Regl ağrısı anlatılması zor ve karışık bir ağrı. Duygu yoğunluğunu bir kenara bırakırsak hassasiyertin tavan yaptığı biyolojik bir dönemde inanılmaz bir sancıyla başetmek hem de bunu her ay yaşamak… Biz kadınları gerçekten tebrik etmelisiniz.

Regl ağrısına gelecek olursak. Muayyen gün başlamadan önce, başladıktan sonra ve bitmeye yakın olmak üzere üç farklı ve dayanılmaz ağrı çeşidi vardır. Hepsi birbirinden şiddetli ve değişik semptom gösteren.

Peki bununla nasıl başa çıkacağımızı biliyor muyuz? Evet biz biliyoruz, ancak bilmeyenler için regl ağrısıyla başa çıkmak için tüketebileceğiniz 3 mucize gıdadan bahsedelim.

Keten tohumu

Regl kramplarınıza en iyi gelen yiyeceklerden biri keten tohumudur. Kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi hastalıklarda da riski azaltan keten tohumunu kahvaltılarda ve ara öğünlerde yoğurdunuzun içine katarak tüketebilirsiniz. Ayrıca menopoza yaklaşan bir kadının gün içinde 2 yemek kaşığı keten tohumu tüketmesi ateş basması durumunu yarı yarıya indirir.

Tam tahıllılar

Kan şekerini dengede tutmak adına tam tahıllıları tavsiye edebilirsiniz. Niye kan şekerimi dengede tutiyim deme! Tut ki ağrıların hafiflesin… Protein ve lif açısınden zengin bir değere sahip olan tam tahıllıları sofranızdan eksik etmeyin.

Kalsiyum

Brokoli, soya sütü, balık çeşitleri özellikle ton balığı kalsiyum açısından zengin oldukları için regl ağrısını azaltırlar.

Kirmizikalp.com