Tip 2 diyabette egzersizin faydaları

Tip 2 Diyabet, hastaların yaşam kalitesini düşüren ciddi bir rahatsızlıktır. Sağlığını tekrar kontrol altına almak isteyen hastalar için egzersiz konusuna dikkat çeken Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, konuyla ilgili merak edilenleri yanıtladı.

Tip 2 diyabette egzersizin faydaları

Egzersiz, her yaştan insan için sağlıklı bir yaşamın anahtarı kabul ediliyor. Düzenli egzersiz alışkanlığı; kilo kontrolü başta olmak üzere, sağlığınıza olumlu etki edecek pek çok fayda sağlıyor.

Yapılan araştırmalara göre Tip 2 Diyabet tanılı kişilerin %40’ından daha azının düzenli fiziksel aktivitede bulunduğunu belirten Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersiz, bir diyabet hastasının sağlık durumunu iyileştirmek, kan şekerini kontrol etmek ve kabul edilebilir bir seviyeye düşürmek için yapabileceği en iyi şeylerden biridir.” diye konuştu.

Egzersiz diyabete nasıl fayda sağlar?

Egzersizin diyabet hastaları için harika bir yöntem olduğunu belirten Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersiz vücuttaki kan akışını ve oksijen seviyesini iyileştirmeye yardımcı olur; bu da sizin daha iyi hissetmenizi sağlar. Ayrıca kilo vermenize ve dengenizi artırmanıza yardımcı olur. Kemik yoğunluğunu artırır ve kasları güçlendirir, böylece hareket etmeye devam edebilirsiniz.” diye konuştu.

Egzersizin enerji seviyesini artırdığı, metabolizmayı hızlandırdığı, yağları yaktığı, glikoz seviyesini kontrol ettiği ve zihinsel keskinliği ve netliği artırdığının birçok çalışma ile kanıtlandığını aktaran Nasırcılar, “Diyabet hastalarının düzenli egzersiz ile kazanacakları üç temel fayda; kan şekeri düzeylerini kontrol etmek, kas gücünü artırırken kilo vermek, enerji ve dayanıklılığı artırmak olacaktır.” diye konuştu.

Tip 2 diyabet hastalarına fayda sağlayacak egzersiz önerileri

Egzersiz türünün ve sıklığının hastanın kendi tercihlerine göre belirlenebileceğini söyleyen Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar, “Egzersizin sürekliliği fayda sağlayabilmesi açısından son derece önemlidir. Herkesin severek yapacağı bir egzersiz çeşidi vardır. Ancak bazı egzersizler kolay uygulanabilir olması sebebiyle Tip 2 Diyabet hastaları için daha uygun olabilir.” dedi.

Uzm. Dr. Aşkın Nasırcılar, Tip 2 Diyabet hastaları için önerdiği egzersizleri şöyle sıraladı:

Yürüyüş

Yürüyüş özellikle diyabet hastaları için harika bir egzersiz programıdır. Sürekli ayakta durmakta veya yürümekte zorlanan kişiler bile kısa süreli yürüyüşlerden fayda görebilir. Bu sayede yürüme hızını seviye seviye artırarak egzersiz seviyesi bir adım öteye taşınabilir. Orta hızda yapılan bir yürüyüş kalbin işlevlerini güçlendirmeye, kan ve oksijen akışını arttırmaya, aşırı yağ ve şekerin yakılmasına yardımcı olur ve bu sayede diyabetik kişinin hedef kan şekeri aralığını daha kolay koruyabilmesini sağlar.

Tai Chi

Tai chi egzersiz yöntemi denge ve dayanıklılığı güçlendirme ve aynı zamanda kas oluşumunu sağlama ve kemik ve eklemleri güçlendirmeye odaklanmaktadır. Yapılabilecek en hafif dövüş sanatlarından biridir ve etki oranı hafif bile olsa diyabet hastalarının egzersizlerden nasıl fayda sağlayabileceğinin harika bir örneğidir. Tip 2 diyabet hastalarına faydalı olabilecek mükemmel bir yöntemdir ve genel sağlık ve yaşam kalitelerini artırmalarına yardımcı olur.

