14.11.2015 02:30 | Son Güncelleme:

Samanyolu’na ait 13 kanal Türksat’tan çıkarıldı

Türksat, Samanyolu Grubu’na ait Mehtap TV ile Burç FM’in de aralarında bulunduğu 13 kanal ve radyonun uydudan çıkarılmasına karar verdi

Samanyolu Yayın Grubu kanalları Türksat uydusundan da çıkarılıyor. Türksat’ın aldığı bu karardan sonra uyarı yazısı Samanyolu’na gönderildi. Samanyolu Yayın Grubu kanalları Türksat uydusundan da çıkarılıyor. Türksat, Samanyolu Yayın Grubu’nda yer alan Mehtap TV, Ebru TV, Burç FM’in de aralarında bulunduğu 13 kanal ve radyonun uydudan çıkarılmasına karar verdi.

Adı geçen televizon kanalları ve radyolar bugünden itibaren Türksat üzerinden artık yayın yapamayacak. Türksat’ın aldığı bu karardan sonra uyarı yazısı Samanyolu’na gönderildi.

Digitürk çıkarmıştı

Daha önce Digitürk, Kablo TV ve Teledünya’daki yayınlardan çıkartılan TV ve radyo kanallarının bugünden itibaren uydu yayınlarının da sonlandırılacağı öğrenildi.  Türksat, Samanyolu Yayın Grubu altında faaliyet gösteren Ebru TV, Mehtap TV, Samanyolu Haber, Yumurcak TV’nin de aralarında bulunduğu kanallar ile radyoların sözleşleşmesini uzatmamaya karar verdi. Medya şirketine gönderilen yazıda 14 Kasım 2015’ten itibaren uydu yayınlarının kesileceği belirtildi. 

Sözleşme yenilemedi

Türksat’ın 10 Ekim 2015 tarihinde Samanyolu Yayıncılık Hizmetleri A.Ş’ye gönderdiği ihbarnamede grubun Türksat üzerinde kiraladığı bantla ilgili sözleşmenin yenilenmeyeceği, 30 iş günü sonunda yayınların kesileceği belirtildi.

İhbarnameye göre, Samanyolu TV’nin Türksat’la yaptığı “Uydu Kapasite Tahsisi” sözleşmesinden yararlanarak yayın yapan TV kanalları ile radyolar yarından itibaren uydudan yayın yapamayacak. Türksat’tan çıkarılacak kanal listesi şöyle:

Samanyolu Avrupa, Ebru TV, Samanyolu Haber, Mehtap TV, Yumurcak TV, Dünya TV, MC TV, Samanyolu Afrika, Tuna Shopping TV, Burç FM, Samanyolu Haber Radyo, Radyo Mehtap, Radyo Cihan (STV grubu altında yayın yapmıyor ancak STV’nin Türksat’la sözleşmesinden yararlanıyor.)

Arama kararına itiraz ettiler

Feza Gazetecilik A.Ş., “Özgür Bugün” isimli gazeteyi bastığı gerekçesiyle çıkarılan arama kararına itiraz etti. Şirket, “Özgür Bugün” isimli gazetenin matbaalarında basıldığını belirterek, “Basım, yasa ve hukuka uygundur” dedi. Avukat Günaydın, dilekçesinde şu ifadelere yer verdi:
 
“Suça konu Özgür Bugün Gazetesi, ilgilileri tarafından İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na yasal düzenlemelere uygun olarak beyannamesi verilmiştir. Müvekkilimiz, Özgür Bugün Gazetesi’nin basımcısıdır. Müvekkilimiz, basımını gerçekleştirmiş olduğu ürünleri Matbaalar ve Basın Kanunu hükümlerine uygun bir şekilde İstanbul Valiliği ile Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı’na teslim etmiştir.” DHA
Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0