15.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Perakendede Babalar Günü hareketi başladı. Babalar için yapılan alışverişin sadece Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi olan markalara 250 milyon TL ciro getireceği öngörülüyor.
BMD Başkanı Sinan Öncel, “Hemen her kategoride babalara özel kampanyalı fırsat ürünlerimiz var. 16 Haziran’daki Babalar Günü için alışveriş başlamakla birlikte asıl hareketliliğin hafta sonu olmasını bekliyoruz” dedi.
Anneler kadar değil
Anneler Günü ile karşılaştırıldığında Babalar Günü’nün perakende cirolarına daha düşük bir etkisi olduğunu önceki yıllardaki gözlemlerden ve deneyimlerden bildiklerini dile getiren Öncel, “Biz hafta sonunu içine alan üç günde özellikle hazır giyim ve aksesuar başta olmak üzere
Öncel, Türkiye’de babalara hediye olarak en çok gömlek alındığını aktararak, gömleğin yanı sıra kravat, kalem, parfüm, telefon ve aksesuarların en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldığını kaydetti. Öncel, hediyelik alışverişinde Anadolu ile büyükşehirler arasında belirgin bir fark görmediklerini de dile getirdi.
Saat önemli hediye
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya da, sektörün canlı olduğu dönemlerin özel günler olduğunu belirterek, şunları söyledi:
LC Waikiki yetkilileri ise, Babalar Günü alışverişinin başladığını ve hafta sonunda etkinin maksimuma çıktığını belirtti. Firma yetkilileri şunları aktardı:
“Bu özel gün, satışlarımızı yüzde 10-15 oranında artırıyor. Babalar Günü’nde en çok satılan ürünümüz kısa kollu tişört. Bunların fiyatları 29.99-49.99 TL arasında değişiyor. Batı ve Orta Anadolu’da satışlar nispeten daha yüksek oluyor. Doğu illlerinde ise Babalar Günü alışverişinin daha az olduğunu gözlemliyoruz.”
Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, Babalar Günü’nün özellikle erkek moda markaları için yılın en önemli ve değerli birkaç alışveriş etkinliğinden biri olduğunu belirterek, “Bu yıl da babalara hediye alma konusunda tüketicinin alışveriş motivasyonu yüksek. Satışlarda yüzde 40-50 arasında artış yakalandı. Ramsey ve Kip olarak bu özel gün için en çok tercih edilen hediyeler, gömlek, tişört, pantolon, parfüm gibi hem klasik hem de casual babaları mutlu edecek ürünler. Sıcak yerlerde tişört ve casual gömleğe yönelik talep artarken, İstanbul ve çevresinde ceketten klasik pantolona ürün tercihleri daha geniş” dedi.
Hareket bekliyoruz
Flo Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, ayakkabının babalar için önemli bir hediye grubunu oluşturduğunu dile getirerek, “Bu yıl okulların da kapanışıyla üst üste geldi. Hem karne hediyesi hem de babalara hediye alınacak. Bir hayli hareket bekliyoruz. Satışlarda artış şimdiden başladı. Yüzde 30 artış bekliyoruz. Ayrıca özel kampanyamız var. Fiyatlarımız 19 TL’den başlayıp 199 TL’ye kadar çıkıyor” dedi.
Yüzde 70 indirim sunuyoruz
Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, Babalar Günü için haziran itibariyle hediye arayışlarının başladığını dile getirerek, şöyle konuştu: