SOFRALARIMIZIN ARTIK YENİ YAĞLARLA TANIŞMA ZAMANI GELDİ !

   Yüzlerce yıldır sofralarımızı renklendiren genellikle zeytinyağı, ayçiçek yağı gibi yağlar oldu. Oysa artık pekçok tohum ve bitkinin de yağları elde edilebiliyor. Herbirimizi şaşırtacak derecede faydaları olan bu yağları insanoğlunun daha çok bilmesi ve faydalanması gerek. Doğanın mucizesi bu yağlardan bazılarını yavaş yavaş sofralarımızda yemek ve salatalarımızda kullanmaya başladık. Hatta cildimiz ve saçlarımız için bile bu yağlardan faydalanır hale geldik. Peki bu yağların gerçek anlamda faydalarını biliyor ve doğru tüketiyor  muyuz?

    Bazılarını bildiğimiz, çoğunu yeni yeni duymaya başladığımız  farklı yağlara ve beslenmemizdeki faydalarına bir göz atalım.

 

   Hindistan Cevizi Yağı

   Tropikal iklimlerin en güzel ağaçlarından, en mis kokulu,en lezzetli meyvelerinden biri hindistancevizi. Son dönemde meyvesi yanı sıra sütünü de marketlerde bulmaya başladık. Bu kadar hoş bir meyvenin yağı da mucize bir besin kaynağı desem pek şaşırmazsınız sanırım. Ülkemizde yeni yeni tanınmaya başlayan ve artık büyük marketerde ve aktarlarda rahatlıkla bulabildiğimiz hindistan cevizi yağı orta zincirli yağ asitlerinden (MCT) oluştuğu için, trans yağlar dediğimiz yağlara göre çok daha sağlıklı bir seçenektir.

   Sindirim sisteminin düzenlenmesine katkıda bulunan hindistan cevizi yağı bağışıklık sisteminin de en etkili savaşçılarından. Kilo  vermek isterken nasıl ve hangi yağı kullanacağını bilemeyenler!İşte size öneri! Vücutta çabucak enerjiye dönüşen bu yağ sayesinde , metabolizmanız hızlanabilir ve kilo vermenize destek olabilirsiniz. Isıya  dayanıklı tek yağdır! Isıya dayanıklı olmayan yağlar, ısı ile birleştiğinde vücudumuza büyük zararlar veren serbest radikallerin oluşumuna neden olur. Bu nedenle hindistan cevizi yağını mutfaklarınızda güvenle kullanabilirsiniz.

   Güzelliğine düşkün hanımlara da hdistancevizi yağının harika bir nemlendirici olduğunu hatırlatalım. Cildinize ve saçlarınıza düzenli olarak uygulandığınızda , pürüssüz bir cilte ve yumuşak ve ışıltılı saçlara çok kısa sürede sahip olabilirsiniz..

 

    Avakado Yağı

   Son yıllarda marketlerde ve pazarlarda görmeye başladığımız bir meyve avakado. Tadını beğenenler ve  beğenmeyenler olarak iki gruba da ayrılmış olsak ta faydalarını öğrendiğimizde kesinlikle tüketilmeli.

   Peki avakadonun yağı ne gibi faydalara sahip?

   14 çeşit farklı mineralden oluşan zengin içeriğiyle kesinlikle hücre yenilenmesini sağlıyor ve bizleri yaşlanmanın yıkıcı etkilerinden koruyor.

  Güncel sağlıklı beslenme yaklaşımlarına baktığımızda yüksek omega-3 yağ asitlerine sahip avakado yağının mutfaklarımızda hak ettiği yerini alması gerektiği sağlık çevrelerince belirtilmektedir.Kalp ve damar sağlığını koruyarak  kolestrol, ve eklem iltahabı gibi rahatsızlıkların tedavisine katkı sağlayan avakado yağı, aynı zamanda cilt tarafından kolaylıkla emilebilen bir yağdır. E, A ve D vitaminleri açısından zengin olan bu yağ, cildin yenilenmesini, nemlenmesini, akne ve yara izlerinin tamir edilmesinde de oldukça etkili.

