Sağlıklı Beslenme

Kanser riskini azaltıcı madde içeren besinlerBilim insanları kanser hastalıklarının sürekli artmaya başlamasıyla umutlandırıcı br araştırmaya imza attılar. Yapılan araştırmalar sonucunda bilmeden de olsa sürekli tükettiğimiz bazı besinlerin kanseri azaltıcı etkileri olduğu ortaya çıktı.
Geniş kalçalı Türk kadınları daha sağlıklıİç Hastalıkları Uzmanı Lütfiye Derya İnal, “Haliyle ince belli, geniş kalçalı ‘armut’ tipi Türk kadınları, göbekli ‘elma’ tipi Avrupalı kadınlara göre çok daha şanslı. Daha sağlıklı, daha doğurgan” dedi.
Şeftali yemek için 5 nedenYaz aylarının en lezzetli meyvelerinden biri olan şeftali, içeriğindeki çeşitli vitamin ve mineraller açısından da adeta bir sağlık deposudur. Dyt. Sinem Uygun, şeftalinin faydaları hakkında bilgi verdi.
Neyi neden yemelisiniz?Diyetisyen Emre Uzun'un hazırladığı listeye bir göz atın. Hangi gıdayı ne sebeple seçmeniz gerektiğini öğrenin!
Günde 3-4 kayısı kalp sağlığına iyi geliyorDiyetisten Aslıhan Altuntaş, günde 3-4 kayısı yemenin bağırsak ve kalp dostu olduğunu açıkladı. Dr. Altuntaş, kayısının lifli yapısı ve düşük kalorili olması nedeniyle kilo vermek isteyenler için tercihedilmesi gereken bir meyve olduğunu belirtti.
Kabızlık problemine karşı beslenme önerileriDiyetisyen Sevde Kahraman kabızlık problemine karşı beslenme önerilerinde bulundu. Kabızlıktan kurtaran doğal tarifi PembeNar okuyucularıyla paylaştı.
Sindirimi zorlayan besinlerGastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Meltem Ergün, her zaman tükettiğimiz sindirimi zorlayan besinler hakkında açıklamalarda bulundu.
Kurban Bayramı’nda kırmızı et tüketirken bunlara dikkat!Taze et tüketiminin arttığı Kurban Bayramı’nda, kurban etinin en az 24 saat bekletildikten sonra pişirilmesi gerektiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Tuğba Küçük; etin nasıl saklanması ve tüketilmesi gerektiği konusunda önemli bilgiler verdi.
Sindirimi zorlayan 7 besinÖzellikle Kurban Bayramı'nda tükettiğimiz besinler, seyahatler, değişen yeme düzenimizle birlikte reflüden hazımsızlığa kadar birçok sindirim şikâyeti yaşayabiliyoruz. Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Meltem Ergün sindirimi zorlayan besinler hakkında bilgi verdi, sindirimi kolaylaştırmanın yollarını anlattı.
Kırmızı et yemeyenler dikkat!İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı’ndan Prof. Dr. Derya Uludüz besin değeri yüksek bir kırmızı etin birçok vitamin ihtiyacını karşıladığını belirtti, et tüketmemenin kas ve beyin sağlığını olumsuz etkilediğini açıkladı.
Peynirin yeni bir faydası ortaya çıktıÖzellikle sabah kahvaltılarında sıklıkla tükettiğimiz peynirin yeni bir faydası ortaya çıktı. İlişki sitesi Skout'un yaptığı ankete göre peynir sağlığımıza bakın nasıl bir etki sağlıyormuş!
Kurban Bayramı'nda nasıl beslenmek gerekir?Kurban Bayramı’nı kimileri evde, kimileri tatilde karşılayacak… Kurbanlıklar kesilecek, birçok evde kavurma sofralardaki yerini alacak… Ancak aman dikkat! Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Suna Yapalı, Kurban Bayramı’nda uygunsuz şartlarda kesilmiş kurbanlıkların bulantı, kusma ve ishal ile seyreden sindirim sistemi enfeksiyonlarına davetiye çıkardığını söylüyor. Doç. Dr. Suna Yapalı kurban bayramında her zaman yapılan zararlı beslenme alışkanlıklarını açıkladı.
