Dünya Reklamlara ‘cinsiyet’ kuralı

Reklamlara ‘cinsiyet’ kuralı

19.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

İngiltere’deki Reklam Standartları Kurumu, cinsiyetçi önyargılara yer veren ve kadın-erkek rollerini ön plana çıkartan tanıtımlarla ilgili sıkı düzenlemeler getirmeye hazırlanıyor.

Reklamlara ‘cinsiyet’ kuralı

Değerlendirmede, cinsiyet tipleriyle uyum sağlamayan kişilerle dalga geçilen ya da cinsiyetlerle bağlantılı rolleri özellikle ön plana çıkaran reklamların “bireyler, ekonomi ve toplum için zararlı” olduğu sonucuna varıldı. Kurumun İdari Yöneticisi Guy Parker, “Toplumsal cinsiyet rolleriyle ilgili modası geçmiş ve önyargılı görüşleri destekleyecek şekilde yapılan tasvirler, bireyler için haksız bazı sonuçların da ortaya çıkmasına neden olabilir” dedi.

Haberin Devamı