Editörün Seçtikleri Uçak roket, yakıt napalm

Uçak roket, yakıt napalm

13.09.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

‘İkiz kulelere 30’ar napalm bombası atılmış oldu’ diyen emekli savaş pilotu Zeki Kılıç, akıl almaz saldırıyı şöyle değerlendirdi...

Uçak roket, yakıt napalm

Uçak roket, yakıt napalm

‘İkiz kulelere 30’ar napalm bombası atılmış oldu’ diyen emekli savaş pilotu Zeki Kılıç, akıl almaz saldırıyı şöyle değerlendirdi...

Hiçbir pilot binaya gidip çarpmaz. Uçağı yere, ya da göle çakar, yine de binaya çarpmaz. Bu da gösteriyor ki, saldırıyı düzenleyenler pilotluk eğitimi almış. Giriyorlar, anında kaptanları ekarte ediyorlar, kaçırma sinyali verilmesini engelliyorlar, kendileri uçağı kullanıp çarpıyorlar. Bunun Bin Laden tarafından yapıldığına inanmıyorum. Bu örgütün bu kadar büyük bir olayı yapabileceğini sanmıyorum.
Uçağın yan dönmesine gelince, bu pilotun acemi olduğunu gösteriyor, usta olsa binaya tam ortadan girerdi. Ya da, acaba, son anda vazgeçip, uçağı kurtarmak mı istedi? Bilemiyorum. Bu kulelere ne kadar aşağıdan vurursanız, o kadar zarar ihtimali doğar. Binanın üst kısımlarından vurdu. Çarpan uçakların her birinde, ortalama 15 ton yakıt var. İlk çarpan uçak Boeing 737 - 400, alabileceği yakıt 20 ton. İkinci uçak Boeing 767, alacağı yakıt 50 tondur. Bir ton yakıt, bir napalm bombasına eşit. Napalm bombasının içinde de uçak yakıtı gibi yakıt var. Yani her binaya 15’erden 30 napalm bombası atılmış oldu.
Tel Aviv’e bakın
Bu bomba, Birleşmiş Milletler’ce kullanılması yasak bir bomba. Burada uçak bir roket, yakıt da napalm bombası işlevi görmüştür. ABD’de kullanılan yolcu uçaklarının büyük kısmı Boeing’tir. Yolcu uçaklarının kullanımı hepsinde aynıdır. Ancak Boeing’lerin kullanımı Airbus uçaklarına göre biraz daha kolaydır. Boeing lövyesi simit, Airbus’ların sopa şeklindedir. Havalimanlarının güvenliğini yeniden gözden geçirmek gerekiyor. Bu önlemin nasıl yapılacağını öğrenmek isteyen, Tel Aviv Havalimanı’na gitsin.

Boeing 767-200'ün teknik özellikleri
New York'taki Dünya Ticaret Merkezi'nin kulelerine çarpan her iki uçakta, ABD ve dünyada çok sayıda kullanılan Boeing firmasının 767 modeli yolcu uçaklarıydı. Özellikle orta ve uzun mesafeli uçuşlar için tercih edilen bu ticari uçaklar, özenle, uzun mesafeli uçuş yapan seferlerden seçilmişti. Bu nedenle kulelere çarptıklarında, yakıt depoları neredeyse ağzına kadar doluydu. İşte, bu uçakların özellikleri ve boyutları:

• Yolcu sayısı: 181 - 224 arası en çok 255
• Motor modeli: Pratt & Whitney PW4062 General Electric CF6-80C2B7F
• Yakıt kapasitesi: Maksimum 90 bin 770 litre
• Kalkış ağırlığı: Maksimum 179 bin 170 kg
• Azami hızı: 11 bin metrede saatte 850 km
• Azami menzili: 12 bin 250 km (New York-Pekin)
• Genel boyutları: Kanat boyu: 47.6 m, Boydan boya uzunluğu: 48.5 m, Kuyruk yüksekliği:15.8 m, İç kabin genişliği:4.7 m

Pittsburgh’ta düşen uçağın pilotu ölümü seçti
Pennsylvania eyaletinde Pittsburgh kenti yakınlarındaki kırsal alanda yere çakılan dördüncü uçakta ise bir yolcunun kendisini tuvalete kilitleyerek yaptığı telefon görüşmesi, uçağın korsanlarca kaçırıldığını ortaya koydu. Çakılmanın nedeninin büyük olasılıkla pilotun kahramanca davranarak, kumandayı devretmeyi reddetmesinden kaynaklandığı anlaşıldı.




YAŞAM


















Yazarlar