Gündem ‘Seni kumbaran korur!’

‘Seni kumbaran korur!’

20.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

93 yıllık Türkiye İş Bankası tarihi boyunca yer verdiği reklam filmleri, afişler ve tanıtımlardan oluşan bir sergi hazırladı. ‘İş Bankası İftiharla Sunar’ adlı sergi bankanın tarihiyle birlikte grafik tasarımın yaşadığı dönüşüme de ayna tutuyor

‘Seni kumbaran korur’

Reklam tarihindeki değişim görsel algının toplumsal dönüşümüne de ayna tutuyor. Grafik tasarımın ve filmlerin dönüşümü dönemin sanatsal dili hakkında bilgi içeriyor. Bu noktada kurumların arşivlerini korumaları ve kamuyla paylaşmaları da büyük önem taşıyor. İşte Türkiye İş Bankası da arşivciliğin önemli bir örneğini oluşturan bir sergi hazırladı. Banka, kuruluşundan bu yana sürdürdüğü reklam faaliyetlerini ilgi çekici bir seçkiyle Eminönü’ndeki tarihi müze binasında sergiliyor. ‘İş Bankası İftiharla Sunar’ başlıklı sergi izleyicileri, 93 yıllık tarihi boyunca kendini zamanın akışına göre güncelleyen bir markanın reklam yolculuğuna davet ediyor.

Haberin Devamı

Sergi, Cumhuriyet’in ekonomik kalkınma stratejisinin adımlarından biri olarak kurulan İş Bankası’nın, yıllar içinde reklamlar aracılığıyla topluma verdiği mesajları bir araya getiriyor. 1924 yılında başlayan ve sonraki yıllarda çeşitlenip gelişerek taşıdığı mesajlarla yaratıcılığı buluşturan İş Bankası reklamları, bankanın ve reklamcılığın erken dönemini nadir bulunur bir zenginlikle belgeliyor. İlk çeyrek yüzyılda kullanılan teknikler ve ilk kuşak reklamcıların nadide çalışmalarından 1930’lu yılların alternatif reklam mecrası yaratma çabalarına ve Atatürk’ün canlandırıldığı reklam filmlerine kadar bankanın yaklaşık bir asırlık reklam faaliyetlerine dair izler ilk kez bu sergi ile meraklılarıyla buluşuyor.

Haberin Devamı

450 reklam filmi

Sergi, ziyaretçilere, aynı zamanda ilginç ve interaktif bir bilgilenme deneyimi de sunuyor. Tek tek ve toplu gösterimlerde 450 reklam filmi, 400’e yakın basılı iş ve 60 kadar özgün nesnenin izlenebildiği sergide, yıllar içinde geliştirilen mecralar, sektörün duayenleriyle ilgili ayrıntılar ve teknoloji kullanımının farklı dönemlerine ışık tutan uygulamalar da yer alıyor. İş Bankası reklamlarında rol alan, tanıtım çalışmaları vesilesiyle bir şekilde banka ile yolu kesişen iş, sanat ve medya dünyasından çok sayıda tanınmış ismin olduğu reklam filmleri ve tanıtım programları da sergide bir arada görülebilecek.

‘Reklamcılığın gelişimine ışık tutacak’

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Senar Akkuş, “Bu yıl açılışının 10. yılını kutladığımız müzemizde bankacılık faaliyetleri ile ilgili arşivin yanı sıra bu iletişim ve reklam çalışmaları hakkında pek çok belge, nesne, ses ve görüntü kaydı ile film bulunuyordu. Bu zengin koleksiyonun bir sergi kapsamında ele alınmasının aynı zamanda ülkemizde reklamcılık sektörünün gelişimine de ışık tutacağını düşündük. Sergimizin ilgi ve beğeniyle karşılanacağını umut ediyoruz,” diye konuştu.

Dekor ve kostümler

Her yaştan izleyicide merak uyandıracak sergi, ziyaretçilerin Türkiye’de reklamcılığın yıllar içindeki gelişimine de tanık olmasına imkân sağlıyor. Sergide, 1920’li yıllardan bu yana reklam profesyonellerinin kullandığı malzemelerden Cem Yılmaz’ın rol aldığı ‘Servet Bey’ reklamlarının dekor, kostüm ve kamera arkası görüntülerine uzanan renkli bir seçki yer alıyor.
Küratörlüğünü İzzeddin Çalışlar’ın, sergi tasarımını Pattu Mimarlık’ın yaptığı, Umut Südüak’ın grafik tasarımını üstlendiği sergi Medina Turgul DDB tarafından hazırlandı. ‘İş Bankası İftiharla Sunar’ sergisi, 25 Mart 2018 tarihine kadar pazartesi hariç her gün Eminönü’ndeki İş Bankası Müzesi’nin giriş katında ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.