Sabah yürüyüşü yapmanız için 10 sebep

Bırakın yürüyüşe gitmeyi, birçoğumuz sabahları yataktan biraz daha geç çıkmak için kendimize bahaneler üretip dururuz. Sizi sabah yürüyüşlerine başlatacağını umduğumuz, neden sabah yürüyüşü yapmanız gerektiğini anlatan listemizi sizler için derledik.

Sağlıklı yaşam

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Sağlıklı yaşam</span>
Diyabet, hipertansiyon, kanser ve alzheimer ile ilgili saydıklarımızın yanı sıra düzenli sabah yürüyüşlerinin diğer faydaları şöyledir:
Düşük riskini azaltır.
Sırtınızdaki kasları güçlendireceğinden sırt ağrısı için bir önlemdir.
Eklemleri güçlendirir.
Cinsel yaşantınıza fayda sağlar.

Daha iyi bir gün

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Daha iyi bir g&uuml;n</span>
Gün doğumunda kendi mahallenizde bile olsa yapacağınız sakin bir gezinti, sizi iyi bir ruh haline sokar ve tazelik verir. Zihninizi günün geri kalanında zinde tutmanızı sağlar ve gününüzün geri kalanında enerjik hissetmenize yardımcı olur. Bunlar da şüphesiz ki daha iyil bir gün geçirmeniz için yeterli sebepler.

Kalp sağlığı

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Kalp sağlığı</span>
Hepimizin bildiği gibi kalp krizinin en büyük sebeplerinden biri hareketsizliktir. Spor yapmayan insanlarda yağ birikimi fazla olduğundan damar tıkanıklığı dahil olmak üzere bir çok sağlık problemi baş göstermektedir. Yapılan araştırmalar günde 4-5 km kadar yürümenin kalp krizi oranını %40 azalttığını göstermiştir. 

Kilo vermenize yardımcı olur

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Kilo vermenize yardımcı olur</span>
Sabah kahvaltı yapmadan çıkacağınız 1.5 km'lik bir yürüyüş 100 kcal'a kadar enerji harcamanıza yardımcı olur. Kahvaltı yapmadığınızdan kanınızdaki glikoz miktarı az olacağından, yağlarınızı yakmak daha kolay olacaktır. Ayrıca düzenli olarak sabah yürüyüşüne çıkmak metabolizmanızı hızlandır. Saydığımız bu olaylar ise kilo vermenize oldukça yardımcı olur.

Stresi azaltır

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Stresi azaltır</span>
Sabah yürüyüşü, kendiniz için iyi bir şey yaptığınızı bildiğinizden özsaygınızı artırır. Zihninizi temizlemenize yardımcı olarak pozitif bir ruh haline girmenizi sağlar ki bu da gün içindeki endişelerinizi kolay atlatmanıza yardımcı olarak stresinizi azaltır. Ayrıca yapılan araştırmalar da sabah yürüyüşlerinin endorfin (mutluluk hormonunu) hormonu miktarını arttırdığını göstermiştir. 

Adele gücünü artırır

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Adele g&uuml;c&uuml;n&uuml; artırır</span>
Sabah yürüyüşleri yalnızca bacak kaslarınızı değil, tüm vücudunuzu çalıştırır. Düzenli çalışan bir vücudun sonucu olarak daha güçlü kaslara sahip olursunuz ki bu da sizin dayanımınızı artırarak yorulma hızınızı yavaşlatır.

Beyin gücü

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Beyin g&uuml;c&uuml;</span>
Sabahları yapacağınız yürüyüşler günün geri kalanında vücudunuzun zinde kalmasını sağlayacağı gibi, etrafınızda olan bitenlere karşı da uyanık olmanızı kolaylaştırır. Çünkü sabah sağlayacak olduğunuz hızlı kan dolaşımı, beyninize giden oksijen miktarını arttırır ki bu da nörotropik faaliyetleri hızlandırır. Ayrıca California Üniversitesi'nin yaptığı araştırmalar düzenli sabah yürüyüşü yapan yaşlılarda alzheimerın yapmayanlara kıyasla daha düşük oranlarda ortaya çıktığını göstermiştir.

Kanser riskini azaltır

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Kanser riskini azaltır</span>
Uluslararası Kanser Enstitüsü'nün yaptığı araştırmalar düzenli yürüyüşün orta yaşlı kadınlarda meme kanseri riskini dikkate değer oranda azalttığını göstermiştir.1999 yılında yayınlanan başka bir araştırma ise hızlı adımlarla yürümenin, kanserojen maddelerin bağırsaklarda uzun süre tutunmasını engellediğinden kolon kanseri olasılığını azalttığını söylemektedir. Bu araştırmalar açıkça göstermektedir ki sabah yürüyüşlerinin kanser başlangıcını önlemekte büyük yardımı vardır. Lütfen siz de çok geç olmadan uyanın.

Diyabete ve tansiyona iyi gelir

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Diyabete ve tansiyona iyi gelir</span>
Yürüyüş yapmak enerji gerektirdiğinden vücutta daha çok insulin salgılanmasını, dolayısıyla kandaki glikozun yakılmasını sağlar. Kandaki glikozun azalmasıysa kan şekerinizin azalması anlamına gelir. Ayrıca yürüyüş yapmak kan akış hızını düzenleyerek yüksek tansiyonu aşağı çeker. Bu iki hastalıktan müzdaripseniz sadece sabahları değil, düzenli olarak yürüyüş yapmanız sağlığınız açısından oldukça önemlidir.

Daha iyi uyku

<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Ubuntu, sans-serif; font-size: 22px; line-height: 28px;">Daha iyi uyku</span>
Yapılan araştırmalar sabah egzersizi yapan insanların, uykusunun yaklaşık 4'te 3'ünü derin uykuda geçirdiğini göstermiştir. Bu ise size çok daha verimli bir uyku olanağı sunar. Ayrıca erken kalkıp erken yatacağınızdan düzenli bir uyku alışkanlığı edinirsiniz ki bu da size düzenli ve zinde bir yaşantı sunar.
Bu makaleye ifade bırak