Ekonomi SABANCI HOLDiNG 9 AYDA KÂRINI YÜZDE 12 ARTIRDI!

SABANCI HOLDiNG 9 AYDA KÂRINI YÜZDE 12 ARTIRDI!

05.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sabancı Holding’in konsolide satışları, 2016 yılının ilk dokuz aylık döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artarak 25 milyar 551 milyon TL oldu.

SABANCI HOLDiNG 9 AYDA KÂRINI YÜZDE 12 ARTIRDI

Sabancı Holding’in yılın ilk dokuz ayındaki net kârı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artarak 1 milyar 890 milyon TL olarak gerçekleşti. Holdingin toplam varlıkları 30 Eylül 2016 itibari ile 290 milyar 567 milyon TL’ye, toplam konsolide özkaynakları ise 22 milyar 530 milyon TL’ye ulaştı.
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, “2016 yılının ilk dokuz ayında oldukça başarılı bir dönem geçirdik. Bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da Sabancı Holding olarak hedefimiz; faaliyet gösterdiğimiz her alanda hızlı büyümeyle içinde bulunduğumuz sektörlerdeki liderliğimizi korumaktır. Bu dönemde 3 milyar TL yatırım yaptık. Son beş senede yapılan yatırım miktarımız ise 22 milyar TL’yi aştı” diye konuştu.
Daha fazla üretim
Yatırımlarının büyük bölümünü Türkiye’ye yaptıklarını da belirten Kurtul, holdingin inovasyon ve AR-GE’deki gücünü daha da artırmak ve faaliyet gösterdikleri her alanda daha fazla çalışıp daha fazla üreterek Türkiye’ye faydalı olmaya, paydaşlarına da daha fazla değer yaratmaya devam edeceklerini söyledi. Kurtul, şöyle konuştu:
“Akbank güçlü bilanço performansını ve aktif kalitesini korumaya devam etti. Ekonomiye sağladığı destek geçtiğimiz yılsonuna kıyasla yüzde 9 büyüdü. Kredilerini ise 169 milyarı nakdi olmak üzere toplam 202 milyar TL seviyesine çıkarttı. Enerjisa üretim, dağıtım ve satış faaliyetlerinden oluşan üç ana iş kolunda da başarılı çalışmalarını sürdürdü. Elektrik dağıtım ve satış alanlarında yatırımlarımız ve verimli operasyonlarımız ile hizmet kalitemizi önemli oranda iyileştirmeye devam ettik.
Temsa otobüslerimizi artık dünyanın 66 farklı ülkesine ihraç ediyoruz. Kordsa Global ile dünyada satılan her iki otomobil lastiğinden birini biz güçlendiriyoruz. Brisa şirketimiz ise 2016 yılının ilk dokuz ayında pazar liderliğini koruyarak 1 milyar 300 milyon TL ciro elde etti. Bugün Türkiye’de satılan her üç lastikten biri Brisa markalı. Çimento şirketlerimiz Akçansa ve Çimsa ile sektördeki liderliğimizi bu dönemde de sürdürdük. Perakende sektörü topluluğumuzun en önemli iş kollarından biri. Carrefoursa’nın ilk dokuz ayda geçen yılın aynı dönemine kıyasla satışlarında yüzde 23 artış oldu.”