Ekonomi Saha tüm dünya taktik hızlı hücum!

Saha tüm dünya taktik hızlı hücum!

19.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Futbol devi Barcelona ile anlaşmasını büyüten Beko, küresel planlar yapıyor. Ali Koç, “Ülkemizin hak ettiği yerde olması için devamlı global marka yaratmamız lazım” diyor

Saha tüm dünya taktik hızlı hücum

Barcelona’nın devasa stadyumu ‘Camp Nou’dayız. Hava güneşli, zemin futbola uygun. Ancak buraya maç için gelmedik... Yeşil sahayı gören geniş bir toplantı salonunda Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç’la birlikteyiz. Beko’nun küresel planlarını anlatıyor:

Haberin Devamı

“Vehbi Bey, Koç Holding’in Türkiye sınırları içindeki hikâyesini yazdı. Rahmi Bey ile biraz daha uluslararası bir şirket olduk. Mustafa Bey’in hayali globalleşmeydi. 3 sene evvel bu işin tohumlarını atmak çok önemliydi. Şimdi anlaşmayı uzattığımız ve kapsamını genişlettiğimiz için mutluyuz.”

Bahsettiği anlaşma, Beko’nun artık Barcelona Futbol Kulübü’nün ana sponsoru olması... 3 yıl önce markasıyla Barcelona formasının kolunda boy gösteren Beko, şimdi ana sponsor. Dünyada 300 milyona yakın ‘hayran’ı bulunan Barcelona’nın idman formalarında da Beko yazacak.

Saha tüm dünya taktik hızlı hücum

Anlaşmayı takip eden Türk basın mensuplarıyla bir araya gelen Koç, attıkları imzayı “yepyeni nesil” sponsorluk olarak değerlendiriyor. Koç, toplumsal fayda konusunda Beko ve Barcelona’nın benzer değerler taşıdığını da söylüyor. Çocukların hayranı olduğu futbolcuları örnek alarak sağlıklı beslenmesini hedefleyen ‘Şampiyonlar Gibi Beslen’ reklam kampanyası da yeni sponsorluğun temel odaklarından.

Haberin Devamı

Birkaç Arçelik daha

Ali Koç’la birlikte Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ve Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun da masada.

Hakan Bulgurlu ciroda uluslarası satışların ağırlığına dikkati çekerek, “Pakistan, Tayland, ABD, Endonezya, Vietnam, Malezya, Güney Afrika ve bizi çok heyecanlandıran Hindistan... Uluslararası büyümemizi hızlandırmak için yaptığımız yatırımlar. Beko, Türkiye’nin global olma yolundaki en önemli markası” tespitini yapıyor. Bunun üzerine Ali Koç şunları söylüyor:

“Yeni yatırımlarımızla birkaç Arçelik daha yaratacağız. Pakistan’a bakın 200 milyon, Güney Afrika’dan Afrika’yı kapsıyoruz. Hindistan çok yeni, esas orada büyük bir ivme... Asean’a (Güneydoğu Asya) girdik, şimdi bangır bangır Amerika’ya giriyoruz. Çok şeyi aynı anda yapmaya çalışıyoruz. Ama doğru yoldayız. Patente, inovasyona, ev aletlerindeki ilerlemeye, buzdolabına, ankestreye baktığınızda değişik pazarların ihtiyacına göre değişik ürün verme noktasına geldik. Şu anda Türkiye’de global olmaya en yakın Beko.” Ancak Koç ekliyor:

Haberin Devamı

“Daha çok global markamız bulunmalı. Ülkemizin hak ettiği yerde olması için devamlı markalar yaratmamız lazım...”

DOĞAR DOĞMAZ BİLET KUYRUĞUNA

Barcelona Futbol Kulübü için ‘bir futbol kulübünden fazlası’ yorumu yapılıyor. Kulüp Başkanı Josep Maria Bartomeu’nun bu ruhu korumaya önem verdiğini anlatan Koç şu tespitleri yapıyor:

“Barcelona’nın 145 bin üyesi var. Bu üye sayısını ailelere böldüğünüzde 32 bin aile oluyor. Başkanın ailesinden 38 kişi kulübe üye ama 11 koltukları var. Her hafta büyükbaba kimin maç izleyeceğine karar veriyor. Başkanın çocuğu doğduğunda kombine bilet sırasına yazılmış, şu an 19 yaşında ve 1800’ün sırada... Kombine almaya, locaya, üye olmaya sıra var.”
Beko ve Barcelona arasındakinin ufuk açıcı bir beraberlik olduğunu söyleyen Koç, şöyle devam ediyor:

“Kulübün 200 milyon euro sponsorluk geliri var. Sezonluk kombine ücreti en iyi yer için 1200 euro. Averaj kombine 600 euro. Bu kulübe başkan olacaksan en büyük vaat fiyatı yükseltmemek. 88 bin kombine satıyor. Yeni statta ise kapasite 105 bin olacak.”

Haberin Devamı

Reklamı gören brokoliyi yiyor

Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, Barcelona söz konusu olduğunda milyonlarca kişinin idmanları dahi izlediğine dikkat çekiyor. Bulgurlu, şöyle devam ediyor: “Bu sponsorluğun bize olan etkisi, bütün dünya... Beko’nun Avrupa’da da 1 numara olma hedefi var. Barcelona sponsorluğu son 3 yılda bize çok önemli bir marka bilinirliği getirdi. Son 3 yıl bizim için öğrenme devresiydi, önümüzdeki 3 yılı ise çok etkili kullanacağımızı düşünüyoruz.

Çok önemli bir sosyal sorumluluk tarafı da var. Çocuk obezitesi çok büyük bir problem. Hareketsizlik ve sağlıksız beslenme... Başlayacak reklam kampanyasının etkisini ölçtürdük. Bunu gören çocuklar brokoliyi yiyor.”