Zayıflamak için 12 strateji

Beslenme, sadece sağlıklı kalmak için değil, dengeli bir beden ve ruh haline sahip olmak için oldukça gereklidir. Bir bilim dalı olan beslenme her bireye özgü olarak planlanmalıdır. Sağlıklı ve kaliteli yaşama adım atmak isteniyorsa, stratejik bir planla değişime başlayarak zayıflamak gerekmektedir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Tuba Kayan Tapan zayıflama stratejilerini anlattı.

Zayıflamak için 12 strateji

Gülşah Karaman / PembeNar Özel

Zayıflamak, sağlıklı yaşam için bir gereklilik midir yoksa insanın sevdiği yemeklerden kendisini mahrum bırakması mıdır? Bugün aslında zayıflamak için diyet, rejim değil; yeterli ve dengeli beslenme ya da tıbbi beslenme tedavisi başlıkları gündeme gelmektedir. Çünkü yeterli beslenme, günlük bir bireyin yaşaması için gereken besin ögelerinin yeterli ve dengeli miktarda alınmasıdır. Tıbbi beslenme tedavisi ise mevcut olan hastalığa yönelik, iyileştirici bir beslenme programını kapsamaktadır.

Beslenme, sadece sağlıklı kalmak için değil, dengeli bir beden ve ruh haline sahip olmak için oldukça gereklidir. Bir bilim dalı olan beslenme her bireye özgü olarak planlanmalıdır. Sağlıklı ve kaliteli yaşama adım atmak isteniyorsa, stratejik bir planla değişime başlayarak zayıflamak gerekmektedir.

Gerçekçi hedefler

Aşılması zaman alacak büyük hedefler yerine, küçük ve gerçekçi hedefler kişiyi başarıya götürür. Aşılması zor olanlar ise hayal kırıklıkları yaratarak, kısır döngü oluşturur. Küçük hedeflerle, büyük hedefe adım adım ulaşın.

Uygun beslenme programı

Sizin yaşam tarzınıza en uygun beslenme programını yapabilmek için, beslenme uzmanınıza bir gün hafta içi, bir gün de hafta sonu olmak üzere gün içinde neler tükettiğinizi, saatleri ve miktarları ile birlikte tüm samimiyetinizle anlatmanız gerekmektedir. Yaşam tarzınızla, beslenme programınıza olan sadakatinizi arttırın.

Hayal edin

Öncellikle olması gereken ağırlık belirlenmelidir. Kendinizi bu ağılıkta hayal edip, olmak istediğiniz yerde, örneğin, toplantı salonunda, yolda, tatilde giymek istediğiniz kıyafetle hayal edin.

Ne kadar zaman?

Ulaşmak istediğiniz ağırlığa ne kadar zamanda erişeceğinizi belirleyin. Hızlı verilen kilolar, vücuttan kas ve su kaybına neden olacaktır. Sabırlı davranarak, daha uzun vadede daha kalıcı kilo kaybetmek hedeflenmelidir. Vücudunuzdaki fazla yağ kütlesinin yaklaşık 4 kg azalması, bir beden incelmenize sebep olacaktır. Kendinize zaman konusunda güvenin ve acele etmeyin.

Planlama

Haftalık beslenme programınızı seyahatlerinize ve toplantılarınıza göre önceden planlayın. Böylece ‘ben orada ne yapacağım’ düşüncesinden kurtulun.

Lezzet elinizde

Yediğiniz yemeklerin lezzetli olması sizi tatmin edecektir. ‘Tatsız tuzsuz yemekler yiyorum, kahretsin bu nasıl diyet’ psikolojisinden sizi çıkaracaktır. Yemeklerinize, herhangi bir alerjiniz ya da mide şikayetiniz yoksa, çeşitli baharatlar, çeşni vericiler ekleyin. (dereotlu, naneli yoğurt, karanfilli çay, kekikli et gibi…)

İyi yaşam

Ağırlık kaybetmek kendinizi daha iyi hissettirecektir. Kaybettiğiniz ağırlıkla hafifleyecek, daha aktif ve canlı olacaksınız. 10 kg fazlası olan bir bireyin hergün 10 kg portakal taşıması onunla, merdiven inip çıkması, yol yürümesi, kolay mıdır? Cevabınız hayır ise bırakalım 10 kg’ları bir yere, iyi ve aktif yaşayalım .

