücadeleci tavrınızla bunların üstesinden gelebilirsiniz. Finansal konularınızda daha kararlı davranacağınız bir gündesiniz. Öğleden sonraki zamanlarda kendinizi duygularınıza kaptırmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular bugün gündeminizi etkileyebilir. Karşılıklı ilişkilerinizde daha yapıcı davranacağınız zamanlar var. İlişkileriniz de yaşanan sıkışmalara karşı, dengede kalmaya çalışmalısınız. Kimi zaman olaylara karşı esneklik gösterememe durumu olabilir. Duygusal baskı hissedebilirsiniz. Size ilham veren konularla uğraşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iş yerinizde beraber çalıştığınız insanlarla ilgili konular sizi meşgul edebilir. Sağlıkla ilgili sıkıntı yaşıyorsanız, kendinize daha fazla özen göstermeye çalışın. İş hayatınızdaki görevlerinizle ilgili konularda kararlılık göstereceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerini daha dingin ve paylaşım içinde geçirebilirsiniz. Çatışmalara dikkat etmekte fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde yaratıcılık ve zevklerde sıkışma olabilir. Spekülatif konularda ısrarcı davranmamaya özen göstermelisiniz. Çocuklarınızla ilgili olaylarda kararlı davranmanız gereken zamanlar var. Eşinizle birlikte keyif verici faaliyetlerde bulunabilirsiniz. Güven ve paylaşım içinde olmak size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ev hayatınızla ilgili konular gündeminizi oluşturabilir.  Günün ilk yarısı aile fertlerinin arasındaki ilişkilerde sıkışma olabilir. Birbirinizi anlamak için çaba göstermek durumunda kalabilirsiniz. İlgilendiğiniz işlerinizde yapıcı davranmaya özen göstereceksiniz. Zaman zaman olaylara karşı esneklik göstermede zorluklar yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Düşüncelerinizde kararlılık göstereceğiniz bir gündesiniz. Farklı görüşlerinizi dile getirmek isteyebilirsiniz. Eğitim alanında yeni gelişmeler olabilir. Yakın çevrenizle ilgili konularda yapıcı davranabilirsiniz. Teknik konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. Akşam saatleri içinde eşinizle paylaşımlarınız artabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber