Tatil Türkiye’nin 2012 tanıtımında 'kültür ve tarih' vurgusu

Türkiye’nin 2012 tanıtımında 'kültür ve tarih' vurgusu

16.02.2012 - 09:58 | Son Güncellenme:

Kültür ve Turizm Bakanlığınca bu yıl gerçekleştirilecek reklam kampanyasında, Türkiye’nin turizm çeşitliliğine, kültürel ve tarihi unsurlara geniş yer veriliyor.

Türkiye’nin 2012 tanıtımında kültür ve tarih vurgusu

Kültür ve Turizm Bakanlığınca bu yıl gerçekleştirilecek reklam kampanyasında, Türkiye’nin turizm çeşitliliğine, kültürel ve tarihi unsurlara geniş yer veriliyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de tatilin "deniz, güneş, kum" üçlüsünden ibaret olmadığı vurgulanan görsellerde, Van’daki Akdamar Kilisesi, Gaziantep Zeugma Müzesi, Şanlıurfa’daki Göbekli Tepe Höyüğü gibi tarihi unsurlar dikkati çekiyor.

Görseller arasında geçen yıl Türkiye’ye getirilen Boğazköy Sfenksi ve Yorgun Herkül heykeli de yer alıyor. Kapadokya, Adıyaman’daki Nemrut Dağı ve Pamukkale gibi destinasyonlar bu yılki kampanyada da yer buldu.

2012 reklam kampanyalarını yürütecek ajanslar, Roma’da gerçekleştirilen reklam ihalesiyle belirlendi. Buna göre, Orta ve Güney Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika, Japonya ve Hindistan’da DDF, ABD, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerinde Iconisus, İngiltere’de Öykü, İsveç, Norveç, Danimarka ve Finlandiya’da Grey, Çin ve Malezya’da Global Raytur Reklam Ajansı tanıtım ve reklam faaliyeti yürütecek.

Haberin Devamı

"Endişelerinizden arının"

Türkiye, ABD, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerinde bu yıl, Pamukkale, İstanbul, Antalya, Kapadokya, Göbekli Tepe, Sümela Manastırı görselleri ile yer alacak.

Her yıl tanıtım kampanyasında görselleri yer bulan Pamukkale, bu yıl "Endişelerinizden arının" sloganı ile ziyaretçilerini çağıracak. Antalya’daki "mavi bayraklı" plajlara vurgu yapılan görsellerde aile ögesi de işleniyor. İstanbul’un önemli tarihi mekanlarından Ayasofya Müzesi ile Kız Kulesi de bu ülkelerde kullanılacak görseller arasında bulunuyor. Öte yandan alışveriş tutkunlarına İstanbul Nişantaşı, macera sevenlere de Kapadokya görselleri ile davet yapılıyor.

Trabzon’daki "Sümela Manastırı" ile Şanlıurfa’daki "Göbekli Tepe", bu ülkelerde kullanılacak görseller arasında yer alıyor. Türkiye’ye özgü damak lezzetlerinden Türk lokumu da "ilk görüşte aşk" sloganı ve mutlu turist görseli ile sunuluyor.

Ayrıca bu yıl ABD’de "Noel Kampanyası" düzenlendi. Kampanya sloganı olarak "Gelecek yıl Noel Babayı ziyaret edin" kullanılırken, New York Times ve Los Angeles Times gazetelerinde 24 Aralık 2011’de kampanya görselleri yayınlandı.

"Daha fazlasını bekle"

Orta ve Güney Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Japonya ve Hindistan’da yürütülecek reklam kampanyasında, her yıl milyonlarca turist ağırlayan İstanbul; Eminönü, Ortaköy gibi meydanların yanı sıra tarihi mekanlarla tanıtılıyor. Deniz, kum, güneş ve aile vurgusu Bodrum kalesinin de yer aldığı görselle yapılıyor. Alanya Kızıl Kule ve Aspendos mutlu turist unsuruyla birlikte bu ülkelerdeki görseller arasında bulunuyor. İzmir ise, 2012 reklam kampanyasında "Saat Kulesi" ve Şirince köyü ile yer alıyor.

Haberin Devamı

Kültürel tanıtım kampanyası: Türkiye’nin bu yıl ki reklam görsellerinde "tarihi" ve "kültür" ögeleri oldukça geniş yer alıyor. Gaziantep’teki "Zeugma Müzesi" ile Mardin, Van Akdamar Kilisesi, Göbekli Tepe’nin yanı sıra Türkiye’ye geçen yıl getirilen tarihi eserler Boğazköy Sfenksi ile Yorgun Herkül heykeli görseller arasında.

Ayrıca geçen yıl BM Bilim, Eğitim ve Kültür Teşkilatı (UNESCO) tarafından "Dünya Mirası Listesi"ne dahil edilen Selimiye Camii ve Külliyesi, Nemrut Dağı, Troya, Kapadokya, Sivas’ın Divriği ilçesindeki Ulucami ve Darüşşifası, Pamukkale, Çorum Hattuşa, Safranbolu kültürel tanıtım kampanyasındaki görsellerde kullanılıyor.

Haberin Devamı

"Sınırsız büyü, mavi, eğlence, tarih, barış..."

İngiltere’de yürütülecek reklam kampanyasında aile ve huzur ögesi göze çarpıyor. İstanbul "sınırsız büyü", Fethiye Ölüdeniz "sınırsız mavi", Mersin Kız kalesi "sınırsız barış", Ayasofya Müzesi de "sınırsız tarih" sloganlarıyla sunuluyor.

Efes Antik Kenti, Bodrum, Sümela Manastırı, Muğla Göcek, golf tutkunları için Belek, bu destinasyonda kullanılan diğer görseller arasında.

"Rüzgar bizi nereye götürürse"

İskandinav ülkelerinde yürütülecek reklam kampanyasında, deniz, kum, güneş, spor, eğlence ve macera unsurlarına vurgu yapılıyor. Kış aylarında Belek’te golf oynamanın mümkün olduğu belirtilen görsellerde, romantik bir evlilik teklifi için Kapadokya’da balon gezisi tavsiye ediliyor.

Kaş’ın eşsiz güzellikteki koylarında mavi yolculuğa davet eden görselin yanı sıra dalış tutkunlarına Marmaris, güneşten vazgeçemeyenlere Fethiye Ölüdeniz tavsiye ediliyor. Güneşi ve eğlenceyi bir arada isteyenlere de Marmaris görseli sunuluyor. Aileler için Antalya’daki tesislerden görsel kullanılarak "Çocuklar burada mutlu" sloganı kullanılıyor. İstanbul, bu ülkelerdeki tanıtım kampanyasında da yerini alıyor.

Haberin Devamı

Gezmeyi, keşfetmeyi seven Çin turistler için de Kapadokya, İstanbul, Pamukkale görselleri kullanılıyor. Ayrıca golf unsuruna ve sağlık turizmine de görsellerde yer veriliyor.