Değişiklik

Sürekli yaptığınız diyetler yerine, size özel beslenme programınız için bir beslenme uzmanından yardım alın, tek tip beslenmek yerine, tüm besin gruplarını içeren yeterli ve dengeli beslenme programınızı uygulayın. Herkesin beslenme düzeni ve alışkanlıkları farklı olduğundan, beslenme programı da kendine özel olmalıdır.

Duygusal yeme isteği

Duygusal olarak kendinizi iyi ya da kötü hissettiğiniz durumlarda, yemeğe yönelmek yerine değişik uğraşlar ve bu durumların, sizi kararınızdan vazgeçirmesine izin vermeyin. Sizi sosyalleştirecek ve meşgul edecek alışkanlıklar edinin.

Paylaşma

Zamanınızı sevdiğiniz bir arkadaşınızla, eşinizle ya da ebeveynlerinizle paylaşın. Beraber gittiğiniz bir akşam yemeğinde porsiyonlarınızı bölüşün. Böylece hem sosyalleşmiş, hem de programınızdaki miktarları aşmamış olursunuz. Sabah yürüyüşlerinize beraber çıkarak ya da spor salonuna beraber giderek, hem onları da sağlıklı yaşama teşvik edin, hem de fiziksel aktivite yapmak size işkence olmaktan çıksın.

Eğlenceli aktiviteler

Zayıflamanıza yardımcı olacak aktivitelere katılmak kilo vermenize yardımcı olacaktır. Çeşitli dans kurslarına katılın, açık havada doğayla içiçe yürüyüşler yapın veya bisiklete binin.

Son olarak, davranış değişikliği

Tüm bu uygulamaların sonunda, beslenme alışkanlıklarınızdaki değişiklikleri yaşam tarzi haline getirerek, davranış değişikliğine gitmelisiniz. Uygun beslenme programı ve egzersizin davranış değişikliği tedavisi ile birlikte kullanıldığı kombine uygulamalar hem ağırlık kaybını sağlamada hem de kaybedilen ağırlığın korunmasında büyük başarı sağlamaktadır.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.

Yaz Renkleri

Yaz Renkleri
Astroloji
OĞLAK
TERAZİ
KOVA
YAY
YENGEÇ
KOÇ
İKİZLER
BOĞA
BOĞA
BAŞAK
BALIK
ASLAN
AKREP
Bugün

Bugün ziyaretler, hareket ve konuşmalar açısından verimli geçebilir. Hassasiyetlerinizi daha iyi anlatabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Balık burcunda ilerliyor. Hafta sonu olmasına karşın tamamlanması gereken işler ve sorumluluklar olabilir. Eve yönelik konular da uğraştırabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Balık burcunda ilerliyor. Eğer alışveriş yapıyorsanız biraz daha gerçekçi olmaya bakın. Parasal konularda, harcamalarınızda daha çok dalgalanma olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eve ait konular ve sizi duygusal açıdan meşgul eden konularla daha çok ilgilenebilirsiniz. Gereksiz alınganlıklara kapılmamalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Balık burcunda ilerlerken yolculuklar, eğitsel uğraşlar hayatınıza yeni şeyler katabilir. Hareketsiz kalmamalı ve dışarı çıkmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ay Balık burcunda ilerliyor. Bugün duygusal yönden sizi bağlayan konular, geçmişten kaynaklanan durumlar var. Olaylara daha tarafsız yaklaşmanız iyi olacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kararsızlıklar gündeme gelebilir. Aslında evinizi, ailenizi ilgilendiren konularda çok şey yapabilirsiniz. Etki altındasınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sevdiklerinizle bir arada olmak ya da eve yönelik bir konu üzerinde düşünmek söz konusu. Arkadaşlarla bir arada olmak da güzel.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün oldukça çalışkan ve hareketli olabileceğiniz bir gündesiniz. Aynı zamanda arkadaşlarla, gruplarla bir arada olmak da güzel.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün karşıt burcunuzda ilerleyen Ay evlilik hayatına ve yakın arkadaşlıklara vurgu yapıyor. Beklentilerinizde daha gerçekçi olmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken daha gayretli ama aynı zamanda daha kırılgan da olabilirsiniz. Evinizi, sevdiklerinize yönelik daha girişken olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi duygusal açıdan etkileyen konular ve hassasiyetler olabilir. Eve ait konularda daha endişeli de olabilirsiniz. Şartları aşırı zorlamamalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcılığınızı daha iyi ifade edebileceğiniz akıcı bir gündesiniz. Aşkta da mutlu olmak daha kolay olacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber