Regl dönemi ağrıları
sizi ne derece etkiliyor?

Adet döneminde bazen siklus başlamadan karında ve rahim bölgesinde hissedilen acı, ağrı ve kramplar şeklinde ortaya çıkan sancıya 'adet sancısı' ,Tıbbi adı ile “dismenore” denir. 

·         Adet sancısı sırasında hissedilen kramplara; mide bulantısı, ishal, baş dönmesi, tansiyon düşüklüğü, çarpıntı, bel ve sırt ağrısı, yorgunluk, grip vb. hisler eşlik edebilir. Bu dönemde günlük hayatı olumsuz etkileyebilecek sinirlilik, uykusuzluk ve konsantrasyon kaybı meydana gelebilir. Döngü başlamadan bazı önlemler almak bu dönemin daha rahat geçmesini sağlayabilir. 

·         B6 vitamininden zengin beslenme programı , sinir sistemine olumlu etkisi sayesinde adet öncesi yaşanan gerginlik ve sinirlilik durumunu azaltır. Balık, tavuk, soya ürünleri, muz, havuç, yumurta, avakado, ıspanak ve tahıllar B6 vitamininden zengin besinlerdir. 

·         Bol su tüketmek ödem tutan vücudu rahatlatmak açısından iyi gelecektir.

·         Bu dönemde tuz tüketimini mümkün olduğunca azaltmakta fayda var. 

·         Magnezyumdan yüksek beslenme programı ile krampları minimize etmek mümkün. Magnezyumdan zengin besinler badem, ceviz, fındık, fıstık, kaju gibi sert kabuklu yemişler, kabak çekirdeği, kurubaklagiller (mercimek, nohut, kuru fasulye ve tüm fasulye türleri), tam tahıllar, buğday kepeği, koyu yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, nane, pazı, roka gibi sebzelerdir. Fakat magnezyumu tablet formunda kullanacaksanız, kullanmadan önce muhakkak doktorunuza danışmalısınız. 

·         Kafein içeren içecekler (kahve, kola) ve alkol tüketimini azaltmak göğüslerinizdeki hassasiyetinin azalmasını sağlayacaktır. Bu dönemde içilen adaçayı, melisa çayı (düşük tansiyonlara önerilmez) size iyi gelecektir.

·         Kompleks karbonhidratları tercih etmek (Kurufasulye, nohut vb. kurubaklagiller, kepekli ürünler, bulgur gibi) kan şekeri regülasyonuzun düzenli olmasını sağlar.

·         Ara öğünlerde meyve süt, peynir ekmek, yoğurt grissini gibi kan şekerini dengeleyici yiyecekler tercih edilmek bir sonraki öğünü rahat geçiçirmenize yardımcı olmaktadır.

Sağlıklı mutlu günler dileklerimle..