Haftada 2 kez nohut tüketirseniz ne olur?Halk Sağlığı Uzmanı Doç. Dr. Oğuz Özyaral, haftada en az iki kez olmak üzere tüketilmesini önerdiği nohudun vücudumuza olan etkilerini açıkladı.
Hangi besinde, kaç küp şeker bulunur?Uzmanlar, sağlıklı yaşam için şekerin hayattan çıkarılması gerektiğini savunuyor. Çaya ya da kahveye şeker atmaktan vazgeçtik diyelim. Peki, her gün yediğimiz besinlerin içerisinde kaç küp şeker olduğunu biliyor musunuz?
Kılçığıyla tüketildiğinde faydalı olan balıklarD vitamininin karşılanmasında balık tüketiminin önemine dikkat çeken Dr. Eylem Ezgi Fadıloğlu, kılçığıyla tüketildiğinde fayda sağlayan balıkları açıkladı.
Karpuzun beyaz kısmı faydalı mı?Dr. Osman Müftüoğlu, "Karpuzun beyaz kısmında yüksek miktarlarda sitrülin bulunduğunu söyleyerek faydaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Muzun ilaçlardan daha iyi geldiği sağlık problemleriMuz yalnızca dünyanın en çok tüketilen meyvelerinden biri değil aynı zaman da en sağlıklılarındandır. Muzu doğru miktarda beslenmenize eklemek kilo vermenizi engellemez ve size birçok şekilde fayda sağlar. İşte muzun bazı ilaçlardan daha iyi geldiği sağlık problemleri…
İştah azaltan besinler nelerdir?Uzun süre tok tutan ve iştahı azaltan gıdalar diyetlerin başarılı olmasını sağlayan etkenlerin başında geliyor. İşte sizi tok tutarken iştahınızı azaltacak sağlıklı besinleri Diyetisyen Burcu İnce anlattı.
Şeker oranı yüksek yaz meyveleriSürekli kilo almaktan ve kilo verememekten şüpheleniyorsanız bu sebebi yanlış beslenme alışkanlıkları olabilir. Meyveler ne kadar faydalı olsa da yanlış tüketildiğinde sağlığınıza yarar yerine zarar verebiliyorlar. İşte şeker oranı yüksek olan yaz meyveleri…
Kurban bayramı’nda sağlıklı beslenme önerileriEt tüketiminin arttığı Kurban Bayramı’nda etin pişirilme şeklinden, saklanma koşullarına ve tüketimine kadar birçok konuda önemli noktaya dikkat çeken Beslenme ve Diyet Bölümünden Dyt. Burcu S. Demir: Kurban bayram’ında beslenmede dikkat edilmesi gerekenleri açıkladı.
Yaşlanmayı yavaşlatan besinlerGerçekten yaşlanmayı yavaşlatabilir miyiz? Yaşlanmayı yavaşlatmanın formülünü, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aşkın Nasırcılar tüm detayları ile açıkladı.
En sağlıklı ekmek hangisi?Uluslar arası Tahıl Bilimi ve Teknolojisi (ICC) Başkanı Prof. Dr. Hamit Köksel, buğdaydaki proteinlerin önemli bir kısmının glüten proteinleri olduğunu söyleyerek ekmek hakkında yapılan yorumlara açıklık getirdi.
Mutlu eden besinlerKendinizi mutsuz hissettiğinizde ne yaparsınız? Kocaman bir hamburger ya da pizza yanında kızartılmış patates? En yakın arkadaşla kahvenin yanında cheesecake? Evde bir film açıp cips, kola partisi?
Kilo vermeye yardımcı 5 mucize besinDiyetisyen Emel Terzioğlu Arslan, kilo verme potansiyelini artıran 5 mucizevi besini açıkladı.
Kaban Havası