iyzico 2018'de bölgenin önde gelen ödeme firması olacak!

Eklenme Tarihi17.11.2017 - 11:42-Güncellenme Tarihi17.11.2017 - 11:42

2017 yılının en gözde girişim alanlarından biri fintech oldu ve fintech dendiğinde ise akla ilk gelen girişimlerden biri iyzico. Kurucu ortaklarından Barbaros Özbugutu ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik, 2017 ve 2018’i konuştuk.

S.Ü.: 2017 yılı fintech ekosistemi için nasıl geçti? 2018'de bizi neler bekliyor?

Barbaros Ö. :  2017 fintech'lerin kurulma ve pazarı tanıma yılıydı. 2018 ayrışma ve kendi alanlarını yaratma yılı olacak. iyzico için ise 2018, iyziLink ve Korumalı Alışveriş gibi yeni ürünlerini daha gelişmiş özellikler ile geniş kitlelerin kullanımına sunma yılı olacak.Hedefimiz önümüzdeki 5 yıl içerisinde 1 milyardolar değerlemeye ulaşarak, Türkiye’nin ilk unicorn’uolmak.

2018'de bölgesel bir oyuncu olmak için adım atacağız. Doğu Avrupa bizi oldukça heyecanlandırıyor. Bu konuda ekip olarak farklıpazarlara giriş stratejileri üzerine çalışıyoruz. 2018'de faaliyet alanımızı genişletereksadece Türkiye'nin değil Güney Doğu Avrupa’nın önde ödeme çözümü olma yolunda harekete geçeceğiz.

2018 yılında üç haneli büyümeye devam edeceğiz. 2017’yi %100’ün üzerinde büyüyerek kapatıyoruz. Stratejik planlarımızı bunu sürdürecekşekilde oluşturuyoruz.

S.Ü. :Daha önce İran açılımı yapmıştınız, o taraf nasıl gidiyor ?

Barbaros Ö. :İran jeopolitik nedenlerle beklediğimiz noktaya gelmedi, önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde de İran'ın durumunun çok düzeleceğini düşünmediğimiz için önceliklerimizden çıkardık.

S.Ü. : iyziLink nedir ?

Barbaros Ö. :iyziLink bireysel satıcıların da kullanımına sunduğumuz en yeni hizmetlerimizden birisi.Kısaca “herkes içinkartla ödeme alabilmenin en kolay yolu”. Ürünün  fotoğrafınıçekip sisteme yükledikten sonra,bir kısa link oluşuyor. Sosyal medya ya da mesajlaşma uygulamalarında bu link paylaşılarak, dünyanın her yerinden ödeme alınabiliyor ve ödemelerin takibi iyzico mobil uygulaması üzerinden izlenebiliyor. İadelerde dahil tüm süreç tek bir uygulama üzerindenkolayca yönetilebiliyor.

S.Ü. : Nasıl çıktı peki iyziLink ? Hangi problemi gördünüz ve çözmeye talip oldunuz ?

Barbaros Ö. : Türkiye'de farklı sosyal medya kanallarından satış yapan 850.000 bireysel satıcı olduğunu tahmin ediyoruz. Aslında bir e-ticaret sitesi yatırımı yapmadan da büyük müşteri kitlelerine ulaşılabiliyorlar.Fakat kart üzerindensorunsuz ödeme alınamıyor ya da taksit yapamayabiliyor. Kapıda ödeme iyi bir çözüm ama güvenli ve sorunsuz çalışan bir kartla ödeme sistemi de olmalıydı. Biz de bu sorunu ortadan kaldırdık.

S.Ü. : Peki nasıl geçti ilk ayınız ?

Barbaros Ö. :İlk ay sonunda 1.000’in üzerindeüyeye ulaştık ve bunların %42'si e-ihracat yapıyor, yani yurt dışına satıyor ürününü. iyziLink ile evinde hobi olarak el işi yapan birisi bile yurt dışına ihracat yapabilecek hale geldi. Üyelerimizin yarısından fazlası bireysel satıcı. İlk müşterilerimiz arasında el işi sanatçıları, sosyal medyada evindeki eşyalarını satışa çıkaranlar, toptancılar ve freelance iş yapan danışmanlar var. Toptancılar yurt dışındanödemelerini, e-posta ile gönderdikleri iyziLink’ler ile alıyor. Instagram ve Facebookise bireysel kullanıcının alıcıyı bulmak için en çok tercih ettiği kanallar. 

iyziLink'te hedef ne?

Barbaros Ö. :Potansiyeli olarak mevcut işimizden daha büyük bir alan olabileceğini düşünüyoruz. 2018’de her ay 500-600 yeni iyziLink satıcısını üye yapmayı hedefliyoruz. İlerleyen yıllarda mevcut gelirimizin yarısından çoğu iyziLink'ten geleceğini tahmin ediyoruz. Bu nedenle bu ürünü çok önemsiyoruz ve gelişmiş özellikler kullanıma sunmaya devam edeceğiz.

S.Ü. : POS tarafı nasıl gidiyor ?