   Ayrıca cilde düzenli uygulandığında içeriğindeki yüksek B12 vitamini sayesinde sedef hastalığında da azalma kaydedilmiştir.

 

   Keten Tohumu Yağı

   E vitamini, potasyum, magnezyum ve çinko gibi zengin minerallerin yanında, Omega 3, 6, 9 yağ asitlerini de barındıran keten tohumu yağı , soğuk press şeklinde tüketildiğinde , içerisindeki faydalı maddelerin vücut tarafından emilimi daha yüksek oranda sağlanır.

   Bağışıklık sisteminin güçlenmesinde çok etkili olan bu yağ, kalp ve damar hastalıklarına karşı da koruyucu görevini görür. Sindirim sisteminin düzenlenmesi ve kabızlığın giderilmesinde etkili olan keten tohumu yağı ayrıca kadınlarda menapoz döneminde ve adet dönemlerinde yaşanan sıkıntıları azaltarak kemiklerin güçlenmesini sağlar.

    Saçların ve tırnakların güçlü, sağlıklı uzamasını sağlayan bu yağ, ayrıca kanser riskini de azaltır. Göğüs, cilt, prostat, kolon kanseri gibi kanserlere karşı etkili bir kouyucudur.Sinir sistemini tamir edici özelliği sayesinde parkinson, MS gibi hastalıklaınn tedavisine destek olur.

   Keten tohumu yağı da ısıya dayanıklı bir yağ olmadığından yemeklerinize pişirme işlemi sonrasında ekleyebilir, salatalarınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

 

   Çörek Otu Yağı

   Binlerce yıldır tohumlarından şifa bulduğumuz çörek otunun soğuk pres yöntemi ile hazırlanan yağı da bir şifa kaynağıdır adeta. Bağışıklık sistemini güçlendiren ve alerjik problemlere çözüm olan bu yağ,hücre yenileyici özelliğiyle iltahap ve yaraların iyileşmesini de  hızlandırır. 

   A, B, C vitaminleri açısından zengin olan çörek otu yağı, aynı zamanda kalsiyum, çinko, potasyum ve magnezyum içerir. Kan şekerini düzenleyerek, kolestrolü düşürür. Ayrıca sindirimi düzenledği için kabızlığın etkili bir düşmanıdır. Vücuda enerji ve zindelik veren çörek otu yağı, kas ağrıları, baş ağrısı ve saç dökülmesinde de oldukça etkilidir.

   Yemeklerden yarım saat  önce ılık suya karıştırılarak alınan 1 çay kaşığı çörek otu yağı , iştahı kapatır ve sindirimi hızlandırarak zayıflamaya etki eder.

 

   Zeytinyağı

   Yüzyıllardır sofralarımızdan eksik etmediğimiz , özellikle Akdeniz mutfağının baştacı sayılan zeytinyağının lezzetinin yanı sıra faydalarını pekçoğumuz bilsek te yine de hatırlamakta fayda var.

   Kalp ve damar sağlığının korunmasınnın yanısıra, kolestrolü dengede tutma ve damar tıkanıklığını önlemede oldukça etkili olan zeytinyağı aslında bir gençlik kaynağıdır. Evet! Hücrelerin yenilenmesini sağlayarak yaşlanma etkilerini geciktirir.Cilde ve saçlara ışıltı ve parlaklık verir. Hazmı en kolay yağlardan biri olduğu için sindirimi düzenler ve kabızlığı giderir. Isıya dayanıklı bir yağ olmayan zeytinyağını en sağlıklı tüketme şekli, yemekler piştikten sonra üzerine dökülmesi yöntemidir. Böylelikle ısıyla oluşabilecek vücudumuza zarar veren serbest radikallerin ortaya çıkması önlenmiş olur

 

 

SEVİLAY ÖZTÜRK