Otomobil Peugeot'un Beklenen Sedanı 508'i Test Ettik!

Peugeot'un Beklenen Sedanı 508'i Test Ettik!

14.06.2011 - 13:00 | Son Güncellenme:

Peugeot’nun 407 ve 607 modelinin yerini alan 508, markanın model gamının en üstüne yerleşti. Citroen C5 ile aynı platformu paylaşan Peugeot 508, tıpkı C5 gibi PSA’nın Fransa Rennes’deki fabrikasında üretiliyor. Ülkemizde VW Passat’ın açık ara lider olduğu D segmentinde mücadele edecek 508 zengin donanımına ve konforuna güveniyor.

Peugeotun Beklenen Sedanı 508i Test Ettik

Tasarım

Haberin Devamı

Peugeot tasarımcıları 508’i hazırlarken boyutlarını 407 ve 607 boyutları arasında konumlandırmışlar. Aracın ön kısmı 407’nin uzun burnundan daha kısa hale getirilirken, arka kısmı uzatılmış ve bu sayede daha geniş bir iç hacim sunulması amaçlanmış. Alışık olduğumuz büyük Peugeot ağzı bu araçta da yerini almış ancak 407’dekinden daha yukarı konumlandırılmış. 508’in üst versiyonlarında farlarda LED ve Xenon far desteği sunuluyor ki bunlar görülmeye değer donanımlar. Aracın en karakteristik kısmı ön kaputu. Özenle şekillendirilmiş kaput çok şık görünüyor. Peugeot 508’in arka kısmı için zarif kelimesi tam olarak uyuşuyor. LED destekli stop grubu hem teknolojik görünüyor hem de çok sportif. Tamponun alt kısmında üst versiyonlarda sunulan çift egzoz çıkışı için yerler bırakılmış ancak test aracımızda görünen bir egzoz yoktu. Peugeot 508, yerini aldığı 407 modelinden 10.1 cm, Volkswagen Passat’tan ise 2,3 cm daha uzun. Peugeot’nun amiral gemisi, Renault Latitude’dan ise 10.5 cm daha kısa. Peugeot 508 geniş yükleme ağzına sahip bagajıyla 545 litrelik hacim sunuyor. Bagaj kapağı uzaktan kumanda ile tamamen açılabiliyor.

Haberin Devamı

İç mekan

Peugeot 508’in iç mekanı donanıma göre oldukça farklılıklar gösteriyor. Orta donanımlı test aracımızda elektronik el freni, anahtarsız çalıştırma ve navigasyon gibi donanımlar olmamasına rağmen iç mekanı yine de çok şık görünüyordu. Fransız üretici bu modelde en çok malzeme kalitesi ve ergonomiye önem vermiş. 508’in sadece ön konsolunda değil elinizin değdiği her yerde kaliteli malzemeler kullanılmış. Yumuşak malzemeler kalite hissini yaşatmasının yanı sıra bozuk yollarda ses de yapmıyorlar. 508’in sürücü koltuğuna oturduğunuzda alt kısmı düzleştirilmiş ve oldukça teknolojik görünen direksiyon simidini tutuyorsunuz. Direksiyon üzerindeki tuşların kullanımı rahat ancak telefon açma kapama tuşlarıyla, hız sabitleyici kontrol tuşları yer değiştirse daha ergonomik olurmuş. Ayrıca dönerli kontrol butonlarına istemeden dokunabiliyorsunuz. Direksiyonun sol kısmından bagajı ve depo kapağını açabilen 508’in ESP sistemini ve park sensörlerini açılan bir çekmecenin içerisinden devre dışı bırakabiliyorsunuz. Araç içerisinde bir çok saklama gözüne yer verilmiş. Kapı cepleri ve soğutmalı torpido yeterince büyükken kol dayamanın içerisine de ufak eşyalarınızı koyabiliyorsunuz. Bu arada kol dayamanın içerisinin ve vites kolunun gerisindeki kapaklı göz klima açık olduğu sürece soğuk oluyor. Orta konsolda derli toplu yerleştirilmiş kontrol butonları ufak bir alışma devresinden sonra rahatlıkla kullanılıyor. Yine orta konsolda bulunan ve açılıp kapanabilen bardaklıklar insana ilk başlarda pek güven vermese de son derece akıllıca tasarlanmış yapılarıyla çok kullanışlılar.

Haberin Devamı

İşte 508'in motor,yol tutuş değerlendirmeleri, teknik detayları ve editör yorumları...