Tip 2 diyabette egzersizin faydaları

Tip 2 Diyabet, hastaların yaşam kalitesini düşüren ciddi bir rahatsızlıktır. Sağlığını tekrar kontrol altına almak isteyen hastalar için egzersiz konusuna dikkat çeken Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, konuyla ilgili merak edilenleri yanıtladı.

Tip 2 diyabette egzersizin faydaları

Egzersiz, her yaştan insan için sağlıklı bir yaşamın anahtarı kabul ediliyor. Düzenli egzersiz alışkanlığı; kilo kontrolü başta olmak üzere, sağlığınıza olumlu etki edecek pek çok fayda sağlıyor.

Yapılan araştırmalara göre Tip 2 Diyabet tanılı kişilerin %40’ından daha azının düzenli fiziksel aktivitede bulunduğunu belirten Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersiz, bir diyabet hastasının sağlık durumunu iyileştirmek, kan şekerini kontrol etmek ve kabul edilebilir bir seviyeye düşürmek için yapabileceği en iyi şeylerden biridir.” diye konuştu.

Egzersiz diyabete nasıl fayda sağlar?

Egzersizin diyabet hastaları için harika bir yöntem olduğunu belirten Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersiz vücuttaki kan akışını ve oksijen seviyesini iyileştirmeye yardımcı olur; bu da sizin daha iyi hissetmenizi sağlar. Ayrıca kilo vermenize ve dengenizi artırmanıza yardımcı olur. Kemik yoğunluğunu artırır ve kasları güçlendirir, böylece hareket etmeye devam edebilirsiniz.” diye konuştu.

Egzersizin enerji seviyesini artırdığı, metabolizmayı hızlandırdığı, yağları yaktığı, glikoz seviyesini kontrol ettiği ve zihinsel keskinliği ve netliği artırdığının birçok çalışma ile kanıtlandığını aktaran Nasırcılar, “Diyabet hastalarının düzenli egzersiz ile kazanacakları üç temel fayda; kan şekeri düzeylerini kontrol etmek, kas gücünü artırırken kilo vermek, enerji ve dayanıklılığı artırmak olacaktır.” diye konuştu.

Tip 2 diyabet hastalarına fayda sağlayacak egzersiz önerileri

Egzersiz türünün ve sıklığının hastanın kendi tercihlerine göre belirlenebileceğini söyleyen Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersizin sürekliliği fayda sağlayabilmesi açısından son derece önemlidir. Herkesin severek yapacağı bir egzersiz çeşidi vardır. Ancak bazı egzersizler kolay uygulanabilir olması sebebiyle Tip 2 Diyabet hastaları için daha uygun olabilir.” dedi.

Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar, Tip 2 Diyabet hastaları için önerdiği egzersizleri şöyle sıraladı:

Yürüyüş

Yürüyüş özellikle diyabet hastaları için harika bir egzersiz programıdır. Sürekli ayakta durmakta veya yürümekte zorlanan kişiler bile kısa süreli yürüyüşlerden fayda görebilir. Bu sayede yürüme hızını seviye seviye artırarak egzersiz seviyesi bir adım öteye taşınabilir. Orta hızda yapılan bir yürüyüş kalbin işlevlerini güçlendirmeye, kan ve oksijen akışını arttırmaya, aşırı yağ ve şekerin yakılmasına yardımcı olur ve bu sayede diyabetik kişinin hedef kan şekeri aralığını daha kolay koruyabilmesini sağlar.

Tai Chi

Tai chi egzersiz yöntemi denge ve dayanıklılığı güçlendirme ve aynı zamanda kas oluşumunu sağlama ve kemik ve eklemleri güçlendirmeye odaklanmaktadır. Yapılabilecek en hafif dövüş sanatlarından biridir ve etki oranı hafif bile olsa diyabet hastalarının egzersizlerden nasıl fayda sağlayabileceğinin harika bir örneğidir. Tip 2 diyabet hastalarına faydalı olabilecek mükemmel bir yöntemdir ve genel sağlık ve yaşam kalitelerini artırmalarına yardımcı olur.

Yoga

İstediğiniz sıklıkta yapabileceğiniz yoga, hafif etkiye sahiptir ve özel bir çalışma ortamı gerektirmez. İhtiyacınız olan tek şey rahat ve sessiz bir ortamdır. Yapılan çalışmalar, yoga ve meditasyonun depresyon ve anksiyeteyi azaltmaya yardımcı olduğunu göstermiş ve diyabet de dahil olmak üzere kronik sağlık problemlerinde önemli bir stres giderici etkiye sahip olduğunu kanıtlamıştır. Yogayı haftanın her günü egzersiz programınıza dahil etmenizi öneririz!

Ağırlık çalışması

Haftalık egzersiz rutininize bir miktar ağırlık antrenmanı eklemek herkes için harika olacaktır, ancak diyabet hastaları bu egzersiz türünde artan efor ve yağ yağma tekrarlarından iki kat daha fazla faydalanabilir. Ağırlık çalışması kas oluşumuna ve yağ yakımına yardımcı olur ve fazla glikoz ve şeker seviyesinin normale indirilmesinde oldukça etkilidir. Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak, bacak egzersizleri, direnç bantları, el ve bilek ağırlıkları, makine ağırlıkları veya vücut egzersizleri ile herhangi bir ağırlık ve direnç çalışması yapabilirsiniz.

