Kegel egzersizi nedir?

Kısaca pelvik kaslarını güçlendirmek olarak tanımlanan kegel egzersizi, üretra mesane, vajina, penis ve rahmin daha iyi çalışmasını sağlar. Pelvisteki kasların belli bir sayı ve aralıkta kasıp ve gevşetilmesidir.

Yaş ilerledikçe pelvik taban kaslarını zayıflatan birçok neden vardır. Geçirilen ameliyatlar, kabızlık, kilo alıp verme ve yaşlanma kasların zayıflamasına neden olarak gösterilirken, söz konusu kadınlar olduğunda bu nedenlere doğum ve hamilelik de eklenir.

Kegel egzersizinin faydaları

Kegel egzersizi yaygın olarak cinsel hayatta sağladığı faydalarla bilinir. Fakat cinsel yaşamda sağladığı faydanın yanı sıra bunun dışında pek çok yararı vardır. 

Kegel egzersizleri vajinal kasları çalıştırıp güçlendirir ve kasların rahatlamasına yardımcı olur. Kadınların orgazm olmasını kolaylaştırır. Aynı zamanda kadınlarda doğumu kolaylaştırır. Gebelik boyunca yapılan egzersizler mesane, vajina ve kalça kaslarını güçlendirir. Sağlamlaşan pelvik kasları doğum sırasında meydana gelen kasılmaları azaltır; doğum süresini kısaltır. Doğum öncesinin ve doğum sonrasının daha ağrısız geçmesini sağlar.

Kegel egzersizleri aynı zamanda kadınların vücutlarını menapoza hazırlamasıyla bilinir. Çünkü, menapoz döneminde azalmaya başlayan östrojen miktarı pelvik taban kaslarını zayıflatmaya başlar. Bu egzersiz sayesinde vajinanın sıkılığı korunmuş olur.

Erkeklerde ise prostat ve erken boşalma gibi sorunların önüne geçilmesine yardımcı olur. Penise giden kan akışını hızlandırarak daha uzun süreli ereksiyon sağlar ve ilişkiden alınan hazzı arttırır. Prostatın neden olduğu sorunları azaltır. Hem erkeklerde hem de kadınlarda idrar kaçırma sorununu ortadan kaldırır.

Kegel egzersizi nasıl yapılır?

Her yaştan insanın yapabildiği kegel egzersizleri, yalnızca doğru şekilde yapıldığında güzel sonuçlar verecektir.
Peki, pelvik kasları nasıl bulunur? Bunun için kadın ve erkeklerde uygulanan bir yöntem vardır. İdrar yaparken idrarı birkaç kez tutup bırakabilirler. Böylece kasların yerini hissetmiş olurlar. Kaslar tanındıktan sonra sıkıp gevşetme hareketleri ile egzersiz kolay bir şekilde uygulanır. 

Kadınlar için daha faklı yöntemler kullanılabilir. Vajinal kaslarınızın yerine hâkim olmak için parmağınızdan yardım alabilirsiniz. Parmağınız içerdeyken idrar örneğinde olduğu gibi sıkma gevşetme hareketi ile kasların yerini hissedebilirsiniz.