Yaşam Türkiye, İngilizcede Avrupa’da sondan ikinci

Türkiye, İngilizcede Avrupa’da sondan ikinci

31.08.2009 - 00:04 | Son Güncellenme:

TOEFL İngilizce düzey belirleme sınavında Türkiye Avrupa’da yalnızca Kosova’yı geçebildi, dünyada da 161 ülke arasında 93’üncü sırada yer aldı

Türkiye, İngilizcede Avrupa’da sondan ikinci

Öğrencilerin ülkelerindeki ya da yurtdışındaki İngilizce eğitim veren kurumlarda öğrenim görebilmek için girdiği TOEFL İngilizce düzey belirleme sınavında, Türkiye’den katılımcıların başarı ortalamasının Avrupa’da sondan ikinci, dünyada da 161 ülke arasında 93’üncü olduğu ortaya çıktı.

Üç yıldır aynı sonuç
İnternet üzerinden yapılan ve 120 puan üzerinden değerlendirilen TOEFL’ın resmi internet sitesinde yer alan 2008 yılı verilerine göre, Türkiye 77 puanla Arnavutluk’la birlikte Avrupa’da sondan ikinci sırada yer aldı. Türkiye, sıralamada yalnızca geçen yıl bağımsızlığını ilan eden, 73 puanlı Kosova’yı geçebildi. Türkiye’nin hemen üzerinde 78 puanla Kıbrıs Rum Kesimi, 80 puanla Ermenistan ve Gürcistan yer aldı. Türkiye sıralamada 2006’da 76., 2007’de de 77. olmuştu.
Dünyanın farklı ülkelerinde çok geniş katılımlı olarak yapılan sınavda 2008’de 102’şer puanla ilk sırada yer alan Hollanda ve Danimarka’yı 100’er puanla Singapur ve Avusturya izliyor. Listenin alt sıralarında ise genelde Afrika ülkeleri bulunuyor. Son üç sırada sondan başa doğru sırasıyla Mali (52), Çad (56) ve Benin (58) yer alıyor. Türkiye’nin komşularından Bulgaristan 88 puan ortalamayla İngilizce düzeyi açısından iyi bir konuma sahip. Bu ülkeyi Yunanistan (87) ve İran (78) takip ediyor. Suriye ve Irak ise sırayla 73 ve 71 puana sahip.
Uzmanlar bu sonucu Türkiye’de dil konusunda bir sistem olmamasına ve her kurumun farklı bir yöntem uygulamasına bağlıyor. Üniversitelerde hazırlık sınıflarının çok donanımlı olmaması da bir etken olarak sayılıyor.

Harcama düşük
Öğrenciler okuma ve yazmayı fazla sevmedikleri için sınav sırasında zamana karşı yarışta zorlanabiliyor. Öğrencilerin yabancı dil literatürünü yeterince takip etmemeleri de başarıyı engelleyen bir faktör olarak ortaya çıkıyor.
2008 rakamlarına göre, Türkiye’de gayri safi yurtiçi hasıladan eğitime ayrılan pay yüzde 3. Dünyada az gelişmiş ülkelerde bu pay yüzde 3.1 iken gelişmekte olan ülkelerde yüzde 4.4, gelişmiş ülkelerde de yüzde 5.6. Avrupa Birliği ülkeleri ortalaması ise yüzde 5.1.
Çağdaş İngilizce eğitimi vermek üzere kurulan anadolu liselerinde yıllar boyunca ayırılan düşük bütçe nedeniyle eğitim kalitesi düşmüş, çözüm olarak 2005-2006 öğretim yılında bu liselerde İngilizce eğitim tamamen kaldırılarak Türkçe eğitime geçilmişti.


TOEFL nedir?
TOEFL (Test Of English As a Foreign Language), ana dili İngilizce olmayanların İngilizce bilgisini ölçmek amacıyla dünyanın pek çok merkezinde düzenlenen bir sınav. TOEFL sınavı dünya genelinde İngilizce dilinde eğitim veren yaklaşık 5 bine yakın kolej ve üniversite tarafından lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına anadili İngilizce olmayan öğrencileri kabul kriteri olarak kullanılıyor. Ayrıca, dünya genelinde pek çok şirket iş başvurusunda TOEFL sınavından alınan iyi bir puanı “İngilizce Yeterlilik” belgesi olarak kabul ediliyor. Sınav, çeşitli noktalarda internet üzerinden yapılıyor ve 120 puan üzerinden değerlendiriliyor. TOEFL’a Türkiye’den genelde İngilizce düzeyi ortalamanın üzerinde olan kolej ve anadolu lisesi mezunu öğrenciler katılıyor. Boğaziçi Üniversitesi’ndeki İngilizce müfredatlı yüksek lisans programlarına katılabilmek için TOEFL’dan 79 ve üzerinde, ABD’deki Yale Üniversitesi ve Massachusetts Institute of Technology gibi üniversiteler için ise 90-100 arası skorlar gerekiyor.

Yazarlar