Sabah saatlerinde yaptığımız ve tüm günü kötüleştiren hatalar

Bazen öyle oluyor ki, yataktan çıkarken 'berbat' bir günün başladığını hissediyoruz. Peki bunu engellemek mümkün mü? Bir günün berbat geçmemesi için ne yapabilirizr? Görünüşe göre, alışkanlıkları değiştirmemiz gerekiyor...

Sabah saatlerinde yaptığımız ve tüm günü kötüleştiren hatalar

O sıkıcı sabahlar

O sıkıcı sabahlar

Kabul edelim hiçbirimiz sabahın kör vaktinde işe ya da okula gitmek için uyandığımızda müthiş pozitif hissetmiyoruz.

Bu negatiflik de günün tamamına yansıyor.

Peki tek başımıza sabahlarımızı renklendirip keyiflendirebilecek bir şeyler yok mu? Aslında varmış.

Aşağıda, muhtemelen her sabah yaptığınız ve günün güzel geçmesini engelleyen hatalar var.

Onları yapmayı bırakırsanız, her şey kendiliğinden yoluna girecek.

1. Alarm ertelemek

1. Alarm ertelemek

O alarm erteleme alışkanlığı, hepimizi mahvediyor.

5-10 dakika aralıkla sürekli telefon alarmına direnmenin mantığı yok.

Uyku üzerine araştırma yapan tüm bilim insanlarının ortak görüşü bu.

Eğer alarmı erteledikten sonra derin uykuya tekrar dalarsanız, tamamlayamayacağınız bir uyku periyodunu tekrar başlatmış oluyorsunuz.

Bu da 'yeterince' iyi hissetmenizi engelliyor.

2. Öylece oturmak

2. Öylece oturmak

Tamam, alarmı ertelemediniz ve uyandınız.

Yatağın içinde öylece oturmak, az hareket etmek, günün büsbütün kötü geçmesini sağlıyor.

Bu nedenle, mümkünse esneyin.

Vücudunuzu esnetmek, gerçek anlamda uyanmanızı sağlıyor.
 

3. E-mail kontrolü

3. E-mail kontrolü

Telefonunuza yakın uyuyorsanız, sabah saatlerinde ona dönüp 'ne olup bittiğini' kontrol etmeniz muhtemel.

Ancak ne olursa olsun, sabahın köründe telefonunuzu kontrol etmeyin.

Sabah saatlerinde tüm o soru, sorun, yoğunluk çukuruna henüz yatağınızdayken düşmek insanı zihinsel olarak müthiş düşürüyor.

4. Yatağı dağınık bırakmak

4. Yatağı dağınık bırakmak

Ben buna katılmıyorum, yatakların neden toplanması gerektiğini de tam olarak anlayamıyorum.

Ancak bilim insanları, yatağı dağınık bırakmanın gün boyu üretkenliğimizi engellediğini söylüyor.
 

5. Kahve içmek

5. Kahve içmek

Buna da karışıyorlar. Bilim insanları her şeyimize karışıyor.

Sabahları (benim gibi) kahve içmeden uyanamadığınızı düşünüyorsanız bunu tekrar düşünmeniz gerekiyor.

Sabah 8-9 arasında vücudunuz stres hormonu üretiyor.

Bu nedenle, kahve içmek için en doğru zaman, 9.30 ve sonrası.
 

6. Karanlıkta hazırlanmak

6. Karanlıkta hazırlanmak

Odanın ışığını veya perdelerini açmadan hazırlanmak, vücudunuzun biyolojik saatini yanıltıyor.

Bu nedenle, aydınlıkta giyinmeyi ve hazırlanmayı deneyin.

7. Binlerce karar vermek

7. Binlerce karar vermek

Sabah saatlerinde çok fazla şeyi peş peşe yapmaya kendinizi zorlar ve bunun için uğraşırsanız, gün ortasında 'enerjiniz' azalır.

Bu yüzden, işleri peş peşe yapmak yerine kombinlemeyi deneyin.

Müzik dinlerken hazırlanın, bir arkadaşınızla telefonda konuşurken otobüse doğru yürüyün vs...

Gün 'sabahtan' başlıyor

Gün 'sabahtan' başlıyor

Bu hataları yapsanız da yapmasanız da gün sabahtan başlıyor ve sabah yaptığınız yanlışlar tüm gününüzü etkiliyor.

Vücudunuzu ve zihninizi günün tamamına hazırlamak sizin elinizde. 

andac.uzel@demirorenmedya.com
 

Bu makaleye ifade bırak