Yoga

İstediğiniz sıklıkta yapabileceğiniz yoga, hafif etkiye sahiptir ve özel bir çalışma ortamı gerektirmez. İhtiyacınız olan tek şey rahat ve sessiz bir ortamdır. Yapılan çalışmalar, yoga ve meditasyonun depresyon ve anksiyeteyi azaltmaya yardımcı olduğunu göstermiş ve diyabet de dahil olmak üzere kronik sağlık problemlerinde önemli bir stres giderici etkiye sahip olduğunu kanıtlamıştır. Yogayı haftanın her günü egzersiz programınıza dahil etmenizi öneririz!

Ağırlık çalışması

Haftalık egzersiz rutininize bir miktar ağırlık antrenmanı eklemek herkes için harika olacaktır, ancak diyabet hastaları bu egzersiz türünde artan efor ve yağ yağma tekrarlarından iki kat daha fazla faydalanabilir. Ağırlık çalışması kas oluşumuna ve yağ yakımına yardımcı olur ve fazla glikoz ve şeker seviyesinin normale indirilmesinde oldukça etkilidir. Kendi vücut ağırlığınızı kullanarak, bacak egzersizleri, direnç bantları, el ve bilek ağırlıkları, makine ağırlıkları veya vücut egzersizleri ile herhangi bir ağırlık ve direnç çalışması yapabilirsiniz.

Egzersiz bisikleti

Tip 2 Diyabetli kişiler için şiddetle tavsiye edilen bir diğer egzersiz ise bisiklet sürmedir. Bisiklet sürmek vücut için harika bir egzersizdir, çünkü birçok diyabet hastası için önemli bir sorun olan bacaktaki kan akışını büyük ölçüde arttırır ve ayrıca kilonuzu korumanıza ve kan şekeri seviyenizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olur. Düzenli olarak bisiklet sürebilirsiniz ancak yaralanmaları önlemek ve düşme riskini en aza indirmek için ekstra özen göstermeniz gerekebilir.

Yüzme

Yüzme, en iyi egzersiz türlerinden biridir ve aynı zamanda eklemler üzerinde hemen hiç etkiye sahip olmadığı için diyabet hastaları için de çok faydalıdır. Kontrolsüz diyabet şikâyeti olan birçok kişi, öncelikle ayak ve bacaklarda sinir ağrısı çekmekte olup bu nedenle yürüme ve koşma gibi faaliyetlerin onlar için zor olduğunu düşünmektedir. Yüzme, bu acı ve rahatsızlık hissi olmadan iyi bir egzersiz yapmak için bir olanak sağlar.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Şık Bir Davet

Şık Bir Davet
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
KOVA
BALIK
Bugün

Bugün gelecek hayallerinizle ilgili bir konuda harekete geçmek isteyebilirsiniz. Sabah saatlerinde tepkileriniz kontrol etmeye...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iş hayatınızda göz önünde olmak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda daha fazla düzenlemeye gitmeniz gerekebilir. Gün içinde...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yeni ufuklara açılmak için kendinizi hevesli hissedebilirsiniz. Yeni şeyler öğreneceğiniz bir gündesiniz. Sevdiklerinizle...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün size kriz çıkaran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konularda endişe içine düşebilirsiniz. Sabırlı...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ikili ilişkileriniz gündeminizi meşgul edebilir. Eşinizle ilgili konularla uğraşabileceğiniz zamanlar içindesiniz. Tepkilerinize...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızla ilgili konularda daha fazla göz önünde olabilirsiniz. Sabah saatlerinde iletişimden kaynaklı sıkıntılara dikkat...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde keyif aldığınız konulara yönelebilirsiniz. Sizi geren ve endişelendiren kişilerden uzak durmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde evde yaşanabilecek kazalara dikkat etmenizde fayda var. İletişimde olduğunuz kişiler önem kazanabilir. Ailevi konularla...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Ticari konularda yeni gelişmeler olabilir. Sorumlu olduğunuz işlerde...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeteneklerinizi kullanacağınız işlere yönelebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizi düzeltmek için yoğun bir tempoya girebilirsiniz....Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde kişisel hassasiyetiniz olan konularda daha tepkisel olabilirsiniz. Bedensel sağlığınıza dikkat etmelisiniz. Sorumlu...Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gizli kalmış nedenlerden dolayı keyfiniz kaçabilir. Yakın çevrenizle iletişiminize dikkat etmenizde fayda var. Küçük tartışmalar...Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber