24.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yüksel, PepsiCo olarak yürüttükleri tarım faaliyetleri, genç neslin tarım sektörüne bakışı ve beklentilerini ortaya koymak amacıyla yaptıkları ‘Yeni Nesil Tarımcılarda Çiftçilik Algısı ve Motivasyon Unsurlarını Belirleme’ araştırmasının sonuçlarını dün bir basın toplantısı ile açıkladı.
Dünyada ilk 10’da
Araştırma için tarımın geleceğine yatırımın öneminden yola çıktıklarını anlatan Yüksel, Türkiye’de çiftçiliği teşvik edecek, tarım faaliyetlerinin iyileştirilmesine kaynaklık edecek bulgulara ulaştıklarını söyledi.
Yüksel, araştırma kapsamında Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Ege ve Güney Marmara bölgelerinde yaşayan, bahçede 20, tarlada ise 10 dekar üzeri mısır, patates ve meyve üretimi yapan çiftçi ailelerinin 16 - 24 yaş arası çocuklarının yanı sıra üniversitelerde tarım ile ilgili bölümlerde eğitim gören öğrencilerle görüşüldüğü bilgisini verdi. Yüksel, şunları kaydetti:
“Çiftçiliğin geleceği teknolojide görülüyor. Teknolojinin hem çiftçiliğin itibarlı bir meslek olarak konumlanmasına hem de gelire etkisi olacağı düşünülüyor.
Katma değerli ürün üretme konusunda bilgisizlik ve yetersizlik hissi söz konusu. Çiftçilik yorucu ve meşakkatli bir iş olarak görülüyor. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak tarımda yeni nesil teknolojileri temel alan uygulamaları, katma değerli ürünleri önceliklendiren ve gelir artırıcı projeleri hayata geçirmeye, eğitim ve danışma hizmetleriyle çiftçilerimizi bilgilendirmeye ve bilinçlendirmeye devam edeceğiz.
Ülkemiz için kritik öneme sahip tarım sektöründe söz sahibi bir şirket olarak hem sürdürülebilir bir ekosistem için hem de tarımdan elde edilen verimliliği en üst düzeye taşımak için üzerimize düşenleri yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz.”