Barbaros Ö. :İşlem hacmimiz 2017'de 3 milyar TL'ye yaklaştı. 14 binin üzerinde üye işyerimiz var. Her ay 700 civarında yenifirmabizi tercih ediyor. Online pazar yerlerinden ürün satan alt üye iş yerlerimiz ile birlikte şu anda 300 bine yakın satıcının ödeme hizmetini iyzico sağlıyor.

S.Ü. : Büyük firmalar bankaları mı tercih ediyor ödeme şirketlerini mi ?

Barbaros Ö. :Şu anda yurt dışından Türkiye'ye gelen firmalar ödeme şirketlerini tercih ediyor. Çünkü bizim ana işimiz bu ve hızlı çözüm, servis kalitesi ve ek hizmetler vermemiz tercih sebebi oluyor. Zara, H&M ve Nike bu nedenle bizi seçti. Türkiye’deki kurumsal firmalar için mevcut çalışan sistemlerini değiştirmek zor geliyor. Uzun vadede yerli kurumsal firmaların da ödeme firmalarını tercih edeceğini düşünüyoruz çünkü bize iyzico ile çalışan firmaların ödeme sayfalarında başarılı işlem oranı %7-10 aralığında artıyor. Çünkü başarılı ödeme oranının arttırılmasına odaklanmış ve sadece bu konuyla ilgilenen bir ekip sürekli olarak bu sayfaların optimizasyonu ile uğraşıyor. Büyük firmaların tek bir sayfaya böyle kaynak ayırma şansı yok.

S.Ü. : Siber ataklarla ilgili bir hizmetiniz var mı? Sizi tercih edenleri nasıl koruyorsunuz?

Barbaros Ö. :Bu sene kendi yapay zeka altyapımızı geliştirdik. Adı Frauctive. Tüm işlemleri bu altyapının üzerinden geçiriyoruz. 6 tane yapay zeka ve veri uzmanımız var. 100'e yakın faktörü inceleyerek karar veren ve işlem sayısı arttıkça profilleme yeteneğini kendi kendine arttıran bir yapı kurduk. Müşterilerimizin sahtekarlıkla ilgili durumlarla karşılaşma olasılıklarını sıfıra indirme hedefimiz var. Mevcut yapılar oldukça statik yapılardır. Sahtekarlık filtreleri vardır. Örneğin Bakırköy'den bir atak geldiğinde Bakırköy tarafını kapatan sistemler kullanıyorlar. Frauctive ise bir profil oluşturuyor ve yapay zeka kullanarak bir skorlama yapıp ona göre aksiyon alıyor. Bu da gelir kaybını önlüyor.

S.Ü. : Kripto paralarla ilgili ne düşünüyorsunuz ?

Barbaros Ö. :BDDK'ya tabi bir kurum olarak BDDK bu konuda bir düzenleme yapmadan kendi başıma bir şey yapma şansımız yok. O yüzden şu anda üzerinde çalıştığımız bir ürün yok fakat ekip içerisinde hem kripto paralara hem blockchain'e ilgimiz oldukça fazla. Uzun vadede bizi heyecanlandıran konular bunlar. Şu anda Bitcoin bir ödeme aracı olarak değil, yatırım aracı gibi konumlanmış durumda. Bitcoin biraz altın gibi, kimse en azından 2017 senesinde altın ile ödeme yapma noktasında değil ama ilerleyen yıllar ne gösterir bilinmez. 2018 içerisinde altyapımızda blockchain teknolojisini nasıl kullanabiliriz diye kafa yoruyoruz. Bu konuda BDDK ile de yakından görüşüyoruz ve fikir alışverişinde bulunuyoruz.

S.Ü. : iyzipark diye bir kampüs projeniz var, kendi ofisinizi kurmanın ana sebebi nedir?

Barbaros Ö. :Günümüz dünyasında insanlar hayatlarının büyük bir bölümünü ofiste geçiriyorlar. Şu anda bir plaza katında kültürümüzü, dinamizmimizi bir yere kadar yaşatabiliyoruz. O kültürü somut bir hale getirmek için aynı kat içinde kalabileceğimiz bir yapıya geçmek istedik ki bu plazalarda çok gerçekleştirilemiyor.

Bir cumartesi sabahı arkadaşım aradı ve Altunizade'de bir arazi gösterdi, maliyet açısından bulunduğumuz plazada bir kata daha çıkmaktan çok daha hesaplı bir fiyatı vardı. O nedenle de bizim için güzel bir hamle oldu. iyziParkhem şirket kültürümüzü geliştirme açısından hem de yetenekli insanları iyzico’da çalışmaya heveslendirme açısından bize çok şey katacak.

Son 12 ay içerisinde 6-7 yazılımcımızı yurt dışına kaybettik. Avrupa'nın çok iyi şirketlerine giden arkadaşlarımız oldu. Tabi aynı dönemde yurt dışından gelen, hatta Facebook'tan gelen arkadaşlar oldu. iyziPark'ta kendi yetenek altyapımızı, kod akademimizi kurma planlarımız var. Tüm bu planlar için uygun bir ortam yaratıyoruz.

S.Ü. :Çok teşekkür ederiz. 2018 yılında yine güzel haberlerinizi yapmak dileğiyle.

Barbaros Ö. :Memnuniyetle. Herkese selamlar

Etiketler