Egzersiz bisikleti

Tip 2 Diyabetli kişiler için şiddetle tavsiye edilen bir diğer egzersiz ise bisiklet sürmedir. Bisiklet sürmek vücut için harika bir egzersizdir, çünkü birçok diyabet hastası için önemli bir sorun olan bacaktaki kan akışını büyük ölçüde arttırır ve ayrıca kilonuzu korumanıza ve kan şekeri seviyenizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olur. Düzenli olarak bisiklet sürebilirsiniz ancak yaralanmaları önlemek ve düşme riskini en aza indirmek için ekstra özen göstermeniz gerekebilir.

Yüzme

Yüzme, en iyi egzersiz türlerinden biridir ve aynı zamanda eklemler üzerinde hemen hiç etkiye sahip olmadığı için diyabet hastaları için de çok faydalıdır. Kontrolsüz diyabet şikâyeti olan birçok kişi, öncelikle ayak ve bacaklarda sinir ağrısı çekmekte olup bu nedenle yürüme ve koşma gibi faaliyetlerin onlar için zor olduğunu düşünmektedir. Yüzme, bu acı ve rahatsızlık hissi olmadan iyi bir egzersiz yapmak için bir olanak sağlar.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Şehirde Turist

Şehirde Turist
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
KOVA
BALIK
Bugün

Bugün maddi kazançlarınızla ilgili konularda daha fazla düşünebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda yeniden harekete geçmek sizi rahatlatacaktır. Sabah saatlerinde hayaller içinde olabilirsiniz. İlerleyen zamanlarda akıcı koşullar söz konusu. Gün içinde kendi fikirlerinizi yaymak için çaba gösterebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kişisel hassasiyetiniz olan konulara daha fazla yönelmek isteyebilirsiniz. Bazı konularda yeni başlangıçlar yapmak için harekete geçebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konulara başkalarının katılması sizi daha fazla motive edebilir. İşlerinizde kendi fikirlerinizi savunmak için çaba gösterebilirsiniz. Değişimler yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bilemediğiniz konularda fikir belirtmemeye özen göstermelisiniz. Kendinizi öne attığınız durumlar olabilir. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı kontrol kaybı yaşayabilirsiniz. Sabah saatlerinde olayları net görmekte zorlanabilirsiniz. İşlerinizi toparlamak için başkalarından yardım almanız sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gelecek planlaması yapmak isteyebilirsiniz. Beklentileriniz için harekete geçmek daha kolay olacaktır. Gün içinde arkadaşlarınızla paylaşım içinde olabilirsiniz. Yakın ilişkilerinizde değişim dönüşüm yaşayabilirsiniz. İş hayatınızda fikirlerinizi savunmak isteyebilirsiniz. Alacağınız destekler olsa da kendinizi ön plana atmadan önce düşünmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki gelişmeler sizi toparlanmaya itebilir. Hedeflerinize ulaşmak için yeni fikirler ortaya atabilirsiniz. Toplum önünde olmak sizi daha iyi hissettirecektir. Sorumlu olduğunuz konularda kısmetleriniz olabilir. Akışı koşullar söz konusu. Kendi egonuzu yumuşatmanız gereken zamanlar olabilir. Değişime açık olun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni ufuklara açılmak için adım atabilirsiniz. Bazı olayların bütünü görmek daha kolay olabilir. Başkalarının katılımla hayallerinizi daha rahat gerçekleştirebileceğiniz bir gündesiniz. Kendinizi çok daha rahat ifade edeceğiniz bir gündesiniz. Akşam saatlerinde yaşanacak değişiklikler keyfinizi kaçırmasın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde sizi endişelendiren konulara karşı daha hassas olabilirsiniz. Size kriz yaratacak konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. İlişkide olduğunuz insanlarla kopmalar yaşayabilirsiniz. İfadelerinize dikkat etmeniz gerekebilir. Finansal konularda yenilenmeye gidebilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullara dikkat etmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda daha hayalci olacağınız bir gündesiniz. Bazı konuları netleştirmekte zorlanabilirsiniz. Gün içinde akıcı koşullar söz konusu. Keyif aldığınız konularla ilgilenebilirsiniz. Ortaklı konularda tamamlanmalar yaşayabilirsiniz. Kendinizi ifade ederken karşınızdakinin durumunu da düşünmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda sorumlu olduğunuz konulara konsantre olmakta zorlanabilirsiniz. İş arkadaşlarınızdan alacağınız desteklerle daha rahat ilerleyebilirsiniz. Risk almak isteyeceğiniz konular olabilir. İkili ilişkilerinize özen göstermelisiniz. Gün içinde doğabilecek imkânlar söz konusu. Hareketli bir gündeminiz olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Yaratıcılığınızı ikili ilişkilerinize yönlendirmek isteyeceğiniz bir gündesiniz. Kendinizi ifade ederken biraz daha yumuşak olmaya özen göstermelisiniz. Bazı olayları net görmekte zorlanacağınız zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda yeniden harekete geçebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ailevi konular önem kazanabilir. Bazı işlerinizi bu nedenle ertelemek zorunda kalabilirsiniz. Ev hayatınızda değişiklikler meydana gelebilir. Sorumlu olduğunuz işlerde konuların üstesinden daha rahat gelebilirsiniz. Yakın çevrenizden alacağınız destekler var. Planlarınızdaki değişiklikler uzun vade de iyi sonuçlar getirebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün oldukça hareketli, hızlı bir gündeminiz olabilir. Sabah saatlerindeki sözleşmelere dikkat etmenizde fayda var. Dikkatinizi toplamakta zorlanabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler sizi uğraştırabilir. Yeni haberler alabilirsiniz. İlişkilerinizi olgunlaştıracağınız olaylar yaşayabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizde akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber