Gündem Seçmen haber değil sosyal medyayı izliyor

Seçmen haber değil sosyal medyayı izliyor

07.03.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

İstanbul’daki konferansta konuşan Obama’nın seçim direktörü Teddy Goff, “Kampanyalarda dijital iletişim ve halkla ilişkiler çok disiplinli olmalı. Siyasetçiler dijitalde sıkıcı olmamalı” dedi...

Seçmen haber  değil sosyal medyayı izliyor

Element Strateji Yönetimi ve Danışmanlık tarafından dün İstanbul Ritz Carlton Otel’de düzenlenen “Hedef: Hedef Kitle” adlı konferansa, ABD’den pazarlama ve seçim kampanyaları alanında önde gelen isimler katıldı. Siyasal iletişimin pazarlama stratejilerine katacağı yeni boyutların ele alındığı konferansa, ABD Başkanı Barack Obama’nın seçim kampanyasında dijital kampanya direktörü olan Teddy Goff, Obama hükümetinin Wall Street Reformu ve Sosyal Sağlık Reformu kampanyalarında etkin rol alan Jeremy Bird, eski ABD Başkanı Bill Clinton’ın Batı Eyaletleri Kampanya Sorumlusu Rick Ridder ve ödüllü anketör Joannie Braden konuşmacı olarak katıldı. Açılış konuşmasını, konferansın komite başkanı Dr. Gülfem Saydan Sanver yaptı. Ayrıca, Twitter’ın Asya Direktörü Peter Greenberger de telekonferansla bağlanarak, yeni medyada Twitter’ın rolünü anlattı.
Obama’nın 2012 başkanlık seçimlerinde Ulusal Saha Direktörü olarak görev alan Jeremy Bird, “Kararsız seçmenleri belirleyip, kendi hedef kitlemizi yeniden oluşturduk. ABD’de farklı inançlardan birçok kesim bulunuyor ama biz kampanyamız sırasında inanç gruplarına göre mesajımızı değiştirmedik. Onlara saygı gösterdiğimizi ve onları anladığımızı gösterdik. Seçim gönüllülerinin her birinin en az 10 seçmen ile etkileşim halinde olması gerekiyor. Motivasyon ise seçim kampanyasının en önemli silahı” dedi.
Hashtagler önemli
Toplantıya telekonferansla katılan Twitter’ın Asya Direktörü Peter Greenberger, 2014 yılında Twitter’a damga vuran olaylar hakkında kısa bir sunum gösterdi. Greenberger, “Twitter bir sosyal ağ değil, bir ilgi grafik alanı. Twitter kullancılarının hangi tweetleri attıkları, kimleri takip ettikleri üzerinden profilleri çıkartılabilir. Seçim sonuçlarının ne yöne gittiği yine tweetlerden anlaşılabilir. Adaylar Twitter’da insani özelliklerini ön plana çıkarmalı. Takipçilerinize rutinin dışında özel anları gösteren mesajlar sunmanız takipçi sayınızı artıracaktır. ‘Hashtag’ler ise siyasi kampanyaların Twitter’daki en güçlü etkileşim aracı” dedi.
Eski ABD Başkanı Bill Clinton’ın Batı Eyaletleri Kampanya Sorumlusu Rick Ridder ve ödüllü anketör Joannie Braden ise yaptıkları ortak sunumda kampanya mesajının özellikleri hakkında bilgi verdi.
Ak Parti’yi anlattı
Ak Parti’nin seçim kampanyalarını yürüten Arter Reklam Ajansı’ndan Gökhan Yücel de, “Siz de ulaşamadıklarımızdan mısınız” oturumunda şunları söyledi: “Siyasal kampanyanın fikri ve duygusu bizim için önemli. İki günde bir önümüze anket geliyor. Neden insanlar AKP’ye oy veriyorlar? İnsanların en önemli gördüğü şey vaatler. Vaatleri doğru anlatmak, halka yalan söylememek önemli.”
‘Siyasetçiler sıkıcı olmamalı’
Konferansın son konuşmacısı Obama’nın 2012 başkanlık seçimlerinde Dijital Kampanya Direktörü olan Teddy Goff oldu. Goff, sunumu sırasında Obama ekibinin sosyal medya kullanımı üzerine örnekler sundu. Goff, “Seçim kampanyasında dijital iletişim ve halkla ilişkiler çok disiplinli olmalı. Siyasetçiler dijitalde sıkıcı olmamalı. Seçmenler haber kanallarını izlemek yerine sosyal medyada vakit geçiriyor” dedi.

Haberin Devamı

Seçmen haber  değil sosyal medyayı izliyor

‘Sosyal medya önemli bir kaynak’

Sosyal medya ile gazeteciliğin tartışıldığı ikinci panelin moderatörlüğünü gazeteci Haluk Şahin yaptı. Milliyet yazarı Mehveş Evin, sosyal medyanın gazeteler için önemine değinerek, “Sosyal medya gazeteciler için çok önemli bir kaynak. Sosyal medya ile geleneksel medya birbirini tamamlıyor” diye konuştu. Milliyet Vatan Pazarlama ve Operasyon Grup Başkanı Volkan Karsan ise konuşmasında “Sosyal medyayı yarara kullanacak şekilde bakmak gerekiyor. Gazeteciler eleştirilere daha fazla açık artık. Gazeteler dünün değil, yarının gazetesi olarak çıkarak sosyal medyanın önüne geçmeli” dedi.

Yazarlar